Prosze o pomoc!! |
Autor |
Wiadomość |
RoGo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
|
Wysłany: 10-08-2008, 09:25 Prosze o pomoc!!
|
|
|
Witam wszystkich!Jestem nowy wiec na poczatek powitania !!
A teraz do sedna,jestem od niedawna posiadaczem Cari 1.8 GDI LX no i po chwili zauroczenia i zachwytow pojawil sie zgrzyt.Otoz problem polaga na tym ze na jalowym biegu na cieplym silniku auto podbija obroty do okolo 900 po czym opadaja do 750 i tak bez przerwy,az mi autko dudni.Znalazlem na forum ze to moze byc wina przepustnicy,wiec ja wyczyscilem ,doczyszcilem tez kanal dolotowy do silnika ale nic to nie dalo,Uczylem ja obrotow na parkingu i wtedy trzymala je slicznie niestety nie przejechalem tych 20 km po nauce no i droga z parkingu do domu jest droga raczej polna z zachaczeniem o miasto wiec predkosci zbyt duzej tez nei osiagalem(moze tu lezy problem z wachlowaniem po nauce).TAkze poradzcie czy zrobic nauke jeszcze raz i pojechac na np autostrade (mam tu niedaleko trase hel+pori i turku +tampere i tam sie mozna rozpedzic ),czy lepije od razu do mechanika??
To moje pierwsze Mitsu i pierwsze auto benzynowe,do tej pory jezdzilem raczej dieselami(ostatnio toyota) i zaczynam zastanawiac sie czy sie tej Carismy nei pozbyc jak najszybciej,troche mi szkoda bo maszyna mi sie podoba.
Przepraszam za przynudzanie i prosze o szybko rade i porade.
Pozdrowienai z deszczowej dzis Finlandii |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 10-08-2008, 09:30
|
|
|
naucz jeszcze raz Cari obrotów i pamiętaj by to robic na zimnym silniku, po tych 20 minutach postoju wyjedz najlepiej na trase i tam jezdzij z różnymi prędkościami i na różnych obrotach
RoGo napisał/a: | i zaczynam zastanawiac sie czy sie tej Carismy nei pozbyc jak najszybciej | nie radze bo to naprawdze wdzięczne autko i jak zadbasz o nią to ci się odpłaci bezawaryjnością i bedziesz bardzo zadowolony |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
RoGo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
|
Wysłany: 10-08-2008, 09:49
|
|
|
Dzieki ,zobacze dzis jak tylko wroce do domu ,niestety mam dyzur w pracy wiec jeszce raz ja przeciagne po miescie a potem ochlodze silnik i zobacze co z tego bedzie.
Pozdro |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 10-08-2008, 09:54
|
|
|
tak jak było opisane: odpalasz samochód bez żadnej ingerencji z gaz i niech chodzi 15 minut bez żadnego obciążenia(wszystko wyłączone) i pozniej 5 minut z pełnym obciążeniem (ze wszystkimi urządzeniami z jakimi jezdzisz) i wtedy w droge... (ok 20 km) |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-08-2008, 13:39 Re: Prosze o pomoc!!
|
|
|
RoGo napisał/a: | Otoz problem polaga na tym ze na jalowym biegu na cieplym silniku auto podbija obroty do okolo 900 po czym opadaja do 750 i tak bez przerwy,az mi autko dudni.Znalazlem na forum ze to moze byc wina przepustnicy,wiec ja wyczyscilem ,doczyszcilem tez kanal dolotowy do silnika ale nic to nie dalo,Uczylem ja obrotow na parkingu i wtedy trzymala je slicznie niestety nie przejechalem tych 20 km po nauce |
Jeździsz na klimie? Czy to falowanie masz bez limy czy z klimą? Przepustnice masz z linka czy bez linki gazu?
Jak z klimą to zapewne normalnie ci ECU obroty podbija w momencie zasprzęglania kompresora.
Jak w przepustnicy bez linki tak masz to najprawdopodobniej szwankuje ci krokowiec o ile masz przepustnicę z krokowcem czyli bez linki gazu.
|
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
RoGo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
|
Wysłany: 10-08-2008, 15:34
|
|
|
1.Nie jezdze z klima ,zwykle nawiewy tylko na szybe rano zeby ja odparowac.Falowanie mam jak stoje na skrzyzowaniu i czekam na zielone albo jak odpalam auto po zostawieniu go na parkingu pzred sklepem ,lub jak stawiam na parkingu po powrocie z jazdy i wrzucam na jalowy na chwile przed zgaszeniem silnika.
2.Przepustnice mam z linka od gazu,wiec to chyba nie krokowiec.
3.Niedawno wrocilem z pracy ,jak auto troche ochlonie to znow zaczne je uczyc obrotow i tym razem pojade na trase zeby przejechac te 20 km ktorych nie zrobilem wczesniej,moze pomoze.
Dzieki za kazda sugestie ,bo mi sie juz koncza pomysly-a ze jestem nerwowy to i cierpliwosc mi sie konczy do tego auta |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-08-2008, 16:31
|
|
|
RoGo napisał/a: | 2.Przepustnice mam z linka od gazu,wiec to chyba nie krokowiec. |
W przepustnicy bez linki jest bypass powietrza gdy przepustnica jest całkiem domknięta i tym steruje ECU - otwiera go lub zamyka - jeśli tego nie czyściłeś to może jest zapieczone i nie działa stąd może to falowanie obrotów. Pytanie czy masz dobrze ustawiony TPS i właśnie tą ilość bokiem przepuszczanego powietrza przy całkiem zamkniętej przepustnicy.
