| prosba o rade w wyborze instalacji | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2008, 16:36   prosba o rade w wyborze instalacji |   
 |  
               | 
 |  
               | witam, 
 uparlem sie zeby zakladac w warsztacie z polecenia znajomych i wybor padl na dwa, pierwszy to firma MCC GAS, ktora zaproponowala mi instalke chyba BRC + wtryski MATRIX za 4000 lub jakies zwykle wtryski ale nie polecali mi ich bo sa podobno "wolniejsze" za 3500 zl, druga firma to ADGAZ z Piaseczna, tam gosc zaproponowal mi wloska instalacje Elpigas (albo podobnie) z wtryskami Valtec (jego zdaniem Matrixy sa bardzo awaryjne) za 2800,-. Auto to Galant V6 z przebiegiem ponad 200000. Prosze poradzcie co wybrac
  MCC GAS ma u mnie ten plus, ze duzo znajomych mi ich poleca i mam do nich bardzo blisko ale jednak 1200,- piechota nie chodzi. 
 dzieki i pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RoveR   Mitsumaniak
 porządany VR4
 
 Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Maj 2007
 Posty: 219
 Skąd: Łódź/Moskwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2008, 17:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już teraz dokładnie nie pamiętam na jakich podzespołach ma instalkę, ale wiem że wtryski mam Valteca i są OK, gość który mi zakładał gaz powiedział że się sprawdzą i faktycznie tak jest. Mój kumpel ma dokładnie taką samą instalację jak ja i też jest zadowolony. Wiem że komputer do mojej instalacji nazywa się  4GAS, a reszta to są dobierane podzespoły. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | e-gen   moderator
 
  
 Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 11 Gru 2005
 Posty: 590
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2008, 18:47   Re: prosba o rade w wyborze instalacji |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Zhan napisał/a: |  	  | witam, 
 Elpigas (
 
 
 | 
 jest z Polski i mają swoje wtryski:
 - Stella odporniejsze na brud ale mniej dokładne
 - Elisa dokładniejsze ale mniej odporne na zanieczyszczenia gazu.
 
 Podobnie sprawa wygląda z Valtekami (które są odpowiednikami Stelli) i Matrixami, które siedzą na półce razem z Elisą
 |  
				| _________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2008, 19:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za informacje... podobno matrixy podaja gaz inna metoda niz pozostale modele wtryskow, ktore to maja tloczki na elektromagnesach, to prawda?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2008, 19:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja poszedłem po jednej firmie od początku do końca - Landirenzo....... wprawdzie prawie piątaska  kosztowała (włączając butlę zewnętrzną i wlew we wlewie paliwa), ale jest bardzo profesjonalnie zamontowana - a to się chyba bardziej liczy niż typ instalki |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2008, 22:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek, a w ktorym miejscu dokladnie zamontowali Ci wlew gazu? bo jak bylem u gazownika to po ogledzinach stwierdzil, ze moze byc ciezko sie zmiescic tak zeby wlew benzyny odkrecal sie bez problemu... moze moglbys zrobic fotke? 
 pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2008, 22:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam SpaceWagona.... ale wlew tego typu  zmieści się pod każdą klapką...... Do tankowania gaziu jest przejściówka, którą wręczasz panu nalewaczowi.....a pod klapką jest tylko otwór fi ok. 12 mm...... 
 klik  - tu w niebieskim bmw masz pokazaną ideę...
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2008, 22:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | aaaa... no tak, pokazywali mi takie rozwiazanie ale wydawalo mi sie maksymalnie niepraktyczne... tu juz chyba sie zdecyduje na wlew pod zderzakiem, w galu akurat jest taki podwiniety rant zderzaka, ze prawie nie bedzie widac... chyba zeby na klapce od wlewu zamontowac jakis uchwyt do przejsciowki... hmmm... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siwek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 18 Lis 2007
 Posty: 3382
 Skąd: Kozłów Biskupi
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2008, 07:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Zhan napisał/a: |  	  | aaaa... no tak, pokazywali mi takie rozwiazanie ale wydawalo mi sie maksymalnie niepraktyczne... | 
 
 
  czemu maksymalnie niepraktyczne?? ani nigdzie go nie widać, nie ma obaw ze jak zerwiesz zderzak to sie coś z przewodem stanie, przejsciówke możesz sobie dokupic za 30 zł(chyba ze do instalki dodadzą) To rozwiązanie jest stosowane przy instalacjach z Holandii, ja tak mam i jestem zadowolony
 
 
  	  | Zhan napisał/a: |  	  | chyba zeby na klapce od wlewu zamontowac jakis uchwyt do przejsciowki... hmmm... | 
 
 raczej sie nie zmieści i mogłaby szkód narobić bo to nie plastik
  wozisz ja w bagażniku, schowku czy gdziekolwiek chcesz ale i tak bardzo często na stacjach maja te przejsciówki więc nawet jak zapomnisz to nie ma problemów z tankowaniem  (ja swojej przejsciówki nie mam i jeszcze mi sie nie zdarzyło żebym nie mógł zatankowac  ) |  
				| _________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dylson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2008, 09:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  | jest bardzo profesjonalnie zamontowana - a to się chyba bardziej liczy niż typ instalki | 
 Swiete slowa. Jak zlozysz gaz u partaczy to nawet najlepsza instalka nie bedzie sie dobrze spisywala.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mazik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2008, 10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Ja tydzien temu zalozylem do wagona BRC, koszt 2900, nie pamietam jakie wtryski mi zalozyli, zbiornik w kole (zewnetrzny 34l). Wlew spokojnie zmiescil sie pod klapka obok wlewu benzyny. Przejechalem dopiero ok 300km i wrazenia jak najbardziej pozytywne.
 
 Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2008, 16:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale u mnie jest 6 cylindrów we wagonie  a zbiorniczek zawinszowałem maksymalny - 48l (i tak oznacza 2 tankowania w tygodniu  ) |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2008, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | znalazlem w Siedlcach jeszcze jeden zaklad polecany przez znajomoego, jet to przedstawiciel firmy Czakram, zaproponowali mi Stag300 i wtryski Valteka jednoomowe (cokolwiek to znaczy) za 2300,- jak myslicie, warto szukac dalej? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mazik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2008, 21:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja wlasnie zakladalem swoja instalacje w team'ie czakramu  i gosc wg mnie ma bardzo dobre pojecie o tym co robi. Wagona robil pierwszy raz i przez to mialem do niego jedno zastrzezenie  musialem dolac 1l plynu chlodniczego  Cale szczescie nic sie nie stalo. Nie potrafili go odpowietrzyc hehehe Nauczeni tylko na oplach i innych wieswagenach, ale instalka zalozona perfekto, żadnych brudow, za duzych i niepotrzebnych dziur itp. Takze Zhan jak bedziesz zakladal instalke uczul mechaniorow na poziom plynu
 
 
  	  | Bartek napisał/a: |  	  | a zbiorniczek zawinszowałem maksymalny - 48l | 
 a ja chcialem taki zeby jak najmniej wystawal, bo czasem sie cofa do jakiegos kraweznika i mozna se biedy narobic (chociaz nie wiem gdzie w nowszym wagonie jest kolo
  ) 
 pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2008, 22:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jakie znaczenie ma rezystancja wtryskiwaczy gazu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |