Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z czujnikiem polozenia wału
Autor Wiadomość
pem77
[Usunięty]

  Wysłany: 16-05-2008, 20:51   Problem z czujnikiem polozenia wału

powiedzcie mi ludziska gdzie ja to znajde (czujnik położenia wału)? wstawiłem swojego gala na
komputer który właśnie mi to wskazał ten błąd. Następne pytanie to takie czy w/w ma cos wspólnego z wtryskami? a jeszcze jedno to czy pod wpływem temperatury może sie zmieniać nie korzystnie jego działanie?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24286
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2008, 21:20   

jest w aparacie zaplonowym
z wtryskami ma tyle wspolnego, ze na jego podstawie ecu je odpowiednio uruchamia
jak na kazdy element elektroniczny temp. ma wplyw na jego dzialanie (jeszcze zalezy jaka, bo jak wiemy silniki pracuja w temp. miedzy -40 a +90)
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2008, 07:38   

Więc wnioskuje że ma on jakąś właściwą rezystancje?! a skoro tak czy jest możliwość dokonania pomiaru? jak to zrobić?
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 12:49   

jest to element optoelektroniczny z jednej strony swieci dioda z drugiej czujnik ktory reaguje na to swiatlo generując impuls elektryczny. Do tego blaszka z diurką ktora sie obraca i przyslania w okreslonych momentach diode. Wiec znajdż kabelek ktorym sygnal wychodzi z aparatu wetknij tam igle i obracaj walkiem aparatu i na mierniku cywrowym powinienes zauwazyc skoki napiecia. Najlepiej to ogladac oczywiscie na oscyloskopie:D
 
 
PAVEU 
Mitsumaniak
MitsuManiak:)


Auto: '89 E33A 4G63 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 173
Skąd: Loobleen, 10-ta
Wysłany: 04-09-2008, 00:54   

odgrzewam kotleta. misiak pokazuje mi rowniez blad tego czujnika. gdy bede juz mial uzywke w reku to jak go wymienic ? widzialem on z aparatu idzie prosto do bloku silnika jakos go widac tam ponizej listwy wtryskowej. jak to wymienic ? jest jakos wrecany? wsuwany? czy cos ? pytam zeby nie urwac czegos :)

pozdrawiam!
_________________
PROUD E33A OWNER
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24286
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-09-2008, 23:20   

ale ktorego? - pod kolektorem ssacym??? - masz czujnik spalania stukowego... jest wkrecany
 
 
PAVEU 
Mitsumaniak
MitsuManiak:)


Auto: '89 E33A 4G63 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 173
Skąd: Loobleen, 10-ta
Wysłany: 05-09-2008, 21:10   

Tak Tak tzn Knock sensor juz mi Bartek odpowiedzial ze to stukowy wchodzi do bloku silnika. a czujnik polozenia walu idzie od aparatu zaplonowego gdzies dalej, po prostu pomylilem sie ja :) dziekuje Wam za odpowiedzi

pozdrawiam!
_________________
PROUD E33A OWNER
 
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2008, 12:36   

aby dobrac się do czujnika połozenia wału trzeba zdjąc kopułke
zdjąc platynki i już prawie masz to pod ręką
odkręcasz jeszcze cały !! moduł i już możesz go wymienic.
ponizej zostaje jeszcze cewka zaplonowa ale jej nie musisz już rusza
zapamietaj jak była załozona blaszka perforowana bo to istotna sprawa.
nie daj sie też zwieśc niby wkrętom na module. jest on jednorazowy i nierozbieralny.
ja wymienilem u siebie moduł i gal smiga (prawie) aż milo jeszcze tylo kompa musze uleczyc ale na to kasy brak :(
 
 
PAVEU 
Mitsumaniak
MitsuManiak:)


Auto: '89 E33A 4G63 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 173
Skąd: Loobleen, 10-ta
Wysłany: 06-09-2008, 14:26   

co do tego czujnika polozenia wału to ChE pokazal mi wlasnie taki blad z 3 wogole. nie wiem czy to troche nie ma zwiazku z bledem wtryskiwaczy (tez taki blad pokazal) bo w serwisowce jest napisane ze gdy wlasnie blad cz.wału pokazuje to zeby sprawdzic wtryskiwacze. 1 wtrysk mam na pewno srednio na jeza sprawny i stad moglbyc ten blad. Poza tym w serwisowce jest napisane ze przy bledzie cz. wału prawdopodobne zdarzenie to : zatrzymanie silnika lub niemozliwe jego urochomienie. u mnie zapala normlanie wiec ten blad traktuje tak srednio- fakt faktem ze czujnik najprawdopodobniej wymienie.

pozdrawiam i dziekuje
_________________
PROUD E33A OWNER
 
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2008, 16:17   

jezeli auto zapala i chodzi nie przerywajac to napewno niemasz sie co martwi o ten czujnik
jest sprawny
w moim przypadku także pokazywał ten bład ale to była fikcja.
czujnik dopiero faktycznie dziwnym zbiegiem okoliczności padl
pare miesięcy później . i to byl całkowity zgon auta
nie zapalał na niczym.
jezeli z kompem jest cos nie tak to tez pokazuje rózne błędy.
u mnie na krótko wtryskiwacze chodza . niestety sam komp nie daje im sygnału.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.