Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4d65t] Alternator / Elektryka
Autor Wiadomość
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
  Wysłany: 22-07-2008, 17:50   [4d65t] Alternator / Elektryka

Witam

Chcialem przenieść dyskusję z forum regionalnego na warsztat, co by więcej osób mogło ewentualnie mnie wspomóc.

temat: http://forum.mitsumaniaki...652e0b1147dc0ea


Przed chwilą miałem małe zadymienie w miśku. Odpaliłem, sprawdziłem ładowanie, wyniosło 12,04V, czyli brak. Wracając do miśka zobaczyłem że w środku z radia leci siwy dym. Odłączyłem radio i po rozebraniu okazało się, że jest w nim jakaś ceicz na płytce, prawdopodobnie woda.... ale skąd ?

Przy przekreceniu stacyjki już po odłączeniu radia, kontrolki ładowania i ta od oleju się ładnie świeciły, więc myślałem, że to przez radio są takie problemy. Odpaliłem i pierwsze co mnie zdziwiło to jasność świecenia się żarówki przy drzwiach (ta czerwona) i żarówka w oświetlenia w aucie. Szybko poszedłem sprawdzić ładowanie, było 12,06V, czyli też kicha. Wracając do auta czuć było lekko że coś się kopci, dymu jeszcze nie było. Szybko wyłączyłem stacyjkę i odłączyłem aku.

Co się dzieje ? :sad:

Czy jest możliwe, że jest w alternatorze skopany regulator napięcia i na instalacje podaje więcej jak 14v a na ładowanie aku nic nie daje ?

Zaczynam wyciągać alternator, rozbiorę na części i będę sprawdzał podzespoły tak jak mówi to service manual........

ech......

[ Dodano: 22-07-2008, 19:44 ]
zastanawiające jest to, że za drugim razem czas potrzebny na wyciągnięcie alternatora jest co najmniej o połowę krótszy :wink:

zaczynam rozbierać

[ Dodano: 24-07-2008, 21:23 ]
ok. Wymieniłem regulator napięcia, znowu poskładałem wszystko i włożyłem do auta.

Po odpaleniu dalej brak ładowania.......... mam dosyc :roll:


Czy jest możliwe, ze brak ładowania wynika z jakiegoś zepsutego przełącznika czy czegokowliek po drodzę między altternatorem a aku ?

w ogole jak sprawdzić na włączonym silniku czy alternator wydaje z siebie odpowiedni prąd ? ( poza miernikiem na klemach )

pomocy......

[ Dodano: 24-07-2008, 23:56 ]


Sprawdzałem na tym kablu ile voltów jest, jeden kabelek do tego zółtego a drugi na obudowę. Wynik 0,02 V :/. ten kabel jest od ładowania ?
Tam jest obok wtyczka z dwoma kablami, z tego co wyczytałem to jeden jest od kontrolki ładowania, a drugi ?


a tak przy okazji, przez czas jakiś świeciło mi się na desce tak:

_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.