Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-03-2007, 00:41
Turbina do 4G15
Autor Wiadomość
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 06-05-2006, 13:25   Turbina do 4G15

Witam

Czy ktos z grupowiczow plywa w temacie doladowania silnika? Czy czysto teoretycznie daloby sie i czy mialoby sens dowalic do 4g15 8V turbinke? Nie chodzi mi o osiagniecie 150KM (ponoc daloby sie tyle wycisnac) tylko powiedzmy 90KM czyli fabryka + 6KM jak 4g15 12V. No gora 110KM. Wiecej nie trzeba ze wzgledu na hamulce itd. Zamiana silnika to niezle koszta (nowy komputer, zmiana masy -> inne zawieszenie) a turbinke z tego co patrzylem po necie za jakies 300zl by sie kupilo. Tylko pytania sa nastepujace:
- trzeba jakos ukierunkowac spaliny na jej wirnik - ergo potrzebuje specjalna przejsciowke za kolektor tak? Fabrycznej pewnie nie znajde czyli trzeba isc do kogos kto to zrobi tylko kto? kowal? :)
- komputer nie zglupieje? tzn. sonda lambda bedzie miala chyba zdeka inny odczyt?
- czy komputer sie nauczy zycia z turbina? rozumiem ze zasada zialania jest taka: turbo tloczy wiecej powietrza do cylindrow zeby sie wiecej benzyny moglo spalic - czyli komp musi podawac wiecej benzyny. Nauczy sie? czas otwarcia zaworow jest taki sam iec dumam ze ped powietrza zassa wieksza dawke w mniejszym czasie
- jak sie reguluje cisnienei doladowania? Jak bedzie zawysokie to mi sie silnik przekreci
- musze jakos pociagnac rure z filtra powietrza przez turbo do przepustnicy - to chyba jest szkodliwe bo dlugosc dolotu jest chyba dobrana dla silnika. Right?
- jak sie ustawia obroty odkad turbina zaczyna dzialac? To sie dzieje samoisntie z fizyki? Pedy sapalin itd?
- o turbinie pojecie mam blade wiec pewnie trzeba by z jakiegos silnika zblizonego pojemnoscia nie? :)

Ewentualny efekt widzialbym tak: jezdze sobie emeryt stajlem lewaruje przy 2,7-3 tys. Wszystko dzieje sie tak jak do tej pory. Spalanie osiagi i te pe. Jak chce byc dynamit to wciskam do podlogi wir w baku i od 3 tys znikam z pola widzenia ;-) W streetracingu nie zamiezam brac udzialu ale jak stoje na trasie na swiatlach na lewym pasie to mi cholera autka przede mna uciakaja i sie czuje jak zawalidroga.

A moze sam intercooler by cos dal? Zimne powietrze zajmuje mniejsza objetosc -> wiecej go wejdzie. Wydaje mi sie wiekszy sens niz wciskanie sportowego filtra. Czy nie?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 06-05-2006, 13:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2006, 14:42   

Nie znam się, ale z tego co mi się wydaje to z tego wyjdą kłopociki, albo/i brak satysfakcji. Jakoś tego nie widzę :roll:

Jeśli chodzi o tanie szybkie pudło z turbiną to bezkonkurencyjny jest fiat uno turbo.
Kanciaste, brzydkie, tanie, lekkie, z tanimi częściami. Wersja stockowa-113PS ale można "bezpiecznie" dokręcić do 130-135 PS. Masa to ~850KG a najdroższą częścią jest turbina.

A wracając do colta to relacja ilości działań,zmian(PIENIĘDZY,CZASU) których musisz dokonać do efektu jaki chcesz uzyskać jest mocno zachwiana. :!:

Dużo babrania,niepewny efekt, jak już wystąpi efekt to będzie niesatysfakcjonujący a jak zrobisz tak by efekt był satysfakcjonujący to silnik klęknie i nie będziesz usatysfakcjonowany. Słowem lipa :| .
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 06-05-2006, 15:40   

Mozesz jakos uzasadnic czemu silnik kleknie? jesli ta sama konstrukcja wytrzymuje w wersji 12V 90KM a ja chce tyle albo gora 100-110KM to nie widze powodu czemu mialby kleknac. Turbina az tak wielkie sily w silnuku wywoluje?
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-05-2006, 19:34   

Brodzky - na turbo się nie znam, ale mogę powiedzieć tyle, że trzeba mieć dużo kasy, doświadczenia i umiejętności żeby to wpakować do auta które turbo nie miało i w wersji turbo nie występowało.
Jeśli wystarczy Ci 90KM to kup 12V, jest cięższy o 4 zawory, całe zawieszenie jest to samo. Nie wiem jak z komputerem, ale bardzo możliwe że też ten sam.
I jak dobrze się zakręcisz to za tyle samo sprzedasz 8V co kupisz 12V.
A jak z tyrbo się bawić to 2,0 4D63T, ale to inna bajka. Albo po prostu 4G63T od Eclipse'a - kupić sobie odcięty przód i składać klocki.
W/g mnie gra nie warta świeczki dla 6KM czy 16KM w przypadku uturbiania 1,5
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 06-05-2006, 20:02   

Cytat:
Nie wiem jak z komputerem, ale bardzo możliwe że też ten sam.

