Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpiecie przepływomierza , co i jak?
Autor Wiadomość
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 24-04-2006, 23:29   Odpiecie przepływomierza , co i jak?

Witajcie,
problem pływajacych obrotów to juz widze obstukana sprawa natomiast nie ma zbyt wielu konkretnych podpowiedzi jak sprawdzic co to moze byc. OStatnio wyczytalem o przepływomierzu, i odłączałem go na pracujacym silniku.
Efekt uzyskany to: skok obrotow do jakichs 1500chyba + zapalenie sie kontrolki "Check Engine", czy to znaczy ze działa przepływka czy ze cos nie tak bo w sumie to nie wiem? Wiecie moze co powinno sie dziac przy sprawnej przeplywce i po jej odpięciu?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2006, 23:30   

Wejście kompa w tryb awaryjny czyli to co opisałeś.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 24-04-2006, 23:35   

Czyli przepływomierz działa prawidłowo ?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2006, 23:39   

Czyli komp wykrywa jego brak. To na 100%. Czy działa prawidłowo - diagnostyka powinna powiedzieć prawdę - komp serwisowy ma opcję pokazania jaki sygnał idzie z przepływki i w ten sposób można określić czy parametry mieszczą się w normie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 24-04-2006, 23:45   

Dzięki.
Robili na kompie jakies sprawdzanie ale tylko kasowanie bledów SRS no i chyba jakis ogolny test , a na ogolnym nic nie wykazalo, ale znajac ASO mozna wszystko tylko znowu bulic kase za podpiecie kompa :(
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 25-04-2006, 15:30   

Do poduszek jest osobny komp., więc nie wiem, czy podpięli się też pod komp. do wtrysku. Pewniejsze będzie chociażby wizualne obejrzenie przepływki.
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 25-04-2006, 17:02   

Dzisiaj wyjąłem przepływkę, plasterek miodku bardzo ładny, bez śladów mechanicznych uszkodzeń. Troszke śniedź siadła, ale minimalnie. Za plastrem wisi jakaś "dioda" czy cuś takiego podobnego, hmmm, nie wiem co ona robi ale wygladała też oki. To tyle co mozna bylo wizualnie stwierdzić.
Chciałem dobrać się do świec, ale nie mam taaaaak długiego klucza o taaaaak cienkich ściankach :x dokręciłem jedną śrubę mocowania jednej z nasadek do świec bo luźno latała.

Obecnie poszukuję nadal sprawcy kasowania się przebiegu dziennego na liczniku. Wrrrrrrrr, już sprawdziłem wszystkie bezpieczniki odpowiadające za licznik, no i są sprawne, wrrrrrrrr trafia mnie jak nie mogę czegoś rozwiązać.
Szkoda że nie pomyślałem żeby zdjąć całe plastiki z deski , przed kasowaniem błędu SRS, to bym sie przyjrzał dokładnie kabelkom czy coś nie wypięte, a tak to teraz bym musial odpiąc poduchę pasażera, coby ściągnąc plastiki , no i znowu mi się SRS zaświeci wrrrrrrrrrr.
Chyba że jest jakiś myk, aby SRS nie zareagował na odpięcie poduszek ???????
 
 
leugdi
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2006, 20:26   

Hej,
przerabiałem kiedyś temat kasowania licznika dziennego i okazało się, że jeden z bezpieczników ze skrzynki pod maską był przepalony. Wymieniłek i było w porządku, ale jeśli jest jakaś przyczyna tego przepalania to dobrze byłoby ją znaleźć. Napisz czy wszystkie bezpieczniki w tej skrzyncesą dobre.
pozdro
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 30-04-2006, 21:25   

leugdi napisał/a:
Hej,
przerabiałem kiedyś temat kasowania licznika dziennego i okazało się, że jeden z bezpieczników ze skrzynki pod maską był przepalony. Wymieniłek i było w porządku, ale jeśli jest jakaś przyczyna tego przepalania to dobrze byłoby ją znaleźć. Napisz czy wszystkie bezpieczniki w tej skrzyncesą dobre.
pozdro



Witaj,
z tego co patrzyłem pod maską, to podobno odpowiedzialny za kasowanie się licznika jest jeden z bezp. w żółtej klamerce. To samo potwierdził gość z ASO, bo podobno kiedyś mieli taki właśnie objaw. Ja sprawdziłem i nawet wymieniłem te 3 bezpieczniki, no i efekt taki sam. Tylko wylącze zapłon to i po liczniku :(
Sprawdziłem więc wszystkie bezp co tam były pod maską i są OKI (badane miernikiem na ustawieniu badania zwarcia, piszczy sobie miernik).
Dobrałem się do bezpieczników pod kolumną kierownicy z lewej strony i znalazłem odpowiedzialny za "dawanie" prądu do licznika, no i też jest sprawny zresztą jak cała reszta.

No i tu mi się kończą pomysły, a póki co nie chce mi się rozbierać całego kokpitu by dobrać sie do wszystkich kabelków i zobaczyć czy może coś po drodze nie tak (dlaczego bym miał rozbierać? Ano po to, że jak kupiłem samochód to po oględzinach zauważyłem że zdejmowany był po coś cały przód znaczy cała deska rozdzielcza). Nie chcę teraz zdejmować bo nie wiem czy można odpiąc poduszki przednie tak, aby potem nie wizytować w ASO na skasowanie błędów SRS.

Po dłuższych oględzinach puszki bezpieczników pod maską zauważyłem brak, czy też może tam go nie było, jednego przekażnika. Na oznaczeniu puszki to jest jakby światła przeciwmgielne czy halogeny i taka wycieraczka narysowana. Patrząc od przodu samochodu, to ten przekaźnik siedzi najbliżej szyby, i najbardziej na lewo w rogu (w stronę srodka samochodu).
Nie wiem czy tam był, bo są końcówki wyprowadzone, a zauważyłem w innych miejscach, że np. gdzie nie mialo byc bezpiecznika, to nie ma w tym miejscu koncówek wyprowadzonych , a tutaj pod przekaźnikiem są koncówki.

Gdyby ktoś z szanowynych forumowiczów był tak dobry i pyknął wyraźną fotkę, z CARI 1.8GDI z ręczną klimą , ukazującą położenie i ilość bezpieczników pod maską w skrzynce byłbym wdzięczny.

Jakby coś to mogę pstryknąć fotkę w mojej CARISMIE gdyby było to czemuś pomocne przy rozwiązaniu mojego problemiku.

Pozdrawiam
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-05-2006, 00:29   

zerknij sobie do opisu przekaźników i bezpieczników na forum w FAQ
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.