Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap GDI
Autor Wiadomość
sudan
[Usunięty]

  Wysłany: 16-10-2009, 21:32   Swap GDI

Witajcie.co prawda nie carismy bedzie dotyczyl temat,tylko volvo,ale silnik ten sam wiec wszystko wiadomo.Rok ponad temu zapisalem sie na Wasze forum i przyznam ze sporo wiedzy tu zanabylem 8)

zaczne moze od tego dlaczego zdecydowalem sie na wymiane silnika.prosze najpierw obejrzec filmik :

http://www.youtube.com/watch?v=lEjBFgbFP78


dodam ze zostal nagrany w kwietniu ubieglego roku.od tej pory zrobilem ok 20 tys km.
kilka tygodni temu bylem nawet w Polsce.oczywiscie halas jak byl tak jest...
pierwsze kroki jakie uczynilem rok temu to wymiana oleju : castrol edge 5W30,nastepnie motul 5W40 i ostatnio Mobil 1 5W50 z dodatkiem ceramizera ktory nie pomogl nic a nic.
Bedac w polsce odwiedzilem kilku mechanikow.opinia: popychacze,szklanki i jeszcze inne rozne cuda ktorych nie potrafie powtorzyc.wszyscy mechanicy sluchali silnika normalnie,oprocz jednego--ktory zalozyl sluchawki takie jak lekarz i dotykal wszedzie gdzie sie dalo motoru.stwierdzil ze epicentrum stukotu nie jest w glowicy !!
mowil ze wali gdzies w dole silnika :roll:

Byly wyceny,byly zapewnienia ,byly nadzieje ale nikt gwarancji nie dal ze po ich naprawie stukotu nie bedzie. Ciekawostka byla w pewnym dosc znanym sklepie z czesciami gdzie sprzedawca odradzil mi robienie tego silnika :shock: tak ! sprzedawca zamiast wcisnac mi 16 popychaczy i sam nie wiem co jeszcze,powiedzial : kup se pan silnik drugi i sprawa zalatwiona.zaczniesz pan rozdzierac ten,to sie pan nie wyplacisz pozniej...

To mnie natknelo do tego zeby moze faktycznie tak zrobic.Szukalem juz na allegro silnikow i znalazlem nawet dwa w mojej okolicy ( rzeszow i lancut) cena za "goly" silnik 600 - 700 zlotych . Teraz mam kilka pytan do Was forumowicze :
co rozumiec przez pojecie "goly silnik" co dostane za te 600 zeta ??
czy jak mam teraz silnik ten ze srebrna obudowa i przepustnica na linke,to czy jak kupie ten nowszy,to czy caly osprzet bedzie pasowal do niego ? czy zgra sie skrzynia itp itd ??
czym te silniki sie wlasciwie roznia od siebie ?? co jeszcze oprocz silnika bede potrzebowal przy takiej wymianie ? rozrzad na pewno,sprzeglo tez sobie zrobie.jakies uszczelki ?
robil ktos taki swap i moze sie podzielic informacjami ??

wyjasnie moze dlaczego decyduje sie na wymiane: mieszkam we francji,i do polski jak wpadam to nie mam czasu nawet zjesc kanapki :axe: tak to zakupilbym teraz taki "goly" silnik i ktos w polsce zajmie sie nim (szwagier) wymieni rozrzad,zalozy nowe sprzeglo i nie wiem co jeszcze..przy kolejnej wizycie w kraju dokonamy tylko przeszczepu ktory chyba nie zajmie nie wiadomo ile czasu.
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 16-10-2009, 21:44   

o kur.... jak bym słyszał "papajca" mojego dziadka to że poychacze stukają to słyszałem ale nie tak , a co do pytania to chodzi tu penie o sam silnik bez żadnego osprzetu typu rozrusznik . pompa wysokiego ciśnienia , pewnie bez wtryskiwaczy czyli blok , głowica wiadomo miska od spodu i dekiel na górze ale przed kupnem najpierw go sprawdz a potem niech go wyciągają z auta , bo możesz trafić jeszcze gorszy silnik od twojego a jak stoi taki przez dwa lata bez ruchu to się go nawet nie czepiaj
_________________

 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2009, 21:57   

Z reguły wtryskiwacze zostają w silniku. Za 600 pln kupisz to, co masz w swoim Volvo, albo gorzej.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 16-10-2009, 22:04   

Piwor napisał/a:
Za 600 pln kupisz to, co masz w swoim Volvo, albo gorzej.


