Czy ma znaczenie wysokość zamontowania reduktora gazu ? |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-06-2008, 21:04 Czy ma znaczenie wysokość zamontowania reduktora gazu ?
|
|
|
Jak w temacie ?
Wie ktoś coś o tym ? :> |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2008, 21:28
|
|
|
Gdy jest zamocowany ponad górnym poziomem głowicy/chłodnicy to z czysto fizycznych względów może mieć skłonność do zapowietrzania się. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-06-2008, 09:22
|
|
|
Czyli powinien być poniżej poziomu głowicy - u mnie to praktycznie na samym dole możliwości regulacji. Nie pomyślałem o tym, a mam problem z zapowietrzaniem chyba.
Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze jakiej sugestie ?
Co może mu jeszcze dolegać jak będzie za nisko/za wysoko?
Pozdrawiam |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-06-2008, 18:53
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Jeszcze jakiej sugestie ? | Reduktor musi być (choć nie w każdym aucie) ustawiony równolegle do kierunku jazdy. W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach lub podczas hamowania. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-06-2008, 19:53
|
|
|
Też słuszna uwaga
Może jeszcze trochę uwag i się zbierze mały kącik jak powinna być instalacja dobrze złożona |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2008, 10:23
|
|
|
Hugo napisał/a: | Reduktor musi być (choć nie w każdym aucie) ustawiony równolegle do kierunku jazdy. W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach lub podczas hamowania. |
Nie tyle zależy to od auta co od reduktora. Niektóre mają przeciwwagi na dźwigienkach i są nieczułe na przeciążenia (np Zavoli). Większość tego nie ma i wtedy najlepiej zamocować go podobnie jak koła, równolegle do kierunku jazdy. Właśnie wtedy parownik może robić szopki na zakrętach, ale to chyba lepiej niż zamocować go poprzecznie i narazić się na zmiany ciśnienia gazu podczas przyspieszania i hamowania. |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 03-07-2008, 18:04
|
|
|
gondoljerzy napisał/a: | Właśnie wtedy parownik może robić szopki na zakrętach, ale to chyba lepiej niż zamocować go poprzecznie i narazić się na zmiany ciśnienia gazu podczas przyspieszania i hamowania |
Dokladnie,
a Ty Hugo troche zamieszales
Ponieważ na reduktor i wydatek lpg działa siła bezwładności to w każdym położeniu mogą wystąpić chwilowe zakłócenia działania. Ustawisz płasko - problemy na wybojach, prostopadle podczas przyspieszeń i hamowania, a równolegle to właśnie podczas zakrętów, przy czym inaczej dla lewego i prawego. A zaleca się równolegle, bo siły podczas zakrętów są mniejsze niż podczas hamowania czy ostrego przyspieszania. Z drugiej strony istnieją reduktory odporne na kierunek, a problem się minimalizuje w jednostopniowych reduktorach do instalacji wtryskowych. Ja mam np. reduktor prinsa, można go montować w sposób dowolny.
Co do wysokości to poniżej poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, co też nie jest do końca tak, bo jak mamy wystarczająco duże ciśnienie na wpięciu reduktora w obieg chłodzący to ono sobie poradzi.
W tym temacie opisane są tylko 2 przypadki, a funkcjonuje kilkanaście zaleceń
Mała ilustracja montażu reduktora do gala ea5, instalacja vsi prins, wzięta ze strony producenta:
 |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-07-2008, 19:41
|
|
|
krzysio1972 napisał/a: | a Ty Hugo troche zamieszales | Napisałem, że nie zawsze ma znaczenie. Generalnie jednak montuje się równolegle do kierunku jazdy. |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 05-07-2008, 10:05
|
|
|
Hugo napisał/a: | W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach |
Generalnie to przy właśnie równoległym ustawieniu tak sie dzieje, a nie w 'przeciwnym razie' |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
|