[Cari 1.8 GDI] Falujace oborty i duuuze spalanie |
Autor |
Wiadomość |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 16-07-2008, 01:32 [Cari 1.8 GDI] Falujace oborty i duuuze spalanie
|
|
|
Witam!
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Carismy 2000r 1,8GDI 122km i mam taki problem. Na postoju na zagrzanym silniku faluja mi strasznie obroty od 200 do 1000... Zaraz po sprowadzeniu wymienilem wszystkie filty, plyny rozrzad i kazalem przczyscic silnik krokowy i teraz nie wiem to co moze byc. Do tego widzae na komputerze na postoju ze strasznie mi spalanie wzarsta jak mi oborty faluja i nie wiem co to jest. Staram sie jezdzic naprawde spokojnie przyspieszac tak by ekonomizer mi na zielono sie palil i auto nie schodzi ponizej 9 litrow. a jak zatankuje rowno 10litrow to na miescie stracza mi to nieraz na 30-40km jak mocneij pojezdze i nie wiem. Czy kots moze mi powiedziec co to moze byc i czy takie spalanie jest normalne? z gory dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
MoLi_TRN [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 02:26
|
|
|
ja osobiscie mam 1,6 ale kumpel posiada GDI i twoje spalanie wydaje sie byc wysokie... sprawdz sonde lambde moze ona szwankuje i przez co komp tak reaguje i faluja obroty, a albo zrob reset kompa |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 16-07-2008, 07:17
|
|
|
Na temat falujących obrotów jest multum postów na tym forum. Są w nich dokładne opisy jak sprawdzić silnik krokowy, jak wyczyścić przepustnicę itp. Rozejrzyj się jedynie i poszukaj a lektury starczy Ci na długo. Pozdrawiam..! |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-07-2008, 07:45
|
|
|
Jeśli przepustnicę wyczyściłeś i krokowiec jest sprawny to możesz się zainteresowac jeszcze czujnikiem temperatury silnika i ewentualnie sondą lambda tyle że po co robić to w ciemno? Nie lepiej podpiąć się pod MUT'a w ASO i posprawdzają dane z lambdy i z czujników? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 16-07-2008, 08:29
|
|
|
A reset kompa to odlaczenia akumulatora na chwile podlaczenie, odpalenie auta i poczekac az sie wlaczy wiatrak od chlodnicy tak? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-07-2008, 09:19
|
|
|
Pisałeś że czyściłeś przepustnicę czyli zakładam że kompa resetowałeś po tej operacji aczkolwiek to wcale nie potrzebne bo ja tego raz nie robiłem a i tak się nauczył szybko utrzymania odpowiednich obrotów podczas normalnej jazdy. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 16-07-2008, 11:33
|
|
|
Przepustnicy nie czyści9ł jedynie kazał wyczyścić krokowca. \jeśli wszystko jest sprawdzone to może być przepustnica źle ustawiona. 1,1/4 obrotu od podstawy wyjścia. Jeśli jest dalej śrubka wkręcona takie wariactwom silnik będzie uskuteczniał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 16-07-2008, 16:10
|
|
|
Problem jest taki ze moje piekne miasto to tylko auta z grupy VAG(4 juz takie mialem) i teraz bardzo chcialem japonczyka a ze ten samochod ma moj kuzyn i mi sie bardzo spodobal to go kupilem. Problemem z kompem w moim przypadku jest brak w okolicy specjalisty ktoremu moglbym jakos zaufac. Do najblizeszgo ASO mam 130km Wroclaw/Poznan/Gorzow czy nawet Frankfurt nad Odra i do tego brak czasu bym mogl sie wybrac. Dopiero prace zaczalem i jeszcze urlop za bardzo mi nie przysluguje...
Wiec jezeli ktos zna dobrego fachowca ktoremu moglbym poweirzyc autko w Zielonej Górze albo okolicy to bardzo bym prosil. |
|
|
|
 |
Torax [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2008, 08:43
|
|
|
owszem dziwna sprawa ale te obroty to raczej od 500 do 1000 bo w GDi niema wskazania na 200 obrotów przy takiej ilości obrotów silnik poprostu gaśnie - druga sprawa to klima która co jakiś czas podbija obroty. a co do dużych ubytków paliwa to trzeba się zastanowić na pewną sprawą na 10 litrów przejeżdząsz jakieś 40 km to oznacza że na 100 masz spalanie jakies 20 litrów to albo jeździsz z gigantycznie ciężką noga (drift i starty na światlach aż obrotomierz sięgnie czerwonego pola) albo może masz dziure w baku ?? a dopiero po wyeliminowaniu tych rzeczy udaj się do mechanika i podepnij do MUT`a |
|
|
|
 |
|