Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A] Ciśnienie oleju po rozgrzaniu na wolnyh obrotach
Autor Wiadomość
ankel
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2008, 21:32   [CA1A] Ciśnienie oleju po rozgrzaniu na wolnyh obrotach

Witajcie koledzy,

Wyszukiwarka pokazała mi takie coś:
http://forum.mitsumaniaki...%B6nienie+oleju

Nie ten silnik co mój, ale problem bardzo podobny.

Opiszę sytuację:
Zimny silnik - idealna praca silnika
Jak się nagrzeje - wolne obroty - zapala się i miga lampka ciśnienia oleju.
Najciekawsze jest to, że lampka zapala się "mocniej" w momencie kiedy włączę wszystkie odbiorniki energii (radio, światła oraz nawiew).
Lampka świeci się również po nagrzaniu i dojeżdżaniu do skrzyżowania na biegu, wtedy sprzęgło - lampka się zapala, gaśnie i powoli zaczyna świecić.

No i najważniejsze - silnik przy zapalaniu się lampki trochę przygasa. Odkręciłem trochę śrubkę obrotów jałowych i nie gaśnie.

Poradzili mi, żebym zmienił olej - mam zalany 10W30, na olej np. 15W40, ale mimo, że go już nawet kupiłem mam wielki dylemat czy zmieniać ten półsytetyk na minerała bo potem raczej ciężko jest wrócić. Inna sprawa, że kupiłem najlepszy 15W40 jaki był (Castrol GTX).

Koledzy poradźcie coś. Ciśnienia oleju raczej nie mam gdzie zmierzyć, bo wątpię żeby tu w okolicy ktoś miał takowy sprzęt.

Colcik pali idealnie 6,1/100, Oleju pali około 1l na 5000 km, jest zrywny, nawet w tej chwili mogę nim spokojnie pojechać 160-170 km/h.

Trochę jestem bez mapy i z dylematem co tu zrobić z tym olejem...

Pomożecie ? :)
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-07-2008, 21:35   

A przypadkiem czujnik nie jest uwalony. Zmień czujnik i wtedy zobacz. Zrobisz to bez problemu sam.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
ankel
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2008, 21:35   

To jeszcze dopytam o koszt takiego ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-07-2008, 08:37   

Czujnik będzie kosztował ok. 10-20 zł.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-07-2008, 11:12   

Ceny wg InterCarsu :)


FACET

1 800 017 9,43 zł

FAE

FAE11610 10,72 zł

JC AUTO

K44001JC 14,26 zł

K44001 16,53 zł

Czujnik ciśnienia oleju

VERNET

VE3539 9,10 zł
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
ankel
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2008, 15:30   

Podziękował :)

Dziś kupuję, dziś wymieniam, mam nadzieję, że to to :)

Odezwę się żeby była jasność czy pomogło (żeby ktoś miał z tego pożytek jeszcze) :)
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 17-07-2008, 23:14   

Takie objawy zdarzaja sie przy wyrabanej panewce :(
gdy olej jest gesty (zilmny) silnik trzyma cisnienie
ale gdy olej jest goracy robi sie rzadki jak woda i gdy panewka jest mocno nadwyrezona moze cisnienie uciekac i czujka sie zapali.
Moze bardzo czarny scenariusz ale lepiej dmuchac na zimne bo jesli to rzeczywiscie panewka lepiej nie czekac az sie obruci i silnik zacznie klekotac.....
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-07-2008, 23:37   

czarnuch23 napisał/a:
Moze bardzo czarny scenariusz ale lepiej dmuchac na zimne bo jesli to rzeczywiscie panewka lepiej nie czekac az sie obruci i silnik zacznie klekotac.....
Chyba lepiej najpierw wymienić czujnik, który kosztuje niecałe 10 zł niż robić remont silnika, prawda?
 
 
ankel
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2008, 13:12   

Wymieniłem wczoraj czujnik. Był troszke inny od oryginału.

Dziś po jeździe 20 km nic się nie świeciło. Zobaczymy jak to będzie po dłuższej trasie trochę (około 70km).

Inna sprawa, że dziś rano było dość wilgotno i zimno, ale i trzeba przyznać, że normalnie powinna się lapka zapalić, a się nie zapaliła :)

Trzymam kciuki, żeby była to właśnie ta przyczyna.

Pozdrówki i dam znać jak w dłuższej trasie się to zachowuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.