Przesunięty przez: Hubeeert 23-03-2007, 00:41 |
Turbina do 4G15 |
Autor |
Wiadomość |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 06-05-2006, 13:25 Turbina do 4G15
|
|
|
Witam
Czy ktos z grupowiczow plywa w temacie doladowania silnika? Czy czysto teoretycznie daloby sie i czy mialoby sens dowalic do 4g15 8V turbinke? Nie chodzi mi o osiagniecie 150KM (ponoc daloby sie tyle wycisnac) tylko powiedzmy 90KM czyli fabryka + 6KM jak 4g15 12V. No gora 110KM. Wiecej nie trzeba ze wzgledu na hamulce itd. Zamiana silnika to niezle koszta (nowy komputer, zmiana masy -> inne zawieszenie) a turbinke z tego co patrzylem po necie za jakies 300zl by sie kupilo. Tylko pytania sa nastepujace:
- trzeba jakos ukierunkowac spaliny na jej wirnik - ergo potrzebuje specjalna przejsciowke za kolektor tak? Fabrycznej pewnie nie znajde czyli trzeba isc do kogos kto to zrobi tylko kto? kowal?
- komputer nie zglupieje? tzn. sonda lambda bedzie miala chyba zdeka inny odczyt?
- czy komputer sie nauczy zycia z turbina? rozumiem ze zasada zialania jest taka: turbo tloczy wiecej powietrza do cylindrow zeby sie wiecej benzyny moglo spalic - czyli komp musi podawac wiecej benzyny. Nauczy sie? czas otwarcia zaworow jest taki sam iec dumam ze ped powietrza zassa wieksza dawke w mniejszym czasie
- jak sie reguluje cisnienei doladowania? Jak bedzie zawysokie to mi sie silnik przekreci
- musze jakos pociagnac rure z filtra powietrza przez turbo do przepustnicy - to chyba jest szkodliwe bo dlugosc dolotu jest chyba dobrana dla silnika. Right?
- jak sie ustawia obroty odkad turbina zaczyna dzialac? To sie dzieje samoisntie z fizyki? Pedy sapalin itd?
- o turbinie pojecie mam blade wiec pewnie trzeba by z jakiegos silnika zblizonego pojemnoscia nie?
Ewentualny efekt widzialbym tak: jezdze sobie emeryt stajlem lewaruje przy 2,7-3 tys. Wszystko dzieje sie tak jak do tej pory. Spalanie osiagi i te pe. Jak chce byc dynamit to wciskam do podlogi wir w baku i od 3 tys znikam z pola widzenia W streetracingu nie zamiezam brac udzialu ale jak stoje na trasie na swiatlach na lewym pasie to mi cholera autka przede mna uciakaja i sie czuje jak zawalidroga.
A moze sam intercooler by cos dal? Zimne powietrze zajmuje mniejsza objetosc -> wiecej go wejdzie. Wydaje mi sie wiekszy sens niz wciskanie sportowego filtra. Czy nie? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 06-05-2006, 13:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-05-2006, 14:42
|
|
|
Nie znam się, ale z tego co mi się wydaje to z tego wyjdą kłopociki, albo/i brak satysfakcji. Jakoś tego nie widzę
Jeśli chodzi o tanie szybkie pudło z turbiną to bezkonkurencyjny jest fiat uno turbo.
Kanciaste, brzydkie, tanie, lekkie, z tanimi częściami. Wersja stockowa-113PS ale można "bezpiecznie" dokręcić do 130-135 PS. Masa to ~850KG a najdroższą częścią jest turbina.
A wracając do colta to relacja ilości działań,zmian(PIENIĘDZY,CZASU) których musisz dokonać do efektu jaki chcesz uzyskać jest mocno zachwiana.
Dużo babrania,niepewny efekt, jak już wystąpi efekt to będzie niesatysfakcjonujący a jak zrobisz tak by efekt był satysfakcjonujący to silnik klęknie i nie będziesz usatysfakcjonowany. Słowem lipa . |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 06-05-2006, 15:40
|
|
|
Mozesz jakos uzasadnic czemu silnik kleknie? jesli ta sama konstrukcja wytrzymuje w wersji 12V 90KM a ja chce tyle albo gora 100-110KM to nie widze powodu czemu mialby kleknac. Turbina az tak wielkie sily w silnuku wywoluje? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-05-2006, 19:34
|
|
|
Brodzky - na turbo się nie znam, ale mogę powiedzieć tyle, że trzeba mieć dużo kasy, doświadczenia i umiejętności żeby to wpakować do auta które turbo nie miało i w wersji turbo nie występowało.
Jeśli wystarczy Ci 90KM to kup 12V, jest cięższy o 4 zawory, całe zawieszenie jest to samo. Nie wiem jak z komputerem, ale bardzo możliwe że też ten sam.
I jak dobrze się zakręcisz to za tyle samo sprzedasz 8V co kupisz 12V.
A jak z tyrbo się bawić to 2,0 4D63T, ale to inna bajka. Albo po prostu 4G63T od Eclipse'a - kupić sobie odcięty przód i składać klocki.
