Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła przednie i tylnie Diodowe a oszczędność?
Autor Wiadomość
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 21-02-2009, 14:47   Światła przednie i tylnie Diodowe a oszczędność?

Jak wiadomo, jazda z włączonymi światłami w dzień czy to w nocy powoduje większe spalanie o nawet kilka procent. To wszystko za sprawą ich mocy.

Czytałem i słyszałem o nowych światłach w technologii LED, któe można kupic do każdej marki samochodu. Normalne żarówki mają kilkadziesiąt W mocy, a światła diodowe mają poniżej 5W mocy i świecą tak samo dobrze.

Ktoś kiedyś praktykował takie wynalazki?

W najnowszych modelach samochodów europejskich (Audi, Mercedes, Porsche a nawet Renault) technologia LED to standard.
Ostatnio zmieniony przez londolut 23-07-2009, 01:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-02-2009, 16:43   

powiem tak:
kolega ma żarówki diodowe w tylnych lampach. Nie widać absolutnie żadnej różnicy, nie ma takiego 'diodowego kręgu'
Kierunkowskazy za szybko mu migały przez diody, a z przodu były zbyt niebieskie.
Moim zdaniem colt to auto nie myślane o diodach, więc taka operacja to wieś... ;)
_________________
 
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 21-02-2009, 20:41   

Dlaczego od razu wieś. Wiadomo wymiana żarówek w tylnych lampach + z przodu postojówki i wale nie widzę tutaj żadnej wsi po prostu można a nawet warto zastosować zamiennik zwykłej żarówki na żarówkę w technologii LED. A co do jazdy na co dzień to sam osobiście przymierzam się do założenia kompletu do jazdy dziennej w technologii LED tylko chcę to konkretnie wkomponować aby to nie wyglądało jak doklejone światełka z marketu.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2009, 20:58   

najwiekszy problem jest z kierunkowskazami, bo dioda ma za maly opor i efekt jest taki, jak gdy przepali sie zarowka (czyli miga 3x za szybko)

pozostale - warto zastanowic sie nad wymiana, ale:
1. dobre diody kosztuja - dobre, czyli takie, ktore wytrzymaja pewne szpilki napiecia nawet do 40V (bo i takie alternator dziala) i swieca bardzo szerokim katem
2. czesto widuje jakies golfy 2 czy inne tego typu, gdzie diody dogorywaja i zrobione z nich postojowki mrugaja podczas jazdy; albo sa zamontowane jakies niebieskie g...a - to jest sprzeczne z KD
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-02-2009, 18:11   

Czyli sporo rzeźbienia. No chyba ze miałbym jakiś drogi zestaw. Mi głównie chodzi o spalanie, a co do wyglądu świateł nie mam zastrzeżeń mi się oryginalny Colt taki jaki jest podoba.
 
 
Mikey_colt2005 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 1.5 DID (2005)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Szczecin/Świdwin
Wysłany: 04-03-2009, 14:58   Nie wiem czy pisze w odpowiem temacie ale jakby nie...

... to go przenieście... Otóż w lipcu ubiegłego roku sprowadziłem z Niemiec Colta rocznik '05 (automat, wersja 5-cio drzwiowa...)... Dużo czytalem o technologii LED stosowanej w nowych autach oraz o oszczędnościach jakie niesie za sobą używanie takich diod (m. in. oszczędność paliwa i energii, niższa emisja CO2 do atmosfery, itp...). Same korzyści więc od pewnego czasu rozważam zamontowanie oświetlenia z diodami LED w swoim samochodzie... Chciałem nawet gdzieś je kupić ale problem polega na tym, że w internecie roi się od ofert tego typu jednak wszystkie dotyczą albo Golfów albo Audi a oferta mitsubishi odnosi się tylko do Outlandera lub do Lancera... Do Coltów nic nie ma... Doradźcie mi coś... Co mam zrobić???... Chodzi mi tylko o oszczędność... Estetyka schodzi na dalszy plan...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-03-2009, 16:24   

Mikey_colt2005 napisał/a:
Doradźcie mi coś... Co mam zrobić???... Chodzi mi tylko o oszczędność... Estetyka schodzi na dalszy plan...
Jeśli jest problem z dostępem tych akcesoriów do Colta, a Tobie chodzi o oszczędność, która w tym przypadku będzie moim zdaniem znikoma, do tego estetyka schodzi na dalszy plan to ja bym na Twoim miejscu po prostu odpuścił temat.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-03-2009, 17:44   

Krzyzak napisał/a:
najwiekszy problem jest z kierunkowskazami, bo dioda ma za maly opor


za duży gwoli ścisłości.....

przeróbka układu przerywacza banalna - wystarczy jeden oporas zmienić i będzie git - w starszych samochodach (gdzie było to zrobione mechanicznie) był problem - teraz nie ma najmniejszego...

ALE....

o jakich oszczędnościach piszecie?

100W mocy - więcej nie da rady oszczędzić, to 1/500 mocy potrzebnej do jazdy ze stałą prędkością 90 km/h.....1/500, czyli 0.002, czyli nie 5%, tylko 0.2%....., czyli 0.02 l/100 km :D :D :D :biggrin: :biggrin: :biggrin: :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: 04-03-2009, 17:45 ]
oświetlenie LED to kolejny pomysł ekoterrorystów.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
zombie 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-03-2009, 17:25   

wlasnie ja mam diody w tylnych lampach:) oprocz kierunkow bo nei chce mi sie rzezbic z opornikami bo w zasadzie opornik wezmie tyle pradu co i zwykla zarowa, tak jak pawela napisal, roznicy w wygladzie nie ma wielkiej, z przodu postojowki sie strasznie szybko przepalaja, chyba ze sa wlasnie z opornikiem, ale przod sobie odpuszcze...

a co do ceny to fakt, wydalem kolo 200zl...
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2009, 22:46   

Bartek napisał/a:
oświetlenie LED to kolejny pomysł ekoterrorystów.....


eetam ekoterrorystow, ja raczej sadze ze mobbing zarowkowy jest na tyle mocny ze do tej pory diody jeszcze nie zawitaly na dobre
i nie chodzi tu o oszcednosc na paliwie ale raczej na zakupie samych zarowek, przeciez takie diody swieca cale zycie auta, a zarowki wiadomo.
hella robi fajne dzienne na ledach, uniwersalne, tylko w cenie ok 700zl
http://www.allegro.pl/ite...led_nowosc.html
Ostatnio zmieniony przez arturro 20-03-2009, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-03-2009, 22:52   

zombie napisał/a:
zasadzie opornik wezmie tyle pradu co i zwykla zarowa,


ci, co tak Ci wmówili to kretyni.....

Nie wsadza się oporasa, który symuluje żarówkę - to szczyt debilizmu, tylko w przerywaczu, trzeba wymienić opornik referencyjny dla układu testującego opbór mocy przez żarówki..... ech FACHOFFCY
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mcdrive 
Forumowicz
ColtManiak


Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-09-2009, 17:17   

mi jak sie przepaliła jedna zarówka odkierunku to poprostu stycznik zwierał i paliły sie kierunki cały czas poniewaz miał zamałe obciazenie zeby sie ta blaszka stycznika nagrzała i odskoczyła, a nie migały mi szybciej tylko zapalały sie i niegasły.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.