 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
RAJD AKROPOLU (Grecja) (WRC) |
Autor |
Wiadomość |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 25-06-2005, 14:59 RAJD AKROPOLU (Grecja) (WRC)
|
|
|
Rajd Akropolu będzie ostatnią z trzech śródziemnomorskich imprez serialu WRC. Zespół Mitsubishi Motors Motor Sports bierze w nim udział pełen nadziei na dobry występ, po obiecujących efektach uzyskiwanych podczas rajdów Cypru oraz Turcji.
Harri Rovanpera i Risto Pietilainen ponownie stanowią pierwszą załogę teamu, a Gigi Galli i Guido D"Amore (mający już na swym koncie krótkie prowadzenie w stawce zawodników podczas Rajdu Turcji) w uznaniu swych osiągnięć poprowadzą drugiego Lancera WRC05.
“Udało nam się zdobyć nieco punktów w poprzednich trzech rajdach z rzędu, ale największą satysfakcją jest to, że z zawodów na zawody, odcinek po odcinku, nasze samochody i kierowcy udowadniają swój rosnący potencjał”, powiedział Isao Torii, szef Mitsubishi Motor Sports. “Przytrafiło się nam kilka pechowych awarii, ale mam nadzieję, że w Grecji ominą nas tego typu kłopoty i będziemy w stanie osiągnąć miarodajny rezultat. Myślę nawet o podium. Nasze ubiegłotygodniowe testy w Finlandii, z punktu widzenia technicznego, przebiegły bez zarzutu. Przez całe cztery dni nie mieliśmy żadnego problemu z autami. Muszę także zaznaczyć, że Rajd Grecji jest ostatnim, w jakim towarzyszy nam Mario Fornaris i pragnę wyrazić swoje podziękowania dla niego i powiedzieć, że wszyscy doceniają pracę, jaką włożył w nasz zespół”.
Harri Rovanpera i Risto Pietilainen mają za sobą dobrą historię startów w Grecji. Uczestniczyli w tej imprezie już sześciokrotnie. Po raz pierwszy wystartowali tu w klasie “World 2 Liter” w 1998 r. i odnieśli zwycięstwo. Ponownie znaleźli się na podium w 2001 r, zajmując wówczas trzecią pozycję. W 2002 i 2003 Finowie kończyli Rajd Grecji zajmując kolejno czwarte i szóste miejsce, w ubiegłym sezonie znów udało im się wywalczyć trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej.
“Lubię Rajd Grecji”, powiedział Harri. “To już nie jest aż tak trudny rajd, jakim był jeszcze kilka lat temu. Nie jest już walką o przetrwanie, a taką właśnie był. Teraz jest już bardziej “wygładzony” i można w miarę spokojnie jechać od startu do mety”.
Gigi Galli i Guido D"Amore mają zdecydowanie mniej doświadczenia w tej imprezie od swych zespołowych kolegów. Włoski duet pokazał się tu jedynie raz, w klasie S1600 w 2002 roku. Niemniej jednak, tak jak pokazali to już podczas Rajdu Turcji, nieznajomość terenu nie stanowi dla nich poważniejszej przeszkody w szybkiej jeździe. Z pewnością dołożą wszelkich starań by w tej imprezie samochód Mitsubishi znalazł się na podium, udanie otwierając drugą połowę sezonu.
“Z pewnością nie jest przewagą posiadanie tak niewielkiego doświadczenia, ale w Turcji było podobnie i mam nadzieję, że i tu damy sobie radę w podobnym stylu. Uważam, że powinniśmy zacząć ostrożnie, poznając warunki na odcinku a wówczas zdecydujemy jaką przyjąć strategię na ten rajd”, powiedział Gigi Galli.
Rajd Acropolis (Akropolu) będzie rozgrywany po raz 52., co czyni go jednym z najdłużej organizowanych rajdów w cyklu Mistrzostw Świata i jednym z zaledwie kilku, które zachowały swoją historyczną nazwę. To kolejny w sezonie, ciężki sprawdzian dla ludzi i ich maszyn. Wyboiste, szutrowe trasy oraz wysokie, letnie temperatury wymagają hartu, kondycji i woli walki od każdego z zawodników. Nawet, mimo tego, że odcinki są szybsze od tych, jakie kierowcy pokonywali na Cyprze czy w Turcji, kamienie i wykroty solidnie doświadczą samochody a dobry wybór opon będzie kluczem do zwycięstwa.
