 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E32A 1.8] Naprawa zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Makos
Mitsumaniak Panzermeister

Auto: Renault Megane Classic '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 189 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 21-07-2008, 17:42 [E32A 1.8] Naprawa zawieszenia
|
|
|
Witam!
Przede wszystkim powinienem przywitać się, jako że jest to mój pierwszy post na tym forum Niedawno w moje ręce trafił Galant E32A, auto wymaga pewnego wkładu pracy i finansów, powoli doprowadzam go do stanu, który będzie można nazwać "OK" I właśnie przyszła kolej na zawieszenie, do wymiany kwalifikują się łączniki stabilizatora oraz tuleje wahaczy, dodatkowo planuję wymienić osłony przegubów. I tutaj moje pytanie: czy którakolwiek z tych napraw będzie wymagała ustawienia lub przynajmniej sprawdzenia geometrii? Jeden z mechaników twierdzi, że tak, a drugi, że nie... Któremu wierzyć? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-07-2008, 20:26
|
|
|
Witaj jeśli chodzi o ustawienie geometri to nie ma potrzeby aby ja ustawiać gumy wahacza pozostaą na swoim miejscu wymienisz je nawet bez demontażu wahacza , łączniki to tylko element łączący wahacz z drążkiem stabilizatora a osłony pół osi to tylko element przegubu ale do demontażu półosi potrzebujesz odkręcić McPersona aby wyjąc półoś , ale wszystkie śruby i tak po demontażu wracają na swoje miejsce i kat pochylenia koła sie nie zmienia co innego jak masz nierównomiernie zużyte opony przednie zazwyczaj wtedy geometria jest konieczna wiec bez obaw śmiało walcz z zawieszeniem |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 21-07-2008, 22:38
|
|
|
Witam kolegę i nowego Misia
Tęż walczę z przywracaniem swojego Misia do pełnej sprawności, są wydatki ale i pozytywne skutki coraz bardziej widać. Myślę że przy takim remoncie zawieszenia warto sprawdzić a najlepiej jeśli wahacz już wyjmujemy to wymienić sworzeń wahacza, warto też zwrócić uwagę na końcówki drążków kierowniczych i jeśli będą wymieniane to bez skontrolowania geometrii się nie obejdzie, ale za to zawieszenie będzie z głowy i to na długo. Powodzenia. |
Ostatnio zmieniony przez u157 24-07-2008, 23:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Makos
Mitsumaniak Panzermeister

Auto: Renault Megane Classic '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 189 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 22-07-2008, 16:44
|
|
|
Już postanowione: do listy doszła wymiana sworzni wahacza i końcówek drążków kierowniczych, jak robić to wszystko za jednym razem i nie będę musiał się już tym przejmować później Więc ostatecznie bez geometrii się nie obędzie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-07-2008, 12:24
|
|
|
laczniki stab. - nie wymaga geom.
tuleje wahaczy - nie wymaga geom.
oslony przegubow - nie wymaga geom.
sworzen wahacza - nie wymaga geom.
amortyzatory - nie wymaga geom.
koncowki kierownicze - tak, wymaga geom. (a przynajmniej zbieznosc)
ALE - dla samej przyzwoitosci i sprawdzenia po tych wszystkich operacjach i tak bym zrobil geometrie - ja raz zrobilem w 2000 r i do tej pory spox - opony prawie sie nie scieraja... |
|
|
|
 |
|
|