Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy ma znaczenie wysokość zamontowania reduktora gazu ?
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-06-2008, 21:04   Czy ma znaczenie wysokość zamontowania reduktora gazu ?

Jak w temacie ? :)
Wie ktoś coś o tym ? :>
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2008, 21:28   

Gdy jest zamocowany ponad górnym poziomem głowicy/chłodnicy to z czysto fizycznych względów może mieć skłonność do zapowietrzania się.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-06-2008, 09:22   

Czyli powinien być poniżej poziomu głowicy - u mnie to praktycznie na samym dole możliwości regulacji. Nie pomyślałem o tym, a mam problem z zapowietrzaniem chyba.
Dzięki za odpowiedź.

Jeszcze jakiej sugestie ? :D
Co może mu jeszcze dolegać jak będzie za nisko/za wysoko?

Pozdrawiam :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-06-2008, 18:53   

Maretzky85 napisał/a:
Jeszcze jakiej sugestie ?
Reduktor musi być (choć nie w każdym aucie) ustawiony równolegle do kierunku jazdy. W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach lub podczas hamowania.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-06-2008, 19:53   

Też słuszna uwaga :)
Może jeszcze trochę uwag i się zbierze mały kącik jak powinna być instalacja dobrze złożona :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 28-06-2008, 10:23   

Hugo napisał/a:
Reduktor musi być (choć nie w każdym aucie) ustawiony równolegle do kierunku jazdy. W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach lub podczas hamowania.


Nie tyle zależy to od auta co od reduktora. Niektóre mają przeciwwagi na dźwigienkach i są nieczułe na przeciążenia (np Zavoli). Większość tego nie ma i wtedy najlepiej zamocować go podobnie jak koła, równolegle do kierunku jazdy. Właśnie wtedy parownik może robić szopki na zakrętach, ale to chyba lepiej niż zamocować go poprzecznie i narazić się na zmiany ciśnienia gazu podczas przyspieszania i hamowania.
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 03-07-2008, 18:04   

gondoljerzy napisał/a:
Właśnie wtedy parownik może robić szopki na zakrętach, ale to chyba lepiej niż zamocować go poprzecznie i narazić się na zmiany ciśnienia gazu podczas przyspieszania i hamowania

Dokladnie,
a Ty Hugo troche zamieszales ;-)
Ponieważ na reduktor i wydatek lpg działa siła bezwładności to w każdym położeniu mogą wystąpić chwilowe zakłócenia działania. Ustawisz płasko - problemy na wybojach, prostopadle podczas przyspieszeń i hamowania, a równolegle to właśnie podczas zakrętów, przy czym inaczej dla lewego i prawego. A zaleca się równolegle, bo siły podczas zakrętów są mniejsze niż podczas hamowania czy ostrego przyspieszania. Z drugiej strony istnieją reduktory odporne na kierunek, a problem się minimalizuje w jednostopniowych reduktorach do instalacji wtryskowych. Ja mam np. reduktor prinsa, można go montować w sposób dowolny.
Co do wysokości to poniżej poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, co też nie jest do końca tak, bo jak mamy wystarczająco duże ciśnienie na wpięciu reduktora w obieg chłodzący to ono sobie poradzi.
W tym temacie opisane są tylko 2 przypadki, a funkcjonuje kilkanaście zaleceń :-)

Mała ilustracja montażu reduktora do gala ea5, instalacja vsi prins, wzięta ze strony producenta:
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-07-2008, 19:41   

krzysio1972 napisał/a:
a Ty Hugo troche zamieszales
Napisałem, że nie zawsze ma znaczenie. Generalnie jednak montuje się równolegle do kierunku jazdy.
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 05-07-2008, 10:05   

Hugo napisał/a:
W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach

Generalnie to przy właśnie równoległym ustawieniu tak sie dzieje, a nie w 'przeciwnym razie' ;-)
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.