Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Popychacze albo ????
Autor Wiadomość
dg2000
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2008, 18:27   [Cari 1.8 GDI] Popychacze albo ????

Witam, jestem nowy na tym forum i mój problem polega na tym, że moja cari 1.8 GDI 1999r chodzi jak traktor, wiem że temat popychaczy juz był wałkowany bo już dużo o tym przeczytałem ale mam kilka pytań i może ktoś mi pomoże:

1. Rozkręciłem silnik i jak objawia się zepsuty popychacz (moje nie mają luzów, kręcąc wałem co pewien obrót z małej dziurki nad popychaczami wypływa olej smarujący wałek,tulejkę która obraca i styka razem z wałkiem rozrządu) wydaje mi się że są dobre, może źle sprawdzam?? jak powinienem je sprawdzić??

2. Chce kupić 2 popychacze i sprawdzać po kolei które mogą być złem czy ktoś wie czy może mi się to udać??

3. Jak odpowietrzyć popychacz??żeby nie był założony na "sucho"??

4. Wydaje mi się, że jeden wałek mam przestawiony o 1 ząbek czy to może mieć wpływ??

5. Czy u was też po przekręceniu kluczyka,tak żeby zapłon był włączony, nie pozycja start kreska obrotomierza wskazuje 1000 obrotów??i stoi w tej pozycji dopóki nie uruchomię samochodu albo wyłączę zapłon??



Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez dg2000 27-03-2008, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 26-03-2008, 18:30   

Kiedyś czytałem na forum że nawet nowe popychacze włożyli do oleju czy ropy,nie pamiętam już dokładnie to wypłyną z nich piasek,ze starych też. Być może dlatego też klepią. Jak już rozebrałeś to możesz płukankę zrobić.Zaszkodzić nie zaszkodzi a może czegoś nowego się człowiek dowie.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2008, 17:09   

aaa jak to strzałka obrotomierza na 100 obrotów jak mas silnik wyłaczony to chyba coś nie ta :(
pozdro
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-03-2008, 17:59   

dg2000 napisał/a:
że moja cari 1.8 GDI 1999r chodzi jak traktor

generalnie w silnikach GDI zdaza sie ze "cykaja" ...treraz pytanie jak :P :?:
Najlepiej umow sie na jakis spot Mitsubishi w Twoim rejonie i porownaj...
dg2000 napisał/a:
Czy u was też po przekręceniu kluczyka,tak żeby zapłon był włączony, nie pozycja start kreska obrotomierza wskazuje 1000 obrotów??i stoi w tej pozycji dopóki nie uruchomię samochodu albo wyłączę zapłon??

nie...cos masz nie tak w takim razie :?
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
dg2000
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2008, 08:16   

Gdzie powinienem szukać żeby to naprawić??
Pozdrawiam
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 28-03-2008, 13:47   

dg2000 napisał/a:
1. Rozkręciłem silnik i jak objawia się zepsuty popychacz (moje nie mają luzów, kręcąc wałem co pewien obrót z małej dziurki nad popychaczami wypływa olej smarujący wałek,tulejkę która obraca i styka razem z wałkiem rozrządu) wydaje mi się że są dobre, może źle sprawdzam?? jak powinienem je sprawdzić??



Popychacze nie mają luzów bo mają sprężynkę wewnątrz , która je kompensuje no i coś tam zawsze oleju ma wewnątrz .
Jak jest regulatorek zepsuty , tj. nieszczelny to pod większym naciskiem zaczyna się uginać (przepuszcza olej)

dg2000 napisał/a:
2. Chce kupić 2 popychacze i sprawdzać po kolei które mogą być złem czy ktoś wie czy może mi się to udać??


Też się tak bawiłem do czasu jak musiałem i tak kupić cały komplet (inni załatwiają to ceramizerem - mi takie rozwiązanie nie odpowiada )

dg2000 napisał/a:
4. Wydaje mi się, że jeden wałek mam przestawiony o 1 ząbek czy to może mieć wpływ??