W tym roku stadion, który gościł w Atenach igrzyska olimpijskie 2004 r., otworzy swe bramy dla kibiców i zawodników rajdowych. Po raz pierwszy w swej historii impreza cyklu WRC będzie miała zorganizowany pokazowy odcinek specjalny (Super Special), w olimpijskim obiekcie. Na równoległym, szutrowym torze o długości 2,1 km w czwartek kierowcy przejadą dwa okrążenia, zapewniając maksimum wrażeń 70 tys. widzów.
Zawodnicy powrócą następnie do bazy w Lamii by w piątkowy poranek wyruszyć na prawdziwe odcinki specjalne. Pierwszy etap składa się z 6 OS-ów o łącznej długości 125.66 km. W sobotę przewidziano 8 OS-ów o długości 122.72 km a ostatniego dnia kierowcy pokonają tylko 4 odcinki o długości 98.79 km, lecz pośród nich znajduje się najdłuższy OS rajdu, mierzący 34.80 km. W całości Rajd Grecji składa się z 19 prób sportowych o łącznej długości 349.57 km oraz tras dojazdowych z którymi łączna długość rajdu wynosi 1 065.57 km. Metę zaplanowano na godzinę 14:25 w Lamii.
(www.rajdy.hoga.pl) |
Ostatnio zmieniony przez Rafal_Szczecin 26-06-2005, 16:56, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 25-06-2005, 15:02
|
|
|
Z ostatniej chwili
Francuz Sebastien Loeb (Citroen Xsara WRC) prowadzi po pierwszym etapie Rajdu Akropolu, ósmej eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata.
Loeb zmierza po szóste zwycięstwo w sezonie, w tym piąte z rzędu. Przed Rajdem Grecji prowadzi w MŚ kierowców, z dorobkiem 55 punktów. Wyprzedza Solberga - 42 pkt oraz Estończyka Markko Martina - 38, który po pierwszym etapie zajmuje dopiero dziewiątą pozycję.
Po pierwszej pętli piątkowej rywalizacji lider klasyfikacji zajmował piąte miejsce, tracąc do prowadzącego Fina Mikko Hirvonena (Ford Focus WRC) 3,6 s. Jednak na kolejnych trzech odcinkach specjalnych jechał coraz lepiej, wygrywając ostatni z nich, co dało mu prowadzenie w imprezie.
Przed drugim etapem Loeb o 6,1 s wyprzedza Fina Marcusa Gronholma (Peugeot 307 WRC). Kolejni kierowcy mają już większe straty: Hiszpan Carlos Sainz (Citroen Xsara WRC) - 14,0 s, a Fin Toni Gardemeister (Ford Focus WRC) - 17,7 s.
Na piąte miejsce spadł nieoczekiwany lider po pierwszych trzech piątkowych odcinkach specjalnych, Hirvonen - 48,8 s.
Rajdu Akropolu po I etapie:
1. Sebastien Loeb (Francja / Citroen Xsara WRC) 1:24.37,6
2. Marcus Groenholm (Finlandia / Peugeot 307 WRC) strata 6,1 s
3. Carlos Sainz (Hiszpania / Citroen Xsara WRC) 14,0
4. Toni Gardemeister (Finlandia / Ford Focus WRC) 17,7
5. Mikko Hirvonen (Finlandia / Ford Focus WRC) 48,8
6. Harri Rovanpera (Finlandia / Mitsubishi Lancer WRC) 1.08,3
7. Henning Solberg (Norwegia / Ford Focus WRC) 1.10,7
8. Gigi Galli (Włochy / Mitsubishi Lancer WRC) 1.37,8
9. Markko Martin (Estonia / Peugeot 307 WRC) 1.49,7
10. Tobias Johansson (Szwecja / Subaru Impreza WRC) 2.01,4
(www.rajdy.hoga.pl)
a my mitsumaniaki trzymamy kciuki za kierowcow Mitsubishi. Jak widzmy sa na punktowanych miejscach , kolejno na 6 - Harri Rovanpera oraz 8 Gigi Galli. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 25-06-2005, 22:45
|
|
|
Francuz Sebastien Loeb (Citroen Xsara) prowadzi po dwóch etapach Rajdu Grecji, ósmej eliminacji samochodowych mistrzostw świata.
Obrońca tytułu mistrza świata wyprzedza o prawie półtorej minuty Fina Toniego Gardemeistera (Ford Focus). Trzecie miejsce zajmuje Hiszpan Carlos Sainz (Citroen Xsara) - strata 1.32.