W/g mnie gra nie warta świeczki dla 6KM czy 16KM w przypadku uturbiania 1,5 |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 06-05-2006, 20:02
|
|
|
Cytat: | Nie wiem jak z komputerem, ale bardzo możliwe że też ten sam. |
na pewno nie ten sam co wyszlo przy padzie mojego kompa. marqus_b byl zyczliwy sprawdzic go u siebie ale tomusn poszperal w jakims katalogu i wyszlo ze to inny komp. Tak wiec komp + silnik = 1200 zl. Turbina od Carismy na allegro stala za 100zl, od 1.5dCi reno 250zl. Serio taki problem z tym? A co z coolerem? :> Dalby cos czy jedyny sens coolera to przy turbo (powietrze o wiekszym cisnieniu jest cieplejsze)? A moze mechaniczna napedzana paskiem w takim razie?
hmm no i znalazlem takie cos:
http://www.autoindustriya...y;threadid=5003
jakis dziwny ten angielski. Mlodziezowy slang kurcze ciezko to sie czyta. Z 3.odpowiedzi zrozumialem ze turbo to nie wszystko bo mi pompka nie wytrzyma i wtryski. No i chyba gosc pisze ze spalanie stukowe mi silnik rozwali jak o te rzeczy nie zadbam. Czyli po ptokach. Chociaz z drugiej strony... Oni tam chca 150KM wycisnac a nie 100. Chcialem turbina nadrobic to, ze mam jeden zaworek zamiast dwu i przez niego przepchanc wiecej powietrza. Bo przeciez po to jest wiecej zaworow zeby wiecej powietrza chwycil i szybciej sie oproznil. Tylko w 12V to nie wiem. 2 ssace czy dwa wydechowe? Chyba ssace nie?
w sumie tutaj z 12V 300 kon wycisneli:
http://planet.time.net.my.../4g15Pturbo.htm
ciekawe jaka jest zywotnosc silniczka
http://www.rpw.com.au/Per...cer101turbo.htm
ps. Co to jest MAP? Przeplywomierz? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2006, 21:43
|
|
|
Czujnik mierzący nie przepyływ - MAF tylko cisnienie (pressure) Mass Air Pressure.
Jak znasz angielski to polecam www.4g61t.org tam chłopaki ćwiczyli uturbianie 4G15.
Tyle że będziesz musiał dac wydajniejsze wtryski nowy dolot i kolektor wydechowy i masę innych rzeczy a nie zapominaj o wystrojeniu tego. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2006, 16:59
|
|
|
brodzky, w 12V sa dwa wydechowe zawory, nie ssace |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2006, 18:16
|
|
|
nie - 12v mają po 2 zawory ssące na cylinder (jeszcze nie widziałem silnika, który miałby więcej wydechowych niż ssących)
co do większej mocy z 4G15 - te silniki i tak są wysilone (jak na konstrukcje i pojemność) - zobacz, że ich niemal standardowym problemem są pękające kolektory wydechowe - właśnie przez zbyt dużą moc (lub też niedostosowanie do tej mocy kolektora) |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2006, 18:36
|
|
|
sorki, czeski błąd - Krzyzak, jest tak jak piszesz |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 07-05-2006, 22:21
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | co do większej mocy z 4G15 - te silniki i tak są wysilone (jak na konstrukcje i pojemność) - zobacz, że ich niemal standardowym problemem są pękające kolektory wydechowe - właśnie przez zbyt dużą moc (lub też niedostosowanie do tej mocy kolektora) |
hmm... Czyli obecny 4g15 to calkiem inna kondtrukcja? On ponad 100KM ma... w wersji z intercoolerem i turbo - 150KM. No i tak sobie mysle, ze gdyby byly wisilone to po 300kkm bylyby na smietnik a nie dopiero dotarte. Jestes pewien ze to szczyt jego mozliwosci? Podkreslam ze moje EWENTUALNE uturbienie mialoby na celu delikatne poprawienie wlasciwosci a nie robienie rakiety. Wolalbym dowalic delikatne turbo niz bawic sie w polerowanie zaworow filtr sportowy, sportowe swiece naklejki turbo i smigielka na rurze wydechowej. Ale widac nic z tego nie bedzie - za duzo roboty, duze ryzyko... Nawet nie wiem skad bym wzial olej do smarowania turbiny. Szkoda bo podoba mi sie ten gwizd turbiny w dieslach... 1.9tdi w octavii ladnie swista
ps. dzisiaj bylem u kumpla bo mial urodzinki. Chlopak czul sie naprawde nieszczesliwy bo najpierw wypil a potem sie dowiedzial ze mam colta C5x - jego marzenie hihi.
@nippo
zarabista fotka w stopce
a z tymi zaworami by bylo bez sensu wiecej na wydechu niz na wdechu |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-05-2006, 23:46
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | te silniki i tak są wysilone (jak na konstrukcje i pojemność) - zobacz, że ich niemal standardowym problemem są pękające kolektory wydechowe - właśnie przez zbyt dużą moc |
Tu bym się nie zgodził - Romel który obserwował ten kolektor stwierdził że jest żle zaprojektowany i wykonany - w takim stopniu że nawet nie przylega właściwie do bloku. |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2006, 00:14
|
|
|
brodzky, dzieki, bede musial uaktualnic fotke w zwiazku ze zmiana pory roku
co do zaworow to wiem, myslalem o tym napisalem co inne ten typ (czyli ja) tak juz ma. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2006, 09:26
|
|
|
brodzky napisał/a: | Jestes pewien ze to szczyt jego mozliwosci? |
Chodzi mi o to, że przy seryjnych bebechach, to jest ryzykowne - samo założenie turbo może szybko zabić silnik. A szczyt? - być może jest gdzieś wyżej, tylko czy wtedy nadal będzie to jeszcze 4G15 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2006, 09:44
|
|
|
www.4g61t.org - poszukaj i poczytaj. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|