Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej po zagazowaniu?
Autor Wiadomość
darek_gdynia
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2008, 14:49   Jaki olej po zagazowaniu?

Witam

Czy po instalacji gazu w aucie warto byłoby zmienić olej z tego jaki mam teraz (zalecany przez producenta) SAE 5W30 API SM na SAE 5W40 lub 50? Rozumuję tak: gaz powoduje większe obciążenie cieplne silnika tak więc aby zapewnić optymalną ochronę warto zastosować bardziej lepki olej aby uniknąc zerwania filmu olejowego na gładziach, zwłaszcza przy ostrzejszej jeździe?
Jeżeli piszę głupoty wdzięczny będę jeżeli ktoś mnie naprostuje...

Pozdrawiam

PS. Podejrzewam, że temat oleju był już wałkowany na forum ale za nic nie chce mi działać wyszukiwarka, więc jeśli ktoś nakieruje mnie na konkretny wątek będę wdzięczny
Ostatnio zmieniony przez akbi 25-07-2008, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-07-2008, 14:55   

Ja przed i po używam Mobila 5w50..... jak nie ubywało go przed instalacją, tak jest i teraz, po 7000 zrobionych na gazie olej dalej jest jasnobrązowy.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-07-2008, 15:54   

Ja w galancie leję dokałdnie to samo co Bartek... Mobil 5W50 syntetyk i jestem zadowolony,
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2008, 16:55   

darek_gdynia, olej nie jest twoim zmartwieniem. Twoim zmartwieniem będzie konieczność regulacji luzów zaworowych duż częściej niż to trzeba robić jeżdżąc tylko na benzynie
_________________

 
 
darek_gdynia
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2008, 05:44   

Dzięki za odpowiedzi. Ja do podprzedniego auta z gazem (Alfa 156) również lałem 5W50 i wszystko było ok. Pytam o 5W30 bo do silnika 6B31 zalecany jest taki olej (a nawet 5W20) zgodnie z Service Manual, instrukcją obsługi i praktyką - to leją do niego w serwisach w USA. Domyślam się, że przejście na bardziej lepki olej (40 lub nawet 50) o tej samej klasie API nie zaszkodzi poza zwiększeniem oprów w silniku i związanym z tym spadkiem mocy/wzrostem spalania (niewielkim pewnie???). Pytam też dlatego że ostatnio udało mi się dojść do taniego oleju 5W30 sprowadzonego ze Stanów a że zalecana wymiana jest co 12tys. km, przy gazie będę wymieniał co 8-10 tys. kwestia finansowa też ma pewne znaczenie.
Może inaczej zapytam: czy pozostanie przy 5W30 jest bezpieczne? Nie mam zamiaru upierać się przy tym oleju ale z drugiej strony jeżeli zmiana nic mi nie da...
Co do luzów zaworowych - sprawdzenie dolotu (wylot regulowany automatycznie) co 30 tys. km wg. service manual, przy gazie pewnie trzeba będzie robić to częściej ale podobno niekoniecznie, zależy od instalacji i tego jak jest wyregulowana. Tak mi powiedziano, nie wiem, nie miałem wcześniej do czynienia z ręczną regulacją luzów. Ktoś może się w tym temacie podzielić swoimi doświadczeniami?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-07-2008, 10:41   

Tak moim zdaniem to roznica miedzy 5W30 a 5W50 w polskich warunkach nie jest jakos zasadniczo duza.... Mi sie wydaje ze to bardziej chodzi o firme ktora produkuje olej a nie jaka nakleila etykietke.
A co do zaworow to u mnie pisze jakos co 20 tys kontrola lozow zaworowych co pare razy robilem ale w wiekszosci wypadkow to nawet nie byly regulowane albo ze 2 tylko poprawione.... Teraz musze zobaczyc bo byl wymieniany rozrzad i moze sie "ulozyly".

Krzychu
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2008, 18:49   

Różnica między 5W30 a 5W50 jest spora. Tylko w silniku eksploatowanym kapeluszniczo, jeśli tylko układ chłodzenia jest 100% sprawny, temperatury nie są zbyt wysokie i wystarczy 5W30.
Darek_gdynia, nie ma najmniejszego sensu częstsza zmiania oleju na gazie. Już prędzej rzadsza zmiana niż na benzynie. Gaz spala się czysto, nie zostawia nagaru i olej jest przezroczysty nawet po 10-15tyś km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.