 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma'01 1.8 GDI] - zamiana silnika na 1.6 lub na inny |
Autor |
Wiadomość |
th4
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma'01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 27-07-2016, 08:52 [Carisma'01 1.8 GDI] - zamiana silnika na 1.6 lub na inny
|
|
|
Witam, mam Mitsubishi Carisme z 2001 r., silnik 1.8 GDI. Kupiłem ją w 2010 r. z przebiegiem ok. 150tys., który na bank był skręcony, bo zużycia środka pokazywało na spokojnie 300tys. Aktualnie mam na liczniku ok. 260tys. przebiegu.
Od kilku lat borykam się z przepustnicą. Objaw - załącza się tryb awaryjny, spada moc. Do tej pory Carisma nigdy nie padła kompletnie, ale powyższa usterka pojawia się ok. 2-3 razy w roku i jest strasznie irytująca. Przepustnica była wielokrotnie regenerowana, sklejana, oczyszczana itp. itd. Była także wymieniana na inną. Niewiele to pomaga. Ostatnio po zwyczajowej awarii (tryb awaryjny i spadek mocy) wziął się za nią mechanik z podwarszawskiej miejscowości. Majdrował ok. 3 mies., bezskutecznie, nie potrafił znaleźć usterki. Za to Carisma już w ogóle nie jest na chodzie, padł silnik.
I tu pojawia się pytanie, czy warto by było np. wymienić cały silnik w mojej Carismie? Najchętniej na prosty 1.6 bo mam uraz do GDI. Spadek mocy czy tam spalanie przeżyje, interesuje mnie bezawaryjność. Czy ktoś robił już coś takiego, wie mniej więcej ile to kosztuje, gdzie takie coś można zrobić, jakie jest ryzyko itd.
No i pytanie o opłacalność. Carisma jest doinwestowana, wszystko jest w niej zrobione i działa, oprócz tego silnika. W takim stanie jak teraz musiałbym ją sprzedać jako niesprawną za grosze. Z drugiej strony nie chce się wkopać w zbyt duże koszty, bo swoje lata ma. Chciałbym nią jeszcze pojeździć te 2-3 lata.
Jestem w W-wy, kontakt: hutnik4@gmail.com, jakby ktoś znał jakiegoś dobrego mechanika z W-wy i okolic, który by mi potrafił zrobić coś takiego za rozsądne pieniądze, albo ma jakieś doświadczenia z wymianą silnika 1.8 GDI na 1.6 to proszę o kontakt.
Ew. wymiana na inny 1.8 GDI ale to niechętnie, bo zraziłem się do tego silnika :).
INNA OPCJA - Jakby ktoś miał do polecenia jakiegoś super specjalistę mechanika od 1.8 GDI i ogólnie Mitsubishi, który by się podjął naprawy mojej bidulki za rozsądne pieniądze w W-wie i okolicach to bardzo bym prosił o kontakt. |
Ostatnio zmieniony przez th4 27-07-2016, 09:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-07-2016, 09:05
|
|
|
Roboty niewiele więcej, a wymiana na 2.5 v6 robi z tego samochodu całkiem sensowny sprzęt do poruszania się jak ten: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54985
A co do przepustnicy, to źle trafiłeś - żadna do mnie nie wróciła po sklejeniu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|