Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] W mojej Cari padły hamulce... Co robić?
Autor Wiadomość
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 14-07-2008, 13:21   [Cari 1.9TD] W mojej Cari padły hamulce... Co robić?

Wracam sobie wczoraj w nocy od dziadków, mknę przez jeden zakręt, potem drugi i zbliżam się do skrzyżowania... Dojeżdżam, naciskam pedał hamulca i... panika, bo pedał ani drgnie! Więc szybciutko redukcja biegów i hamowanie silnikiem + lekkie zaciąganie ręcznego. Auto stanęło po parudziesięciu metrach.

Fart, jak nic, bo było to skrzyżowanie typu "T" a ja jechałem akurat z "filara literki T" i opcja jazdy na wprost nie wchodziła w rachubę z uwagi porośnięte jakimś zbożem pole :-)

Wróciłem do dziadków, bo do nich miałem jakieś 10 km a do domu ok. 40 km. Autko stoi sobie teraz u nich a ja zastanawiam się jak się do niego zabrać. Nie mam ze sobą nawet żadnych kluczy, ani nic...

Co mogło się stać, że pedał hamulaca nie pozwala się wciskać. Jak depnę go całą swoją siłą, to samochód zaczyna nieznacznie zwalniać. Hamulec ręczny działa bez zarzutów.

Dzień wcześniej zaliczyłem kilka konkretnych dziur w jezdni (wpadłem na nie zza wzniesienia, bo oczywiście nie było żadnego oznakowania). Możliwe, że coś mi wtedy pękło i ujawniło się następnego dnia?
 
 
marcel1010 
Mitsumaniak
01070/KMM - Chełm


Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 87
Skąd: Chełm
Wysłany: 14-07-2008, 13:57   

kolego sprawdź czy w zbiorniczku jest płyn hamulcowy, może jakiś przewodzik się przetarł, a jeśli chodzi o hamulec ręczny to jest on zaciągany poprzez linkę i dlatego działa
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-07-2008, 14:01   

marcel1010, jeśli by koledze brakowało płynu hamulcowego, to pedał wpadłby mu w podłogę (bez efektów hamowania)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-07-2008, 14:54   

abs jest?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-07-2008, 16:20   

Wygląda mi to na serwo padnięte czyli wspomaganie hamowania.Posprawdzaj wszystkie przewody które dochodzą do takiej bańki koło pompy hamulcowej może spadł przewód podciśnienia.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-07-2008, 21:32   

Też obstawiam brak wspomagania.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 14-07-2008, 21:58   

ewentualnie padła pompa podcisnienia która wytwarza owe podciśnienie dzięki któremu serwo (wspomaganie hamulców) działa. Sprawdź szczelność przewodu od pompy podciśnienia (na wałku rozrządu od strony skrzyni biegów) do serwa czyli dużego owala za pompa hamulcową na ściance grodziowej. Może tylko przewód wypadł lub "puszcza" ciśnienie. Możesz odpalić silnik i ściągnąć go albo z serwa albo z pompy (gdzie prościej) i sprawdzić czy "ssa" powietrze
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2008, 23:03   

1. sprawdź płyn hamulcowy
2. sprawdź, czy działa pompa (dziwne dźwięki z siebie wydaje w momencie, w którym pada)
3. opisz - jak zachowują się te hamulce. Wpada Ci pedał, czy normalnie się wciska? Jest twardym, czy miękki? Czujesz opór? Podczas wciskania słyszysz szorowanie, albo jakieś dźwięki w ogóle?

W zasadzie gdyby była jakaś nieszczelność, to od razu zaświeciła by Ci się kontrolka (wystarczy ostry zakręt, na którym płyn spadnie poniżej minimum - i się załącza). Obstawiałbym servo.

Jeśli jednak pedał nawet z wyłączonym silnikiem - zamiast się wypompować - daje się wciskać do końca - to sprawdź, czy po tych dziurach jadąc - nie wypadł Ci jakiś wężyk od hamulców.

Ręczny ma zupełnie inną zasadę działania - kiedy ciągniesz za linkę, specjalny mechanizm zazębia się z tłoczkiem - nie ma to nic wspólnego z hydrauliką.
 
 
jacekm1966 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-07-2008, 17:17   

Jak padnie servo to hamulec jest tylko pedał ciężko nacisnąć ale na pewno dało by się zahamować.
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-07-2008, 20:44   

To też właśnie hamuje mu samochód tylko jak na siłę wciska pedał.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-07-2008, 22:20   

andy1 napisał/a:
specjalny mechanizm zazębia się z tłoczkiem

to jest 1,9 TD tam są bębny z tyłu i linka jest na cięgle z rozpórką z ominięciem tłoczka (cylinderka)
andy1 napisał/a:
nie ma to nic wspólnego z hydrauliką.

to prawda ręczny działa niezależnie dlatego nazywany jest hamulcem awaryjnym
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 18-07-2008, 12:44   

Dzięki za zainteresowanie i wszystkie wskazówki. Odpisuję dopiero teraz, gdyż kilka dni przebywałem "w lokalizacji odciętej od cywilizacji", gdzie nie miałem dostępu do Internetu. Hamulce udało się naprawić. Z pomocą przyszedł mi miejscowy mechanik - samouk. Okazało się, że padła pompa wspomagania. W dwa dni udało się zdobyć nową i hamulce funkcjonują już bez zarzutu. Cała przyjemność kosztowała mnie 750 zł...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.