Dokładnie tak , jak go nie posłuchasz przed kupnem to jak kot w worku, niech ci nie mydlą oczu że silnik był super bo go sami pewnie też nie słyszeli liczy się sztuka
_________________

 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 16-10-2009, 22:30   

Większość osprzętu będzie pasować do silnika po lifcie, pompa wspomagania, sprężarka klimy, alternator, i inne. Będzie jedynie problem ze sterownikiem silnika (komputer) przy założeniu, że będziesz wymieniał przepustnicę na nową, sterowaną elektronicznie, nie wiem czy można wykorzystać przepustnicę na linkę, na pewno nie będzie pasowała pompa w.c. wiem, że są dwie wersje, ta przed liftem i ta po lifcie. Chyba jeden z userów forum TRUTIL CARI GDI, robił taki myk o jakim Ty myślisz, dobrze byłoby skorzystać z jego doświadczenia w tym zakresie. To jedna z jego wypowiedzi:
TRUTIL CARI GDI napisał/a:
klekotanie to nie normalka w GDI nie moge sluchac juz tych glupot co pisza na temat tego silnika. Ja walczylem z klekotaniem bardzo dlugo doszlo do tego ze kupilem nowy silnik, poskładali mi wszystko kupilem nowy olej wszytkie plyny i moge zaprosic wszystkich aby posluchali mojego silnika jesli wogole cos uslysza:)))))))))) moj koszmar sie skonczyl. Silnik GDI chodzi tak cichutko ze nie moge w to uwierzyc pozdrawiam
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2009, 04:32   

http://moto.allegro.pl/it...di_95000km.html


http://moto.allegro.pl/it...04r_silnik.html

oto i silniki...


wiem wiem,600 zeta to jest smieszna cena i nie mozna oczekiwac wiele od takiego silnika.To tylko przykladowe oferty -- nie mowie ze bede bral ktorykolwiek z nich.

mi sie wydaje (jak jest inaczej to mnie wyprostujcie) ze taki swap wyjdzie chyba taniej niz robota glowicy...mniej zamieszania,silnik bede mial wyjety wiec moze by tak malunek bloku na czerwono ?? :shock:

zapewne nie wiecie,ale jestem maniakiem ciszy w samochodzie :
http://www.v40.pl/viewtop...der=asc&start=0

majac wydarty silnik moge zapodac sobie w komorze dodatkowe maty wygluszajace :P

lozysko na sprzegle zaczyna szumiec,wiec szykuje sie kolejna robota--wymiana sprzegla--przy silniku na wierzchu,taka wymiana to przyjemnosc..
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-10-2009, 08:35   

Jak jesteś maniankiem ciszy w aucie - swapuj na 2.5 v6 z Galanta.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 17-10-2009, 11:06   

sudan napisał/a:
Jak jesteś maniankiem ciszy w aucie - swapuj na 2.5 v6 z Galanta.


jesli brzmienie to ok,
ale jesli moc to wsadz 2.0t i tyle, ale bez spawania lap do silnika sie nie obedzie, no i do takich rzeczy najlepsz anglik, tak zeby wszystko przelozyc :)

a co do gdi to goly silnik wystarczy, najlepiej zeby tez mial przepustnice na linke i najlepiej zeby byl w aucie to wtedy mozesz sprawdzic czy nei wala popychacze i czy sprezanie dobre :)
sam tak zrobilem w volvo, nie interesowaly mnie silniki za 2500zl ktore staly nie wiadomo gdzie z niewiadomo jaka gwarancja, kupilem za 1600zl silnik, ktory byl w aucie, ktore jezdzilo, w ktorym moglem sprawdzic sprezanie itp.
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2009, 13:00   