31-letni Loeb triumfował aż na jedenastu z piętnastu dotychczasowych odcinków specjalnych.
Zwycięzca sprzed roku Norweg Petter Solberg (Subaru Impreza) plasuje się na dziewiątej pozycji. Do lidera traci 5.27 min.
Loeb wygrał w tym roku pięć wyścigów - inauguracyjny w Monte Carlo oraz cztery ostatnie - w Nowej Zelandii, we Włoszech, na Cyprze oraz w Turcji. Jest zdecydowanym liderem klasyfikacji generalnej MŚ.
Wyniki po dwóch etapach Rajdu Grecji:
1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen Xsara) 2:54.28,8
2. Toni Gardemeister (Finlandia/Ford Focus) strata 1.24,6
3. Carlos Sainz (Hiszpania/Citroen Xsara) 1.32,3
4. Marcus Groenholm (Finlandia/Peugeot 307) 2.44,1
5. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 2.50,3
6. Harri Rovanpera (Finlandia/Mitsubishi Lancer) 3.17,2
7. Gigi Galli (Włochy/Mitsubishi Lancer) 3.54,4
8. Markko Martin (Estonia/Peugeot 307) 4.19,6
9. Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) 5.27,3
10. Tobias Johansson (Szwecja/Subaru S10) 5.32,4
(www.wp.pl) |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 26-06-2005, 16:55
|
|
|
Rajd Grecji: Loeb po raz szósty
Sebastien Loeb (Citroen Xsara) wygrał w niedzielę Rajd Grecji, ósmą eliminację samochodowych mistrzostw świata. To szóste w tym sezonie, w tym piąte z rzędu, zwycięstwo broniącego tytułu 31-letniego Francuza.
Francuz wygrał w tym roku sześć wyścigów - inauguracyjny w Monte Carlo oraz cztery ostatnie - w Nowej Zelandii, we Włoszech, na Cyprze, w Turcji, a w niedzielę - w Grecji. Jest zdecydowanym liderem klasyfikacji generalnej MŚ, w której zgromadził już 65 punktów.
W Rajdzie Grecji Loeb wygrał 12 z 19 odcinków specjalnych, a najlepiej spisywał się w sobotę, dzięki czemu po dwóch etapach jego przewaga nad Finem Tonim Gardemeisterem (Ford Focus) osiągnęła minutę i 24 sekundy. W niedzielę tę przewagę jeszcze powiększył.
Na mecie Loeb wyprzedził Gardemeistera o 1.36,2. Trzeci kierowca, Hiszpan Carlos Sainz (Citroen Xsara) stracił już 2.11,1.
W ośmiu z 16 startów Loeb zgromadził 65 punktów i wyprzedza Norwega Pettera Solberga (Subaru Impreza) - 42. Na trzecie miejsce po Rajdzie Grecji awansował Gardemeister, który zrównał się z Estończykiem Markko Martinem (Peugeot 307). Mają po 39 pkt.
Martin w Grecji zajął ósme miejsce, podczas gdy Solberg - triumfator tej imprezy sprzed roku - był dziewiąty.
WYNIKI RAJDU GRECJI (AKROPOLU)
1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen Xsara) 4:12.53,7
2. Toni Gardemeister (Finlandia/Ford Focus) strata 1.36,2
3. Carlos Sainz (Hiszpania/Citroen Xsara) 2.11,1
4. Marcus Groenholm (Finlandia/Peugeot 307) 2.56,4
5. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 3.13,2
6. Harri Rovanpera (Finlandia/Mitsubishi Lancer) 3.44,4
7. Gigi Galli (ITA/Mitsubishi Lancer) 5.19,6
8. Markko Martin (Estonia/Peugeot 307) 5.37,5
9. Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) 6.03,0
10. Xavier Pons (Hiszpania/Citroen Xsara) 9.13,4 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2005, 18:44
|
|
|
nie ma to jak skopiowac newsa z jakiegos portalu, wypadaloby podac chociaz zrodlo:
http://motosport.interia.pl/rajdy/news?inf=639222
edit: widze ze wczesniej podowales wiec teraz pewnie zapomniales, tak wiec cie wyreczam, powyzej. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 26-06-2005, 20:00
|
|
|
Arturro zapomnialem, sorry juz poprawiam. |
|
|
|
 |
|
|