Jeżeli masz słuszne podejrzenie to może klekotać jak traktor .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
dg2000
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 14:54   

Co do pkt. 4 już sprawdziłem i wałki są OK, także rozrząd nie jest przestawiony.:)

I co do pkt. 1 sprawdziłem każdy osobno popychacz i podczas ściskania trzeba użyć dużej siły aby go minimalnie ścisnąć i żeby olej wycisnąć - praktycznie nie wyczuwalny żaden ruch główki popychacza tylko widać po odrobinie sączącego się oleju po nacisku. Zastanawia mnie długość całkowita dobrego popychacza i jak się dowiem to jutro sprawdzę z moimi.
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 31-03-2008, 23:16   

Poprzez dużą siłę rozumiem użycie małego imadełka - jak się dało nim wycisnąć (dość subiektywna siła docisku) to do kosza :shock: Tak też miałem 4 złomy , lecz suma summarum i tak wymieniłem wszystkie ponieważ eksperymenty wymieniania pojedynczych popychaczy nie miały sensu (następne klekotały ) :(
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
traczu
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 01:03   

Niestety miałem to samo i wymieniłem wszystkie popychacze. Mimo wszystko nadal cos jest nie tak bo jeden stale klekocze. :shock:
 
 
dg2000
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 19:58   

Witam
Po spędzonym dzisiejszym dniu na sprawdzaniu popychaczy znalazłem 2 które wciskały się jakbym włączał lub wyłączał długopis czyli bardzo lekko w pozostałych musiałem użyć bardzo dużej siły rękoma aby wycisnąć olej(albo jestem taki słaby :)hmm?). A więc jak na razie wymienię 2 i zobaczę co będzie bo chwilowo nie mam kasy na wszystkie, jak będzie przypływ kasiorki to wymienię resztę. Już dla mnie żaden problem odkręcić to wszystko,a przy okazji człowiek może czegoś nowego się nauczy.
 
 
traczu
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 20:16   

Ciekaw jestem co Ci z tego wyjdzie :? . Ja juz powoli zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem GDI po prostu musi klekotać...
A tak przy okazji właśnie się dowiedziałem że nie dochodzi mi prąd do spręzarki od klimy...
Bajka...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-04-2008, 21:38   

traczu napisał/a:
Ja juz powoli zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem GDI po prostu musi klekotać...
A tak przy okazji właśnie się dowiedziałem że nie dochodzi mi prąd do spręzarki od klimy...
Bajka...


ad.1. nie musi - zmień olej o dodaj ceramizer
ad.2. sprawdź bezpieczniki klimy - są w małym pudełeczku wraz z przekaźnikami na błotniku od strony pasażera na wysokości osłony rozrządu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
dg2000
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 22:01   

Zobaczymy, wiem że na pewno to nie ucichnie całkowicie ale mam nadzieję że nie będzie chodził jak diesel albo traktor. Ostatnio na światłach stałem obok innej GDI i to może też nie był ideał cichej pracy - delikatne cykanie ale mi do czegoś takiego dużo brakuje, także jak mi będzie cykało, a nie waliło to będę :D :D :D :) :) :) :) Później jak będzie przypływ gotówki wymienię resztę popychaczy i jak to nie pomoże to zaworek pompy olejowej.

Pozdrawiam
 
 
traczu
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2008, 08:49   

Olej zmieniam co 8000 ale ceramizera jeszcze nie dodawałem. Dzięki.
Dwa tygodnie temu wymieniałem olej na Castrol 5 W 50 a wczoraj okazało się że olej po zlaniu z miski wygląda jakby miał przejechane 10000 :shock: .
Bezpiecznik to pierwsza rzecz którą sprawdziłem.
Jeśli chodzi o ten ceramizer to masz na myśli taki:

http://www.ceramizer.pl/s.../products_id/42
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-04-2008, 11:19   

traczu napisał/a:
Dwa tygodnie temu wymieniałem olej na Castrol 5 W 50 a wczoraj okazało się że olej po zlaniu z miski wygląda jakby miał przejechane 10000


W każdym aucie z wtryskiem bezpośrednim do cylindra olej w mig czernieje - czy to w benzynowcu czy w dizlu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.