na pewno nie ten sam co wyszlo przy padzie mojego kompa. marqus_b byl zyczliwy sprawdzic go u siebie ale tomusn poszperal w jakims katalogu i wyszlo ze to inny komp. Tak wiec komp + silnik = 1200 zl. Turbina od Carismy na allegro stala za 100zl, od 1.5dCi reno 250zl. Serio taki problem z tym? :( A co z coolerem? :> Dalby cos czy jedyny sens coolera to przy turbo (powietrze o wiekszym cisnieniu jest cieplejsze)? A moze mechaniczna napedzana paskiem w takim razie?

hmm no i znalazlem takie cos:
http://www.autoindustriya...y;threadid=5003
jakis dziwny ten angielski. Mlodziezowy slang kurcze ciezko to sie czyta. Z 3.odpowiedzi zrozumialem ze turbo to nie wszystko bo mi pompka nie wytrzyma i wtryski. No i chyba gosc pisze ze spalanie stukowe mi silnik rozwali jak o te rzeczy nie zadbam. Czyli po ptokach. Chociaz z drugiej strony... Oni tam chca 150KM wycisnac a nie 100. Chcialem turbina nadrobic to, ze mam jeden zaworek zamiast dwu i przez niego przepchanc wiecej powietrza. Bo przeciez po to jest wiecej zaworow zeby wiecej powietrza chwycil i szybciej sie oproznil. Tylko w 12V to nie wiem. 2 ssace czy dwa wydechowe? Chyba ssace nie?

w sumie tutaj z 12V 300 kon wycisneli:
http://planet.time.net.my.../4g15Pturbo.htm
ciekawe jaka jest zywotnosc silniczka

http://www.rpw.com.au/Per...cer101turbo.htm

ps. Co to jest MAP? Przeplywomierz?
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2006, 21:43   

Czujnik mierzący nie przepyływ - MAF tylko cisnienie (pressure) Mass Air Pressure.
Jak znasz angielski to polecam www.4g61t.org tam chłopaki ćwiczyli uturbianie 4G15.

Tyle że będziesz musiał dac wydajniejsze wtryski nowy dolot i kolektor wydechowy i masę innych rzeczy a nie zapominaj o wystrojeniu tego.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2006, 16:59   

brodzky, w 12V sa dwa wydechowe zawory, nie ssace
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-05-2006, 18:16   

nie - 12v mają po 2 zawory ssące na cylinder (jeszcze nie widziałem silnika, który miałby więcej wydechowych niż ssących)

co do większej mocy z 4G15 - te silniki i tak są wysilone (jak na konstrukcje i pojemność) - zobacz, że ich niemal standardowym problemem są pękające kolektory wydechowe - właśnie przez zbyt dużą moc (lub też niedostosowanie do tej mocy kolektora)
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2006, 18:36   

sorki, czeski błąd - Krzyzak, jest tak jak piszesz
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 07-05-2006, 22:21   

Krzyzak napisał/a:
co do większej mocy z 4G15 - te silniki i tak są wysilone (jak na konstrukcje i pojemność) - zobacz, że ich niemal standardowym problemem są pękające kolektory wydechowe - właśnie przez zbyt dużą moc (lub też niedostosowanie do tej mocy kolektora)


hmm... Czyli obecny 4g15 to calkiem inna kondtrukcja? On ponad 100KM ma... w wersji z intercoolerem i turbo - 150KM. No i tak sobie mysle, ze gdyby byly wisilone to po 300kkm bylyby na smietnik a nie dopiero dotarte. Jestes pewien ze to szczyt jego mozliwosci? Podkreslam ze moje EWENTUALNE uturbienie mialoby na celu delikatne poprawienie wlasciwosci a nie robienie rakiety. Wolalbym dowalic delikatne turbo niz bawic sie w polerowanie zaworow filtr sportowy, sportowe swiece naklejki turbo i smigielka na rurze wydechowej. Ale widac nic z tego nie bedzie - za duzo roboty, duze ryzyko... Nawet nie wiem skad bym wzial olej do smarowania turbiny. Szkoda bo podoba mi sie ten gwizd turbiny w dieslach... 1.9tdi w octavii ladnie swista

ps. dzisiaj bylem u kumpla bo mial urodzinki. Chlopak czul sie naprawde nieszczesliwy bo najpierw wypil a potem sie dowiedzial ze mam colta C5x - jego marzenie hihi.

@nippo
zarabista fotka w stopce :)
a z tymi zaworami by bylo bez sensu wiecej na wydechu niz na wdechu :)
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-05-2006, 23:46   

Krzyzak napisał/a:
te silniki i tak są wysilone (jak na konstrukcje i pojemność) - zobacz, że ich niemal standardowym problemem są pękające kolektory wydechowe - właśnie przez zbyt dużą moc


Tu bym się nie zgodził - Romel który obserwował ten kolektor stwierdził że jest żle zaprojektowany i wykonany - w takim stopniu że nawet nie przylega właściwie do bloku.
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2006, 00:14   

brodzky, dzieki, bede musial uaktualnic fotke w zwiazku ze zmiana pory roku :)

co do zaworow to wiem, myslalem o tym napisalem co inne :? ten typ (czyli ja) tak juz ma.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-05-2006, 09:26   

brodzky napisał/a:
Jestes pewien ze to szczyt jego mozliwosci?

Chodzi mi o to, że przy seryjnych bebechach, to jest ryzykowne - samo założenie turbo może szybko zabić silnik. A szczyt? - być może jest gdzieś wyżej, tylko czy wtedy nadal będzie to jeszcze 4G15 :)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2006, 09:44   

www.4g61t.org - poszukaj i poczytaj.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.