 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Demontaż IPS = wysokie obroty biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-07-2008, 13:48 Demontaż IPS = wysokie obroty biegu jałowego
|
|
|
W silniku 4G63 DOHC (1988-1992) przy przepustnicy znajduje się czujnik IPS. Informuje on ECU o tym, czy noga kierowcy znajduje się na pedale gazu czy nie.
Głębokość jego montażu fabrycznie wyregulowano.
Próbowałem wyregulować obroty biegu jałowego stosując się, rzecz jasna, do opisu Krzyżaka.
Przed regulacją obroty były zbyt niskie - rzędu 650-700 obr/min.
Przeczyściłem przepustnicę i zabrałem się za sprawdzenie IPS. Wg opisu ze strony czujnik ten powinien wskazać wartość 0 w chwili styku.
Przed jego wykręceniem brak było jakiegokolwiek sygnału na mierniku. Po wykręceniu czujnik wyczyszczony i zanurzony w rozpuszczalniku. Po wyschnięciu sprawdzony miernikiem.
Sygnał jest. Niestety nigdy nie dochodzi do wartości 0. Utrzymuje się na poziomie 1.5 Ohm.
Czujnik wkręcony z powrotem. Po tej operacji obroty utrzymują się w granicach 900-1000 rpm. Przeprowadziłem operację regulacji obrotów wg opisu. Za każdym razem po odłączeniu uziemień ze wskazanych pinów wartość obrotów wraca do poziomu sprzed regulacji.
Czy to wina samego IPS ? Uprzedzam fakty - nie zmieniłem kondziów w ECU. Jeszcze nie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-07-2008, 14:12
|
|
|
to moze byc ew. problem obrotomierza - jesli korzystasz z niego przy ustawianiu obrotow
u mnie jest tak, ze np. obrotomierz Colta zaniza i to sporo - jakies 200 rpm, wiec jak na swiatlach pokazuje 700 rpm, to wiem, ze i tak jest ksiazkowe 800-900
bo ECU ma swoj czujnik obrotow (walu) i stara sie tak regulowac, by obroty miescily sie w tolerancji z wewnetrznego programu |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-07-2008, 19:03
|
|
|
Rozumiem. Kłopot w tym, że w tej chwili silnik nie reaguje na zmiany obrotów po przeprowadzeniu procedury. Oczywiście w trakcie jej przeprowadzania obroty ustawiam na ok.800 rpm po czym wyłączam silnik i rozłączam przewody od pinów. Po uruchomieniu silnik wraca do poziomu 900-1000 rpm.
P.S. W dniu 15.07.08 wymienione zostały kondensatory. Jak na razie bez zmian. Mam na myśli demontaż i montaż komputera. Dziś spróbuję ponownie przeprowadzić procedurę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|