Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
grzechuto
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 17:42   [Cari 1.9TD] Problem z silnikiem

Witam

Ostatnio zakupiłem miśka z silnikiem 1,9td z przebiegiem 174tys i jedno co mnie dręczy to że gdy powoli dodając gazu słychać załanczającą się turbinę, gdy obroty dojdą między 2200 a 2500 silnik zaczyna kopcić czarnym dymem, gdy obroty dojdą do 2500 silnik raptownie dostaje powera i dymienie zanika ( ten problem jest tylko przy normalnej jeździe). Co więcej zauważyłem że gdy przy np. wyprzedzaniu wsadzę mu 4 bieg i wcisnę pedał gazu silnik reaguje płynnie i nie ma efektu kopcenia (ma speeda). Czy turbina jest już do wymiany?

Dzięki za odpowiedź
 
 
adamk4
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 18:16   

Może nie do wymiany tylko wystarczy jej regeneracja.
 
 
grzechuto
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 19:17   

Droga taka regeneracja?
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 20:07   

Jak dymi na czarno to pewnie pada turbo.

Sprawdź na kanale, czy turbina cieknie, jeśli faktycznie coś z nią nie tak - to regeneracja jest kosztem ok. 600-700 złotych (zależnie od zakładu). Tak zregenerowana turbina jest tak samo dobra, jak nowa (te "nowe" często też pochodzą z regeneracji)

Najlepiej poszukaj w okolicy zakładu, który się tym zajmuje, albo spytaj mechanika - powinien wiedzieć.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 20:49   

kazdy diesel dymi, nie ma powodow do zmartwien tym bardziej ze jak sam piszesz auto zbiera sie tak jak nalezy.
oczywiscie dymienie musi byc w "jakis tam" ramach normy, tzn jak dymi jak statek batory to mozna zajrzec czy aby turbo nie przepuszcza oleju ale jesli tylko puszcza "czarnego baka" to normalka.
 
 
SALWA
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 22:53   

arturro... każdy diesel ma prawo zadymić przy dodaniu gazu po odpaleniu... ale nie podczas jazdy.. to wcale nie jest normalne ;)
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 22:57   

SALWA napisał/a:
ale nie podczas jazdy.. to wcale nie jest normalne ;)


przy wcisnieciu gazu?
mysle ze grzechuto, nie opisal do konca problem, a dymienie u niego wystepuje przy przyszpieszaniu.
 
 
grzechuto
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2008, 06:40   

Tak jak pisałem, problem z dymieniem jest w przedziale 2200 - 2500 obrotów, przy spokojnej jeździe. Powyżej 2500 turbina załapuje i przestaje kopcić. Przy agreywnej jeździe, gdy chcę np szybko ruszyć ze szkrzyżowania wciskam gaz mocniej, słychać i czuć że silnik reaguje płynnie tzn. nie ma momentu gdy przy 2500 obrotów silnik nagle dostaje speeda. Nadmienię że turbinę słychać już od 1200 jak się załancza.
Może to problem z tym siłowniczkiem który kieruje przepustnicą w środku?

[ Dodano: 03-06-2008, 22:00 ]
Znacie może jakiegoś dobrego, mechanika od turba w Warszawie?
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 03-06-2008, 22:38   

a filtr powietrza nie zapchany? Miałem podobny problem w nissanie przy dreptaniu silnik reagował po chwili konkretnie po przekroczeniu właśnie 2500 obr/min do tych obrotów nie przyspieszał prawie w ogóle i kopcił jak stara lokomotywa a powyżej 2500 budziła sie w nim rakieta i dym znikał i to na każdym biegu. Przyczyna : FILTR POWIETRZA ZAPCHANY NA AMEN. Wymiana filtra i samochód nie ten. sprawdź sobie to.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
grzechuto
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2008, 09:16   

Wszystkie filtry były wymieniane, także to nie jest przyczyna zapchanego filtra. Czy nie jest tak że któreś częsci odchodzące od turbiny, mogą być zapchane sadzą? wtedy średnica zmniejsza się (tak słyszałem).
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2008, 09:57   

Sprawdź dokładnie wszystkie przewody dolotowe pomiędzy turbiną a silnikiem, może jest jakies pęknięcie lub nieszczelność. Możesz też zdjąć jeden z tych przewodów i sprawdzić czy nie jest zbyt mocno zaolejony od środka. Może być lekko wilgotny alnie nie powinno z niego kapać.
A tak na marginesie jeśli słyszysz turbinę od 1200 obrotów (domyślam się , że w formie jakiegoś świstu-gwizdu) to niestety powoli kończy ona swój żywot.
Pozdrawiam
_________________
Pieniek
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 29-06-2008, 12:01   

a spróbuj moze odłaczyc ten potencjometr z pompy wtryskowej i zobaczysz czy jest róznica. ja juz jezdze tak pare miesiecy. strasznie mi kopcił i nie chciał sie zbierac a dopiero jak załaczała sie turbina to rwał do przodu jakbym nitro miał:-)
 
 
 
loidd 
Mitsumaniak
KMM


Auto: carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-06-2008, 12:11   

1. Po pierwsze sprawny i dobrze wyregulowany diesel 1.9 w cariśmie nie dymi i bzdurą jest takie gadanie.

2. Po drugie, delikatny świst turbiny (nie mylić z wyciem) świadczy o jej normalnej pracy.
 
 
grzechuto
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 11:50   

"a spróbuj moze odłaczyc ten potencjometr z pompy wtryskowej i zobaczysz czy jest róznica. ja juz jezdze tak pare miesiecy. strasznie mi kopcił i nie chciał sie zbierac a dopiero jak załaczała sie turbina to rwał do przodu jakbym nitro miał:-)"

A co się stanie jak go odłącze?

Prawdą jest że, oznaką każdej sprawnej turbiny jest świst.
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 13:03   

A zrób jeszcze tak. Odłącz ,, odmę,,od przewodu zasysania powietrza to taki przewód z tworzywa idący z pokrywy zaworów do przewodu ssącego i zamknij jakąś przekładką recylkulację spalin zapewne wiesz o co chodzi i dokonaj próby . Już naprawiałem silniki z podobnymi objawami i zamknięcie recylkulacji jak św, ręką odjęło. Samochód przestał nadmiernie dymić. Ja mimo to stawiam na turbinę .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.