[CA4A 1.6] Skorodowane przewody hamulcowe i paliwowe |
Autor |
Wiadomość |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-09-2008, 10:39 [CA4A 1.6] Skorodowane przewody hamulcowe i paliwowe
|
|
|
Witam
Przy okazji przeglądu i serwisu mechanik stwierdził, że czym prędzej muszę wymienić przewody hamulcowe i paliwowe. Powód: korozja. Chodzi o pięć metalowych rurek biegnących od silnika do tylnego zawieszenia i zbiornika paliwa. Mniej więcej do miejsca gdzie jest tylne siedzenie jest ok, ale dalej korozja jest na całej powierzchni przewodów.
Tu moje pytanie: Co z tym zrobić. Wiem, że wymienić, ale czy kupić używane w dobrym stanie od trupa + ewentualne zabezpieczenie ich farbą, nowe (jeśli to wykonalne) czy (tak jak sugerował mechanik) dorobić kupując rurkę na metry i dogiąć do odpowiedniego kształtu.
Czy ktoś z was już wymieniał kiedykolwiek przewody? Proszę o jakieś rady!
ps. Sprawdźcie swoje przewody |
_________________
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 18-09-2008, 15:00
|
|
|
Cytat: | ps. Sprawdźcie swoje przewody |
Sprawdzone, i juz 2x w ciagu 4 lat zakonserwowane ile sie dalo i gdzie sie doszło
A rurki mozna, tak jak mowisz, kupic w sklepie miedziane i zarobic nawet końcówki.
Kiedys robilem u znajomego ale w innym aucie. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-09-2008, 22:41
|
|
|
tresorex napisał/a: | czy (tak jak sugerował mechanik) dorobić kupując rurkę na metry i dogiąć do odpowiedniego kształtu. |
Tak bym właśnie zrobił - znaczy mechanik musi zrobić bo końcówkę rurki trzeba na odpowiednim przyrządzie ukształtować |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-09-2008, 20:22
|
|
|
Gdzie można nabyć takie rurki? |
_________________
 |
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-09-2008, 20:55
|
|
|
Rurki na metry można kupić praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym.
W zeszłym roku wymieniałem i 2m albo 3m kosztowała ok 40 zł - dokładnie już nie pamiętam.
Oczywiście końcówki zarobili w warsztacie, gdyż nie posiadam do tego przyrządu. |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 19-09-2008, 20:59
|
|
|
Dołącze się do tematu .Przewody hamulcowe jeśli nie ma orginalnych najlepiej dorobić samemu lub z mechanikiem , który ma pojęcie w temacie . Samemu- Kupujemy rurkę miedzianą z metra o odpowiedniej średnicy-doradzą w sklepie z cześciami .długość wcześniej mierzymy na samochodzie i kupujemy odcinekkilka centymetrów dłuższy..Do tego dwie końcówki-czyli nakrętki dwie i baryłki (komplet ) Aby zgiąć rurkę miedzianą w dowolny kształt musimy ją (ROZHARTOWAĆ) .robi się to odwrotnie jak stal -Podgrzewamy w piecu oporowym lub przy pomocy palnika acetylenowego i gwałtownie schładzamy zimną wodą -tak jak hartuje się stal .Po schłodzeniu rurka jest tak miękka że bez żadnych obaw można ją formować do kształtu wg wzoru z samochodu .Rurkę podgrzewamy i rozhartowujemy tylko w miejscach zagięć .Końcówki tniemy pod kątem prostym i delikatnie usuwamy nieruwności(gradujemy).Zakładamy nakrętki i baryłki .Baryłki muszą dać się przesuwać po rurce. Pozostaje tylko .skręcić
Jeśli będzie ktoś z forum ,który chce dopytać o technice kształtowania rurek z miedzi to pytać na pw. Technikę tą stosowałem w pracy kilka lat pracując w zakładzie naprawiającym obrabiarki do metalu ,A tam takich przewodów było wiele i pracowały na wyższym ciśnieniu niż w samochodach .
Trochę przydługo ale jeśli ktoś skorzysta |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-09-2008, 09:50
|
|
|
dzięki kolegowie |
_________________
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-09-2008, 07:57
|
|
|
Miroslaw1305, a dużo łatwiej kupić rurki miedziene "miękkie".
Wtedy nie trzeba się bawić z rozhartowywanie.... |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 22-09-2008, 17:56
|
|
|
KaWu jeśli takie rurki dostaniemy to tylko giąc i montowac A jeśli nie to wracamy do sposobu jaki opisałem .Jest o wiele trudniejszy ale skuteczny . |
|
|
|
 |
|