Dobrze by było podpiąć się pod MUT'a to by ci to posprawdzali co tam na kompie serwisowym widać w tym względzie. Pomierzyli by parametry pracy silnika, ciśnienie paliwa, lambdę i inne przy okazji.
Być może trzeba by też sprawdzić EGR czy nie jest zablokowany i na stałe otwarty bo on sie ma otwierać tylko w pewnych sytuacjach szeroko opisanych w Workshop Manualu i na pewno nie na wolnych obrotach. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
RoGo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
|
Wysłany: 10-08-2008, 16:45
|
|
|
Zaraz ide znow uczyc ja obrotow ,jesli to nic nie da to w sobote jade do Aso Mitsu i zobaczymy co mi finscy mechanicy wyczytaj z silnika-hahah jestem ciekaw ile mnei skasuja {byle jaki mechanik bierze 75 eurotow za godzinke pracy -co oznacza ze podniesie maske i poluka co jest pod nia}.
Szkoda ze te silniki sa takie problematyczne bo chyba nie ma osoby ktora nie miala problemu z GDI.
No coz zobaczymy co wyjdzie z tego uczenia.
p.s. No niestety dzis nic nie bedzie z tego uczenia bo mnie malzonka po zakupy wyslala i dno silnik cieply ,lecz zauwazylem ze obroty zaczynaja sie lekko stabilizowac ,juz tak mocno nie spadaja i nie podbijaja ale moze to tylko chwilowe bo autko chwile odpoczelo.Moze jutro mi sie uda nauka |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 10-08-2008, 18:19
|
|
|
Hmmm miałem podobny problem, ale poświęciliśmy z Soldi'm ciut więcej czasu i się udało. Po czyszczeniu przepustnicy, jak wiadomo było trzeba nauczyć Carisme obrotów no to jazda. ( silnik zimny nie był ale też nie gorący. Jako, że ja używam wszystkiego co pod ręką to nauka obrotów wyglądała następująco klima/ radio/światła ON i auto zostawiliśmy na 20min. Jednak Cari nie mogła sobie poradzić i nonstop obroty falowały z 1k do 1.9k. No to kicha, następny pomysł - reset zrobiony tak jak w Galancie. Czyli minus odłączamy / podłączamy i odpalamy bez dodania gazu na zupełnym minimum (czyt. wszystko off). Obroty się ustabilizowały w granicach 600-750 (na luzie) no to jazda w teren Autko trochę dostało więcej gazu xD(ale się kurzyło )po czym przy hamowaniu obroty podnosiły się na 1.5k.....
Jako że "fachowcy z Mitsumaniaków (czyt ja i Soldi , stwierdziliśmy, że GDI nie będzie nam w miche dmuchać to powstał kolejny pomysł).
Powróciliśmy do standardowego uczenia obrotów (czyt. odpiąć aku, poczekać 5-10min:) załączyć go z powrotem i włączyć wszystko co się dało Radio/Klima/Halogeny/Światła wsio ).
No i EUREKA !! auto chodzi jak z fabryki - szkoda tylko, że przez 3min Cari znowu nie mogła sobie poradzić z obrotami falowały z dobre 15min od 800 do 2k - No ale cóż trzeba w końcu okiełznać to GDI, z racji całego dnia doświadczeń w spr. resetu auto zostawiliśmy na 15 min aby sobie pofalowało później je wyłączyliśmy, odczekaliśmy chwilkę i odpaliliśmy ponownie (SUKCES!! obroty zatrzymały się na 800-900 na luzie), od razu jazda testowa!!......
........
I jak myślicie udało się?....
Tak udało się teraz, jak jadę Cari to jej nie poznaję nic nie zamula obroty prawie perfekcyjne - znowu ma swojego "starego kopa przy wyprzedzaniu" - Zadanie zostało wykonane.
Jeszcze raz dzięki Soldi za poświęcony czas!
No RoGo - mam nadzieje, że powyższy wywód coś pomógł!!:) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-08-2008, 18:56
|
|
|
RoGo napisał/a: | Szkoda ze te silniki sa takie problematyczne bo chyba nie ma osoby ktora nie miala problemu z GDI. |
Ja nigdy nie miałem problemów a i większość ludzi na forum z silnikami GDI nie ma problemów. Jeśli się zdarzają jakoweś to nie odbiegają od innych silników spowodowanych zaniedbaniami użytkownika lub serwisu.
RoGo napisał/a: | p.s. No niestety dzis nic nie bedzie z tego uczenia bo mnie malzonka po zakupy wyslala i dno silnik cieply ,lecz zauwazylem ze obroty zaczynaja sie lekko stabilizowac ,juz tak mocno nie spadaja i nie podbijaja ale moze to tylko chwilowe bo autko chwile odpoczelo.Moze jutro mi sie uda nauka |
Pojeździj parę dni i zobaczysz czy komp sam się nauczy - póki co nie odpinaj tej klemy. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
RoGo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
|
Wysłany: 10-08-2008, 19:30
|
|
|
Dzieki wielkie za pomoc i rade,pojezdze pare dni i zobacze jak sie zacznei zachowywac i potem bede dzialal.JAk to powiedziala moja zona mam za ciezka noge po dieselach i ona chetnie przejmie to auto jak ja nie chce-hahahaha
Ciesze sie ze znalazlem forum z ludzmi ktorzy chetnie dziela sie doswiadczeniam-jeszcze raz dzieki wielkie!!
[ Dodano: 11-08-2008, 21:14 ]
Sluchajcie znalazlem ten topic i juz nei wiem ,to jak w koncu uczyc CAri obrotow na zimnym czy cieplym silniku ??Bo widze ze kazdy ma swoja racje ale ktora jest dobra??
ECU I OBROTY |
|
|
|
 |
|