Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosze o pomoc!!
Autor Wiadomość
RoGo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
Wysłany: 10-08-2008, 09:25   Prosze o pomoc!!

Witam wszystkich!Jestem nowy wiec na poczatek powitania !!


A teraz do sedna,jestem od niedawna posiadaczem Cari 1.8 GDI LX no i po chwili zauroczenia i zachwytow pojawil sie zgrzyt.Otoz problem polaga na tym ze na jalowym biegu na cieplym silniku auto podbija obroty do okolo 900 po czym opadaja do 750 i tak bez przerwy,az mi autko dudni.Znalazlem na forum ze to moze byc wina przepustnicy,wiec ja wyczyscilem ,doczyszcilem tez kanal dolotowy do silnika ale nic to nie dalo,Uczylem ja obrotow na parkingu i wtedy trzymala je slicznie niestety nie przejechalem tych 20 km po nauce no i droga z parkingu do domu jest droga raczej polna z zachaczeniem o miasto wiec predkosci zbyt duzej tez nei osiagalem(moze tu lezy problem z wachlowaniem po nauce).TAkze poradzcie czy zrobic nauke jeszcze raz i pojechac na np autostrade (mam tu niedaleko trase hel+pori i turku +tampere i tam sie mozna rozpedzic ),czy lepije od razu do mechanika??

To moje pierwsze Mitsu i pierwsze auto benzynowe,do tej pory jezdzilem raczej dieselami(ostatnio toyota) i zaczynam zastanawiac sie czy sie tej Carismy nei pozbyc jak najszybciej,troche mi szkoda bo maszyna mi sie podoba. :cry: :cry: :cry:


Przepraszam za przynudzanie i prosze o szybko rade i porade.
Pozdrowienai z deszczowej dzis Finlandii
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 10-08-2008, 09:30   

naucz jeszcze raz Cari obrotów i pamiętaj by to robic na zimnym silniku, po tych 20 minutach postoju wyjedz najlepiej na trase i tam jezdzij z różnymi prędkościami i na różnych obrotach
RoGo napisał/a:
i zaczynam zastanawiac sie czy sie tej Carismy nei pozbyc jak najszybciej
nie radze bo to naprawdze wdzięczne autko i jak zadbasz o nią to ci się odpłaci bezawaryjnością i bedziesz bardzo zadowolony :wink:
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
RoGo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
Wysłany: 10-08-2008, 09:49   

Dzieki ,zobacze dzis jak tylko wroce do domu ,niestety mam dyzur w pracy wiec jeszce raz ja przeciagne po miescie a potem ochlodze silnik i zobacze co z tego bedzie.



Pozdro
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 10-08-2008, 09:54   

tak jak było opisane: odpalasz samochód bez żadnej ingerencji z gaz i niech chodzi 15 minut bez żadnego obciążenia(wszystko wyłączone) i pozniej 5 minut z pełnym obciążeniem (ze wszystkimi urządzeniami z jakimi jezdzisz) i wtedy w droge... (ok 20 km) :wink:
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-08-2008, 13:39   Re: Prosze o pomoc!!

RoGo napisał/a:
Otoz problem polaga na tym ze na jalowym biegu na cieplym silniku auto podbija obroty do okolo 900 po czym opadaja do 750 i tak bez przerwy,az mi autko dudni.Znalazlem na forum ze to moze byc wina przepustnicy,wiec ja wyczyscilem ,doczyszcilem tez kanal dolotowy do silnika ale nic to nie dalo,Uczylem ja obrotow na parkingu i wtedy trzymala je slicznie niestety nie przejechalem tych 20 km po nauce


Jeździsz na klimie? Czy to falowanie masz bez limy czy z klimą? Przepustnice masz z linka czy bez linki gazu?

Jak z klimą to zapewne normalnie ci ECU obroty podbija w momencie zasprzęglania kompresora.

Jak w przepustnicy bez linki tak masz to najprawdopodobniej szwankuje ci krokowiec o ile masz przepustnicę z krokowcem czyli bez linki gazu.

:?:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
RoGo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
Wysłany: 10-08-2008, 15:34   

1.Nie jezdze z klima ,zwykle nawiewy tylko na szybe rano zeby ja odparowac.Falowanie mam jak stoje na skrzyzowaniu i czekam na zielone albo jak odpalam auto po zostawieniu go na parkingu pzred sklepem ,lub jak stawiam na parkingu po powrocie z jazdy i wrzucam na jalowy na chwile przed zgaszeniem silnika.

2.Przepustnice mam z linka od gazu,wiec to chyba nie krokowiec.


3.Niedawno wrocilem z pracy ,jak auto troche ochlonie to znow zaczne je uczyc obrotow i tym razem pojade na trase zeby przejechac te 20 km ktorych nie zrobilem wczesniej,moze pomoze.

Dzieki za kazda sugestie ,bo mi sie juz koncza pomysly-a ze jestem nerwowy to i cierpliwosc mi sie konczy do tego auta :twisted:
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-08-2008, 16:31   

RoGo napisał/a:
2.Przepustnice mam z linka od gazu,wiec to chyba nie krokowiec.


W przepustnicy bez linki jest bypass powietrza gdy przepustnica jest całkiem domknięta i tym steruje ECU - otwiera go lub zamyka - jeśli tego nie czyściłeś to może jest zapieczone i nie działa stąd może to falowanie obrotów. Pytanie czy masz dobrze ustawiony TPS i właśnie tą ilość bokiem przepuszczanego powietrza przy całkiem zamkniętej przepustnicy.

Dobrze by było podpiąć się pod MUT'a to by ci to posprawdzali co tam na kompie serwisowym widać w tym względzie. Pomierzyli by parametry pracy silnika, ciśnienie paliwa, lambdę i inne przy okazji.

