Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] EGR naprawa, wymiana ?
Autor Wiadomość
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 14-12-2014, 19:23   [II 2.2 DID] EGR naprawa, wymiana ?

Cześć

Dopadł mnie problem z egr. Tak przynajmniej twierdzi komputer.
Objawy są takie, że przy ok 2000 obr. samochód szarpie szczególnie przy jednostajnej jeździe. Czasem też wlatuje check wtedy auto oczywiście nie jedzie - kilkunastominutowy postój kasuje błąd i samochód odzyskuje moc.

Czy ktoś z Was ćwiczył problem? Nowy w ASO kosztuje 2100 zł ! Może od francuza pasuje ? Pewnie będzie trochę tańszy.

Czy pchać się w używki za kilka stów? Mechanik spróbuje wyczyścić ale nie wiem na ile to pomoże.
_________________
michalsiak
 
 
 
ozon80 
Nowy Forumowicz

Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 22
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 14-12-2014, 22:35   

Cześć
Miałem podobnie - też mi szarpało. Najpierw miałem P0490 wskazujący na EGR - wymieniłem na Pierburga, szarpanie nie ustało i doszedł błąd P2111 - wskazujący na przepustnicę (szarpało również silnikiem przy gaszeniu - przepustnica która działa również jako klapa gasząca nie zamykała się). Przepustnicę też wymieniłem i ..... spokój :D Szarpania już nie ma - ani w trakcie jazdy ani podczas gaszenia silnika.
P.S. Oczywiście EGR i przepustnica po wymianie muszą zostać zaadaptowane
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 14-12-2014, 23:33   

Cytat:
Przepustnicę też wymieniłem i


czyli egr niepotrzebnie ruszałeś ?


Cytat:
wymieniłem na Pierburga


cóż to takiego ? :-) jakiś producent, zamiennik? jakie koszty?

u mnie przy gaszeniu nic niepokojącego nie zaobserwowałem.
_________________
michalsiak
 
 
 
ozon80 
Nowy Forumowicz

Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 22
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 15-12-2014, 06:48   

EGR też wywalał błąd.
Pierburg to nazwa producenta - często robią na pierwszy montaż - według mnie to dobra firma.
Koszty: EGR - jak dobrze pamiętam coś ok 600 PLN, przepustnica jakieś 420 PLN
Pozdrawiam
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-12-2014, 12:26   

A przeplywomierze u was hulaja bezproblemowo od nowosci? U mnie podziekowal za wspolprace przy przebiegu 95 tys km. Wymienili na gwarancji. Wg ASO to normalne w 2.2 HDI przy tych przebiegach. Tez wywalalo blad przepustnicy m.in.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
ozon80 
Nowy Forumowicz

Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 22
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 15-12-2014, 14:52   

Póki co przepływka jest OK (odpukać). - 132 000 km
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-12-2014, 16:48   

ozon80 napisał/a:
Póki co przepływka jest OK (odpukać). - 132 000 km
Tyle ze ja mialem wirusa 195KM I 440NM :twisted: Pewnie dlatego przeplywka nie wytrzymala dluzej....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 15-12-2014, 17:13   

a te od fracuzów pasują ? nie wiem gdzie szkukać tych zaworów Pierburg - macie jakiś namiar na sklep?

http://allegro.pl/c5-c6-c...4847624566.html
http://allegro.pl/zawor-e...4866513597.html
_________________
michalsiak
 
 
 
ozon80 
Nowy Forumowicz

Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 22
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 15-12-2014, 17:42   

Spróbuj tutaj kolego
http://www.arwit.pl/TDZam...1&towkod=&tab=1
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2014, 18:05   

U MNIE PRZY 110tyś padła przepustnica a też myslałem że EGR.nie zamykała się ale auto jeżdziło bez problemu.jedyny znak to po zgaszeniu auto cały czas pisczało delikatnie ,aż musiałem odłączyć od niej kostkę ale auto dalej jeżdziło dobrze.wymieniłem na przepustnice Pierburga bo taka była orginalna w 2.0 DID
_________________

 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 15-12-2014, 22:00   

dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.

Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?

michalsiak
_________________
michalsiak
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 16-12-2014, 20:53   

michalsiak napisał/a:
dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.

Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?

michalsiak


Podpinam sie pod Tempomat, mam to samo raz działa a raz nie zwłaszcza jak przyśpieszam przyciskiem szarpnie i się wyłączy zwłaszcza pod wzniesienia na prostej daje rade
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-12-2014, 11:46   

Aleksander1965 napisał/a:
michalsiak napisał/a:
dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.

Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?

michalsiak


Podpinam sie pod Tempomat, mam to samo raz działa a raz nie zwłaszcza jak przyśpieszam przyciskiem szarpnie i się wyłączy zwłaszcza pod wzniesienia na prostej daje rade
To niestety Preludium do konczacego sie sprzegla. Typowy objaw kiedy sprzeglo zaczyna sie slizgac w trakcie wiekszych obciazen. Zaczyna sie od wylaczajacego sie tempomatu, potem od wyzszych biegow i schodzi sukcesywnie nizej jak stan sprzegla sie pogarsza. Przerabialem to sam tez niestety.... :twisted: W 2.2 to niestety b czesta przypadlosc. Wine ponosi wadliwy wysprzeglik hydrauliczny. Wymieniano sprzegla na gwarancji. Ja bylem 1 z tych co skorzystali.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
  Wysłany: 17-12-2014, 13:25   

Cytat:
To niestety Preludium do konczacego sie sprzegla.


nawet nie żartuj w ten sposób :mrgreen: mam 140 tys. przebiegu a na razie żadnych objawów uślizgu nie zauważyłem.
Mam nadzieję, że to nie to
_________________
michalsiak
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-12-2014, 14:36   

michalsiak, niestety popieram zdanie mitsu00. jak będziesz mocno obciążony depnij na 6 pod górkę i posłuchaj. Recepta jest prosta - dobry warsztat, 3,5kzł na części i masz spokój kolejne 140kkm ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.