Matejko, o to właśnie chodzi. Wyjątkiem mógł być silnik Trawora, który poszedł za jedyne 800, jak pamiętam. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2009, 13:35   

.....albo pojechac po silnik do anglii :shock:

Do Londynu z Paryza mam 450 km. Tyle ze po pierwsze nie wiadomo czy wlezie mi taki silnik do s-ki (bagaznik nie za duzy) a po drugie to musialbym ten silnik pozniej podac do polski,bo tutaj to raczej wiele nie zdzialam.sam pomysl nie jest taki zly zwlaszcza ze nigdy nie bylem w anglii,przy okazji zwiedzilbym conieco.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-10-2009, 18:39   

Wali taj jakby byly wyrobione panewki na korbowodach, oto moja subtelna diagnoza, misa w dól i sprawdzenie panewek, lepiej uratowac ten silnik, niz pchac sie w drugi taki sam,a jezeli chodzi Ci o "goły silnik" to jest to przewaznie kompletny blok, z tlokami, wałem, miska, glowica, bez alternatora, pompy wspomagania, klimy, czesto tez bez kolektorow (ssacego i wydechowego)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2009, 19:05   

sudan napisał/a:
.....albo pojechac po silnik do anglii
hehehe, nie daleko yorku stała carisma na szrocie za 80 F :D bez kół :D

na ebayu kupisz pewnie za300F taka, która dojedzie do polski ;)
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2009, 19:22   

robertdg, opinia tego mechanika co sluchal mi silnika sluchawkami tez taka byla.
Tyle ze on nie chcial sie za to brac (znaczy sciagac miski) bo to koles ktory zawodowo naprawia motocykle :shock: ,jak pojechalem gdzie indziej to nie chcieli miski sciagac twierdzac ze to na pewno nie panewki.Nie wiem czy doczytales ale ja z tym stukotem jezdze juz kolo 20 tys km :P poprzedni wlasciciel--nie wiem ale pewnie z 10 :|
(tak tylko nawiasem,pomyslcie jak wytrzymaly muci byc ten silnik,skoro od tylu tysiecy cos klepie i jeszcze sie nie rozsypal) Nie wiem dokladnie,ale wiekszosc ludzi twierdzi ze gdyby mi panewka zaczela stukac,to mialbym co najwyzej kilka kilometrow zeby spokojnie zaparkowac samochod i czekac na lawete.Mechanik od motocykli twierdzil ze nie koniecznie i juz rozne cuda widzial w zyciu.
wszyscy mechanicy (i ci madrzejsi i nie koniecznie) upieraja sie przy glowicy,nie wiem juz kogo sluchac.dzis dodal ktos komentarz do mojego filmiku na youtube i stwierdzil ze to kolo pasowe ( :!: ) Dodam tylko od siebie ze mam przed soba fakture od poprzedniego wlasciciela z serwisu volvo,na kwote bagatela 1546 euro.z faktury wynika ze moje autko przy przebiegu 78704 km mialo zmieniane wszystkie 16 popychaczy.Fakture sprawdzalem--faktycznie byla taka wymiana.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-10-2009, 19:26   

sudan, Zdarzalo sie ze kola pasowe tak klepaly ale to w Fordach TDCi i TDDi tak sie tylko spotkalem, najprostszy sposob na to jak to sprawdzic czy to jest kolo pasowe, to sciagnac pasek osprzetu calkowicie i odpalic motor, ponadto kolo pasowe przestawaloby walic przy predkosci obrotowej silnika >2000RPM (brak obciazen zwrotnych)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2009, 20:15   

robertdg napisał/a:
ponadto kolo pasowe przestawaloby walic przy predkosci obrotowej silnika >2000RPM (brak obciazen zwrotnych


wlasnie on tak przestaje walic.jak przygazuje to moze i wali,ale tego nie slychac ( nie czuc)
najwieksza masakra jest jak chodzi na wolnych obrotach,calkowicie bez dodawania gazu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.