Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Skorodowane przewody hamulcowe i paliwowe
Autor Wiadomość
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-09-2008, 10:39   [CA4A 1.6] Skorodowane przewody hamulcowe i paliwowe

Witam

Przy okazji przeglądu i serwisu mechanik stwierdził, że czym prędzej muszę wymienić przewody hamulcowe i paliwowe. :cry: Powód: korozja. Chodzi o pięć metalowych rurek biegnących od silnika do tylnego zawieszenia i zbiornika paliwa. Mniej więcej do miejsca gdzie jest tylne siedzenie jest ok, ale dalej korozja jest na całej powierzchni przewodów.
Tu moje pytanie: Co z tym zrobić. Wiem, że wymienić, ale czy kupić używane w dobrym stanie od trupa + ewentualne zabezpieczenie ich farbą, nowe (jeśli to wykonalne) czy (tak jak sugerował mechanik) dorobić kupując rurkę na metry i dogiąć do odpowiedniego kształtu.

Czy ktoś z was już wymieniał kiedykolwiek przewody? Proszę o jakieś rady!

ps. Sprawdźcie swoje przewody :)
_________________


 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-09-2008, 15:00   

Cytat:
ps. Sprawdźcie swoje przewody


Sprawdzone, i juz 2x w ciagu 4 lat zakonserwowane ile sie dalo i gdzie sie doszło :)

A rurki mozna, tak jak mowisz, kupic w sklepie miedziane i zarobic nawet końcówki.
Kiedys robilem u znajomego ale w innym aucie.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-09-2008, 22:41   

tresorex napisał/a:
czy (tak jak sugerował mechanik) dorobić kupując rurkę na metry i dogiąć do odpowiedniego kształtu.


Tak bym właśnie zrobił - znaczy mechanik musi zrobić bo końcówkę rurki trzeba na odpowiednim przyrządzie ukształtować
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-09-2008, 20:22   

Gdzie można nabyć takie rurki?
_________________


 
 
raddex 
m3m&mitsumaniak


Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1239
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-09-2008, 20:55   

Rurki na metry można kupić praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym.
W zeszłym roku wymieniałem i 2m albo 3m kosztowała ok 40 zł - dokładnie już nie pamiętam.
Oczywiście końcówki zarobili w warsztacie, gdyż nie posiadam do tego przyrządu.
_________________
Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 19-09-2008, 20:59   

Dołącze się do tematu .Przewody hamulcowe jeśli nie ma orginalnych najlepiej dorobić samemu lub z mechanikiem , który ma pojęcie w temacie . Samemu- Kupujemy rurkę miedzianą z metra o odpowiedniej średnicy-doradzą w sklepie z cześciami .długość wcześniej mierzymy na samochodzie i kupujemy odcinekkilka centymetrów dłuższy..Do tego dwie końcówki-czyli nakrętki dwie i baryłki (komplet ) Aby zgiąć rurkę miedzianą w dowolny kształt musimy ją (ROZHARTOWAĆ) .robi się to odwrotnie jak stal -Podgrzewamy w piecu oporowym lub przy pomocy palnika acetylenowego i gwałtownie schładzamy zimną wodą -tak jak hartuje się stal .Po schłodzeniu rurka jest tak miękka że bez żadnych obaw można ją formować do kształtu wg wzoru z samochodu .Rurkę podgrzewamy i rozhartowujemy tylko w miejscach zagięć .Końcówki tniemy pod kątem prostym i delikatnie usuwamy nieruwności(gradujemy).Zakładamy nakrętki i baryłki .Baryłki muszą dać się przesuwać po rurce. Pozostaje tylko .skręcić
Jeśli będzie ktoś z forum ,który chce dopytać o technice kształtowania rurek z miedzi to pytać na pw. Technikę tą stosowałem w pracy kilka lat pracując w zakładzie naprawiającym obrabiarki do metalu ,A tam takich przewodów było wiele i pracowały na wyższym ciśnieniu niż w samochodach .
Trochę przydługo ale jeśli ktoś skorzysta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-09-2008, 09:50   

dzięki kolegowie :)
_________________


 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 22-09-2008, 07:57   

Miroslaw1305, a dużo łatwiej kupić rurki miedziene "miękkie".
Wtedy nie trzeba się bawić z rozhartowywanie.... :)
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 22-09-2008, 17:56   

KaWu jeśli takie rurki dostaniemy to tylko giąc i montowac A jeśli nie to wracamy do sposobu jaki opisałem .Jest o wiele trudniejszy ale skuteczny .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.