 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jaki olej po zagazowaniu? |
Autor |
Wiadomość |
darek_gdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2008, 14:49 Jaki olej po zagazowaniu?
|
|
|
Witam
Czy po instalacji gazu w aucie warto byłoby zmienić olej z tego jaki mam teraz (zalecany przez producenta) SAE 5W30 API SM na SAE 5W40 lub 50? Rozumuję tak: gaz powoduje większe obciążenie cieplne silnika tak więc aby zapewnić optymalną ochronę warto zastosować bardziej lepki olej aby uniknąc zerwania filmu olejowego na gładziach, zwłaszcza przy ostrzejszej jeździe?
Jeżeli piszę głupoty wdzięczny będę jeżeli ktoś mnie naprostuje...
Pozdrawiam
PS. Podejrzewam, że temat oleju był już wałkowany na forum ale za nic nie chce mi działać wyszukiwarka, więc jeśli ktoś nakieruje mnie na konkretny wątek będę wdzięczny |
Ostatnio zmieniony przez akbi 25-07-2008, 15:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-07-2008, 14:55
|
|
|
Ja przed i po używam Mobila 5w50..... jak nie ubywało go przed instalacją, tak jest i teraz, po 7000 zrobionych na gazie olej dalej jest jasnobrązowy....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-07-2008, 15:54
|
|
|
Ja w galancie leję dokałdnie to samo co Bartek... Mobil 5W50 syntetyk i jestem zadowolony,
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-07-2008, 16:55
|
|
|
darek_gdynia, olej nie jest twoim zmartwieniem. Twoim zmartwieniem będzie konieczność regulacji luzów zaworowych duż częściej niż to trzeba robić jeżdżąc tylko na benzynie |
_________________
 |
|
|
|
 |
darek_gdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2008, 05:44
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Ja do podprzedniego auta z gazem (Alfa 156) również lałem 5W50 i wszystko było ok. Pytam o 5W30 bo do silnika 6B31 zalecany jest taki olej (a nawet 5W20) zgodnie z Service Manual, instrukcją obsługi i praktyką - to leją do niego w serwisach w USA. Domyślam się, że przejście na bardziej lepki olej (40 lub nawet 50) o tej samej klasie API nie zaszkodzi poza zwiększeniem oprów w silniku i związanym z tym spadkiem mocy/wzrostem spalania (niewielkim pewnie???). Pytam też dlatego że ostatnio udało mi się dojść do taniego oleju 5W30 sprowadzonego ze Stanów a że zalecana wymiana jest co 12tys. km, przy gazie będę wymieniał co 8-10 tys. kwestia finansowa też ma pewne znaczenie.
Może inaczej zapytam: czy pozostanie przy 5W30 jest bezpieczne? Nie mam zamiaru upierać się przy tym oleju ale z drugiej strony jeżeli zmiana nic mi nie da...
Co do luzów zaworowych - sprawdzenie dolotu (wylot regulowany automatycznie) co 30 tys. km wg. service manual, przy gazie pewnie trzeba będzie robić to częściej ale podobno niekoniecznie, zależy od instalacji i tego jak jest wyregulowana. Tak mi powiedziano, nie wiem, nie miałem wcześniej do czynienia z ręczną regulacją luzów. Ktoś może się w tym temacie podzielić swoimi doświadczeniami? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-07-2008, 10:41
|
|
|
Tak moim zdaniem to roznica miedzy 5W30 a 5W50 w polskich warunkach nie jest jakos zasadniczo duza.... Mi sie wydaje ze to bardziej chodzi o firme ktora produkuje olej a nie jaka nakleila etykietke.
A co do zaworow to u mnie pisze jakos co 20 tys kontrola lozow zaworowych co pare razy robilem ale w wiekszosci wypadkow to nawet nie byly regulowane albo ze 2 tylko poprawione.... Teraz musze zobaczyc bo byl wymieniany rozrzad i moze sie "ulozyly".
Krzychu |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 18:49
|
|
|
Różnica między 5W30 a 5W50 jest spora. Tylko w silniku eksploatowanym kapeluszniczo, jeśli tylko układ chłodzenia jest 100% sprawny, temperatury nie są zbyt wysokie i wystarczy 5W30.
Darek_gdynia, nie ma najmniejszego sensu częstsza zmiania oleju na gazie. Już prędzej rzadsza zmiana niż na benzynie. Gaz spala się czysto, nie zostawia nagaru i olej jest przezroczysty nawet po 10-15tyś km. |
|
|
|
 |
|
|