 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A] Ciśnienie oleju po rozgrzaniu na wolnyh obrotach |
Autor |
Wiadomość |
ankel [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 21:32 [CA1A] Ciśnienie oleju po rozgrzaniu na wolnyh obrotach
|
|
|
Witajcie koledzy,
Wyszukiwarka pokazała mi takie coś:
http://forum.mitsumaniaki...%B6nienie+oleju
Nie ten silnik co mój, ale problem bardzo podobny.
Opiszę sytuację:
Zimny silnik - idealna praca silnika
Jak się nagrzeje - wolne obroty - zapala się i miga lampka ciśnienia oleju.
Najciekawsze jest to, że lampka zapala się "mocniej" w momencie kiedy włączę wszystkie odbiorniki energii (radio, światła oraz nawiew).
Lampka świeci się również po nagrzaniu i dojeżdżaniu do skrzyżowania na biegu, wtedy sprzęgło - lampka się zapala, gaśnie i powoli zaczyna świecić.
No i najważniejsze - silnik przy zapalaniu się lampki trochę przygasa. Odkręciłem trochę śrubkę obrotów jałowych i nie gaśnie.
Poradzili mi, żebym zmienił olej - mam zalany 10W30, na olej np. 15W40, ale mimo, że go już nawet kupiłem mam wielki dylemat czy zmieniać ten półsytetyk na minerała bo potem raczej ciężko jest wrócić. Inna sprawa, że kupiłem najlepszy 15W40 jaki był (Castrol GTX).
Koledzy poradźcie coś. Ciśnienia oleju raczej nie mam gdzie zmierzyć, bo wątpię żeby tu w okolicy ktoś miał takowy sprzęt.
Colcik pali idealnie 6,1/100, Oleju pali około 1l na 5000 km, jest zrywny, nawet w tej chwili mogę nim spokojnie pojechać 160-170 km/h.
Trochę jestem bez mapy i z dylematem co tu zrobić z tym olejem...
Pomożecie ? |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-07-2008, 21:35
|
|
|
A przypadkiem czujnik nie jest uwalony. Zmień czujnik i wtedy zobacz. Zrobisz to bez problemu sam. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
ankel [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 21:35
|
|
|
To jeszcze dopytam o koszt takiego ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-07-2008, 08:37
|
|
|
Czujnik będzie kosztował ok. 10-20 zł. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-07-2008, 11:12
|
|
|
Ceny wg InterCarsu
FACET
1 800 017 9,43 zł
FAE
FAE11610 10,72 zł
JC AUTO
K44001JC 14,26 zł
K44001 16,53 zł
Czujnik ciśnienia oleju
VERNET
VE3539 9,10 zł |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
ankel [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2008, 15:30
|
|
|
Podziękował
Dziś kupuję, dziś wymieniam, mam nadzieję, że to to
Odezwę się żeby była jasność czy pomogło (żeby ktoś miał z tego pożytek jeszcze) |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 17-07-2008, 23:14
|
|
|
Takie objawy zdarzaja sie przy wyrabanej panewce
gdy olej jest gesty (zilmny) silnik trzyma cisnienie
ale gdy olej jest goracy robi sie rzadki jak woda i gdy panewka jest mocno nadwyrezona moze cisnienie uciekac i czujka sie zapali.
Moze bardzo czarny scenariusz ale lepiej dmuchac na zimne bo jesli to rzeczywiscie panewka lepiej nie czekac az sie obruci i silnik zacznie klekotac..... |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-07-2008, 23:37
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | Moze bardzo czarny scenariusz ale lepiej dmuchac na zimne bo jesli to rzeczywiscie panewka lepiej nie czekac az sie obruci i silnik zacznie klekotac..... | Chyba lepiej najpierw wymienić czujnik, który kosztuje niecałe 10 zł niż robić remont silnika, prawda? |
|
|
|
 |
ankel [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2008, 13:12
|
|
|
Wymieniłem wczoraj czujnik. Był troszke inny od oryginału.
Dziś po jeździe 20 km nic się nie świeciło. Zobaczymy jak to będzie po dłuższej trasie trochę (około 70km).
Inna sprawa, że dziś rano było dość wilgotno i zimno, ale i trzeba przyznać, że normalnie powinna się lapka zapalić, a się nie zapaliła
Trzymam kciuki, żeby była to właśnie ta przyczyna.
Pozdrówki i dam znać jak w dłuższej trasie się to zachowuje. |
|
|
|
 |
|
|