Być może trzeba by też sprawdzić EGR czy nie jest zablokowany i na stałe otwarty bo on sie ma otwierać tylko w pewnych sytuacjach szeroko opisanych w Workshop Manualu i na pewno nie na wolnych obrotach.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
RoGo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
Wysłany: 10-08-2008, 16:45   

Zaraz ide znow uczyc ja obrotow ,jesli to nic nie da to w sobote jade do Aso Mitsu i zobaczymy co mi finscy mechanicy wyczytaj z silnika-hahah jestem ciekaw ile mnei skasuja {byle jaki mechanik bierze 75 eurotow za godzinke pracy -co oznacza ze podniesie maske i poluka co jest pod nia}.
Szkoda ze te silniki sa takie problematyczne bo chyba nie ma osoby ktora nie miala problemu z GDI.


No coz zobaczymy co wyjdzie z tego uczenia. :roll:




p.s. No niestety dzis nic nie bedzie z tego uczenia bo mnie malzonka po zakupy wyslala i dno silnik cieply ,lecz zauwazylem ze obroty zaczynaja sie lekko stabilizowac ,juz tak mocno nie spadaja i nie podbijaja ale moze to tylko chwilowe bo autko chwile odpoczelo.Moze jutro mi sie uda nauka
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-08-2008, 18:19   

Hmmm miałem podobny problem, ale poświęciliśmy z Soldi'm ciut więcej czasu i się udało. Po czyszczeniu przepustnicy, jak wiadomo było trzeba nauczyć Carisme obrotów no to jazda. ( silnik zimny nie był ale też nie gorący. Jako, że ja używam wszystkiego co pod ręką to nauka obrotów wyglądała następująco klima/ radio/światła ON i auto zostawiliśmy na 20min. Jednak Cari nie mogła sobie poradzić i nonstop obroty falowały z 1k do 1.9k. No to kicha, następny pomysł - reset zrobiony tak jak w Galancie. Czyli minus odłączamy / podłączamy i odpalamy bez dodania gazu na zupełnym minimum (czyt. wszystko off). Obroty się ustabilizowały w granicach 600-750 (na luzie) no to jazda w teren :) Autko trochę dostało więcej gazu xD(ale się kurzyło )po czym przy hamowaniu obroty podnosiły się na 1.5k..... :evil:
Jako że "fachowcy z Mitsumaniaków (czyt ja i Soldi :P , stwierdziliśmy, że GDI nie będzie nam w miche dmuchać to powstał kolejny pomysł).
Powróciliśmy do standardowego uczenia obrotów (czyt. odpiąć aku, poczekać 5-10min:) załączyć go z powrotem i włączyć wszystko co się dało Radio/Klima/Halogeny/Światła wsio :) ).


No i EUREKA !! auto chodzi jak z fabryki - szkoda tylko, że przez 3min :? Cari znowu nie mogła sobie poradzić z obrotami falowały z dobre 15min od 800 do 2k :evil: - No ale cóż trzeba w końcu okiełznać to GDI, z racji całego dnia doświadczeń w spr. resetu auto zostawiliśmy na 15 min aby sobie pofalowało później je wyłączyliśmy, odczekaliśmy chwilkę i odpaliliśmy ponownie (SUKCES!! obroty zatrzymały się na 800-900 na luzie), od razu jazda testowa!!......



........




I jak myślicie udało się?....




Tak udało się teraz, jak jadę Cari to jej nie poznaję nic nie zamula obroty prawie perfekcyjne - znowu ma swojego "starego kopa przy wyprzedzaniu" - Zadanie zostało wykonane.

Jeszcze raz dzięki Soldi za poświęcony czas!

No RoGo - mam nadzieje, że powyższy wywód coś pomógł!!:)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-08-2008, 18:56   

RoGo napisał/a:
Szkoda ze te silniki sa takie problematyczne bo chyba nie ma osoby ktora nie miala problemu z GDI.


Ja nigdy nie miałem problemów a i większość ludzi na forum z silnikami GDI nie ma problemów. Jeśli się zdarzają jakoweś to nie odbiegają od innych silników spowodowanych zaniedbaniami użytkownika lub serwisu.

RoGo napisał/a:
p.s. No niestety dzis nic nie bedzie z tego uczenia bo mnie malzonka po zakupy wyslala i dno silnik cieply ,lecz zauwazylem ze obroty zaczynaja sie lekko stabilizowac ,juz tak mocno nie spadaja i nie podbijaja ale moze to tylko chwilowe bo autko chwile odpoczelo.Moze jutro mi sie uda nauka


Pojeździj parę dni i zobaczysz czy komp sam się nauczy - póki co nie odpinaj tej klemy.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
RoGo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r.
Kraj/Country: Finland
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Huittinen-kiedys Szczecin
Wysłany: 10-08-2008, 19:30   

Dzieki wielkie za pomoc i rade,pojezdze pare dni i zobacze jak sie zacznei zachowywac i potem bede dzialal.JAk to powiedziala moja zona mam za ciezka noge po dieselach i ona chetnie przejmie to auto jak ja nie chce-hahahaha

Ciesze sie ze znalazlem forum z ludzmi ktorzy chetnie dziela sie doswiadczeniam-jeszcze raz dzieki wielkie!!

[ Dodano: 11-08-2008, 21:14 ]
Sluchajcie znalazlem ten topic i juz nei wiem ,to jak w koncu uczyc CAri obrotow na zimnym czy cieplym silniku ??Bo widze ze kazdy ma swoja racje ale ktora jest dobra??


ECU I OBROTY
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.