[II 2.2 DID] EGR naprawa, wymiana ? |
Autor |
Wiadomość |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 14-12-2014, 19:23 [II 2.2 DID] EGR naprawa, wymiana ?
|
|
|
Cześć
Dopadł mnie problem z egr. Tak przynajmniej twierdzi komputer.
Objawy są takie, że przy ok 2000 obr. samochód szarpie szczególnie przy jednostajnej jeździe. Czasem też wlatuje check wtedy auto oczywiście nie jedzie - kilkunastominutowy postój kasuje błąd i samochód odzyskuje moc.
Czy ktoś z Was ćwiczył problem? Nowy w ASO kosztuje 2100 zł ! Może od francuza pasuje ? Pewnie będzie trochę tańszy.
Czy pchać się w używki za kilka stów? Mechanik spróbuje wyczyścić ale nie wiem na ile to pomoże. |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
ozon80
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Kaźmierz
|
Wysłany: 14-12-2014, 22:35
|
|
|
Cześć
Miałem podobnie - też mi szarpało. Najpierw miałem P0490 wskazujący na EGR - wymieniłem na Pierburga, szarpanie nie ustało i doszedł błąd P2111 - wskazujący na przepustnicę (szarpało również silnikiem przy gaszeniu - przepustnica która działa również jako klapa gasząca nie zamykała się). Przepustnicę też wymieniłem i ..... spokój Szarpania już nie ma - ani w trakcie jazdy ani podczas gaszenia silnika.
P.S. Oczywiście EGR i przepustnica po wymianie muszą zostać zaadaptowane |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 14-12-2014, 23:33
|
|
|
Cytat: | Przepustnicę też wymieniłem i |
czyli egr niepotrzebnie ruszałeś ?
Cytat: | wymieniłem na Pierburga |
cóż to takiego ? jakiś producent, zamiennik? jakie koszty?
u mnie przy gaszeniu nic niepokojącego nie zaobserwowałem. |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
ozon80
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Kaźmierz
|
Wysłany: 15-12-2014, 06:48
|
|
|
EGR też wywalał błąd.
Pierburg to nazwa producenta - często robią na pierwszy montaż - według mnie to dobra firma.
Koszty: EGR - jak dobrze pamiętam coś ok 600 PLN, przepustnica jakieś 420 PLN
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2014, 12:26
|
|
|
A przeplywomierze u was hulaja bezproblemowo od nowosci? U mnie podziekowal za wspolprace przy przebiegu 95 tys km. Wymienili na gwarancji. Wg ASO to normalne w 2.2 HDI przy tych przebiegach. Tez wywalalo blad przepustnicy m.in. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
ozon80
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Kaźmierz
|
Wysłany: 15-12-2014, 14:52
|
|
|
Póki co przepływka jest OK (odpukać). - 132 000 km |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2014, 16:48
|
|
|
ozon80 napisał/a: | Póki co przepływka jest OK (odpukać). - 132 000 km | Tyle ze ja mialem wirusa 195KM I 440NM Pewnie dlatego przeplywka nie wytrzymala dluzej.... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
|
|
|
 |
ozon80
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Kaźmierz
|
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-12-2014, 18:05
|
|
|
U MNIE PRZY 110tyś padła przepustnica a też myslałem że EGR.nie zamykała się ale auto jeżdziło bez problemu.jedyny znak to po zgaszeniu auto cały czas pisczało delikatnie ,aż musiałem odłączyć od niej kostkę ale auto dalej jeżdziło dobrze.wymieniłem na przepustnice Pierburga bo taka była orginalna w 2.0 DID |
_________________
 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 15-12-2014, 22:00
|
|
|
dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.
Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?
michalsiak |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 16-12-2014, 20:53
|
|
|
michalsiak napisał/a: | dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.
Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?
michalsiak |
Podpinam sie pod Tempomat, mam to samo raz działa a raz nie zwłaszcza jak przyśpieszam przyciskiem szarpnie i się wyłączy zwłaszcza pod wzniesienia na prostej daje rade |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-12-2014, 11:46
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | michalsiak napisał/a: | dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.
Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?
michalsiak |
Podpinam sie pod Tempomat, mam to samo raz działa a raz nie zwłaszcza jak przyśpieszam przyciskiem szarpnie i się wyłączy zwłaszcza pod wzniesienia na prostej daje rade | To niestety Preludium do konczacego sie sprzegla. Typowy objaw kiedy sprzeglo zaczyna sie slizgac w trakcie wiekszych obciazen. Zaczyna sie od wylaczajacego sie tempomatu, potem od wyzszych biegow i schodzi sukcesywnie nizej jak stan sprzegla sie pogarsza. Przerabialem to sam tez niestety.... W 2.2 to niestety b czesta przypadlosc. Wine ponosi wadliwy wysprzeglik hydrauliczny. Wymieniano sprzegla na gwarancji. Ja bylem 1 z tych co skorzystali. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 17-12-2014, 13:25
|
|
|
Cytat: | To niestety Preludium do konczacego sie sprzegla. |
nawet nie żartuj w ten sposób mam 140 tys. przebiegu a na razie żadnych objawów uślizgu nie zauważyłem.
Mam nadzieję, że to nie to |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-12-2014, 14:36
|
|
|
michalsiak, niestety popieram zdanie mitsu00. jak będziesz mocno obciążony depnij na 6 pod górkę i posłuchaj. Recepta jest prosta - dobry warsztat, 3,5kzł na części i masz spokój kolejne 140kkm |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|