Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Nie gaśnie kontrolka SRS
Autor Wiadomość
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 12-08-2009, 14:07   [CJ1A 1.3] Nie gaśnie kontrolka SRS

Zważywszy iż jest to mój pierwszy post na forum pragnę wszystkich serdecznie powitać powitać :) ....

Od 2-3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Colta.....
Poza problemami ze spalaniem, obrotami i zawieszeniem pojawił się nowy problem....

Dziś rano zgasłą mi kontrolka SRS, do pracy jechałem około 15 minut.

Wczoraj rozebrałem zegary aby zeskanować je i po złożeniu nie było problemu z kontrolką. Po złożeniu zegarów samochód odpaliłem i gasiłem 3 - 4 razy w czasie 4 godzin i przejechałem w tym czasie około 75 km. Zostawiłem Miśka na noc pod domem samego.... i rano ruszywszy do pracy zwróciłem uwagę na czerwoną kontrolkę, odruchowo chwyciłem za ręczny a on na samiuśkim sole... Przyjrzałem się kontrolce a tu SRS......

Tak więc wczoraj zrobiłem następujące rzeczy, któe mogły mieć wpływ na zapalenie kontrolki SRS:...
- wyjąłem i włożyłem zegary, (jedna śrubka spadła mi za regulator od wentylacji - do tyłu),
- możliwe, że wczoraj wieczorem "nadwyrężyłem" (siedzenie, kierownicę okolice biegałki i gniazda zapalniczki),
- Zrobiłem około półtora kilometra offroad.

Tak więc mam pytania:

1. Gdzie znajdują cię czujniki i jak się do nich dostać aby sprawdzić połączenia?
2. Gdzie znajduje się centralka i jak się do niej dostać aby sprawdzić połączenia?
3. O ile mi wiadomo (mogę się mylić) mam 2 poduszki (w kierownicy i nad schowkiem pasażera). Jak się do nich dostać aby sprawdzić połączenia?
4. Czy jeśli jest problem z jakimś połączeniem i poprawie to, to kontrolka zgaśnie? (znalazłem na forum dwie sprzeczne opinie na ten temat).

Na koniec proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24285
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-08-2009, 15:15   

blad poduszek mozesz odczytac w ASO lub warsztacie, ktory ma komputer do podlaczenia sie do auta
niestety - odwrotnie niz w przypadku ECU czy ABS - skasowac blad mozna takze tylko komputerem serwisowym (czyli ASO sie klania i usluga za ok. 120 zl)

ja bym tego nie lekcewazyl, bo jak poduszka wybuchnie w twarz (choc to malo prawdopodobne), to dopiero bedzie problem
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 12-08-2009, 15:40   

Zgadza się, średnio przyjemne może być wybuchnięcie poduszki podczas jazdy...... Jak na razie dziś wieczorem planuje zasiąść przed telewizorem z poduszką (jaśkiem) w dłoni i będę symulował otwarcie poduszki powietrznej i wyrabiał reakcje :twisted: :) ))


Dzwoniłem do AutoKlubu w Szczecinie i przemiły pan powiedział mi 208zł brutto.... Kwota 120zł jest do przyjęcia, lecz nim wydam pieniążki chciałbym sprawdzić czy aby wszystkie styki są prawidłowo podłączone aby po resecie nie powrócił błąd gdy wjadę w dziurę albo "nadwyrężę" :D znów jeden z elementów wymienionych w pierwszym poście.

Względnie czy zna ktoś jakiś warsztat w Szczecinie lub w Policach, któremu można powierzyć Miśka?

========================
Podłubałem troszkę w Miśku, Wyjąłem radio wraz z całym plastikowym panelem, odkręciłem 4 śrubki i dostałem się do czujnika odpowiedzialnego za poduchy... wtyczka siedziała ciasno. Przewody do czujnika szły w żółtej plastikowej peszli (rurce) idąc za nimi znalazłem za czujnikiem od strony kierownicy dwie złączki, jedna była jak by troszeczkę - wcisnąłem ją.

Pod schowek od pasażera na razie nie zaglądałem... Kierownicy Miśkowi również nie rozbierałem. Wstrzymam się do poniedziałku, zobaczymy co powie fachowiec z cyfrowo-kryształową kulą.


Znalazłem warsztat, który ma komputer do Japończyków... jestem ustawiony na poniedziałek. Ustawiłem się z gościem od razu na przegląd zawieszenia z przodu bo coś mi dziwnie świergocze na wybojach jak bym miał świerszcza i jak hamuje to czasem na końcu jak już auto staje słyszę takie metalowe "puk". Przy tak zwanej okazji poproszę mechanika o sprawdzenie sprężania w garnkach, bo zdarza się, ze poniżej 2tys obrotów coś mi w silniku (dosłownie) dzwoni, a i misiek podpija mi olej........
Do warsztatu mam stosunkowo blisko :) Zobaczymy czy to wszystko będzie mi się opłacać...


Jeśli ktoś ma pomysł na usterkę z SRS to proszę o poradę
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2009, 20:12   

Nie wiem, skąd ten "przemiły" pan wziął cenę usługi. W Warszawie podpięcie pod komputer kosztuje w ASO 150 PLN - przetestowałem w dwóch miejscach, cena identyczna - nie mniej, ni więcej. I - by było to jasne - cena brutto.
 
 
Arti_Ca0 
Forumowicz

Auto: Colt CJO 1.3 '97
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-08-2009, 22:16   

moze wlasnie stad roznica ze w warszawie masz 2 serwisy a w szczecinie jeden:) i w szczecinie nie masz wyjscia i albo u nich albo nigdzie:)
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 13-08-2009, 08:47   

A w Policach (15 km od Szczecina) jest mechanik, który powiedział, że podłączy mojego miśka do kompa i zobaczy co jest z poduszkami. Cenę uzgodnię w poniedziałek. Ale faktycznie Firma Mitsubishi powinna ujednolicić ceny w całym kraju....
Inna rzecz, jeśli podłączam trzynastoletni samochód do komputera to troszkę bez sensu płacić tyle co za podłączenie nowego samochodu.



Dodano =======================

Mechanik przełożył wizytę na dzień jutrzejszy. Czekam więc do jutra i poinformuję o wyniku...

[ Dodano: 06-09-2009, 19:32 ]
Wszystko się przesunęło w czasie.....

Kontrolka SRS zgaszona, chłopak powiedział mi, że coś się mogło obluzować w złączce przy jednej z poduszek. Zresetowali i działa... to znaczy nie świeci się... znaczy się świeci ale tylko przez pierwsze kilka sekund po włączeniu zapłonu.

Dziękuję za odpowiedzi na moje pytanie.
 
 
burdygal 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2010, 01:48   

Kupiłem Colta z wystrzelonymi poduchami, oczywiście palił się SRS.
Kupiłem poduchy, sensor oddałem do skasowania crash.
Podłączyłem poduchy, na końcu sensor i SRS mi zniknął.
Jak na mój rozum może cos nie stykac w kabelkach w instalacji. Jak podpinałem poduchy sprawdzałem wszystka podpięcia bardzo dobrze.
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 06-05-2010, 12:02   

burdygal, tak jak mówisz, błąd 22...
Jakiś czas temu znów mi się pokazało... czekam na jakieś wolne popołudnie aby zobaczyć połączenia
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.