[Cari 1.8 GDI] Muli przy ruszaniu, szarpie. |
Autor |
Wiadomość |
b.krzak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: UK
|
Wysłany: 20-07-2008, 13:11 [Cari 1.8 GDI] Muli przy ruszaniu, szarpie.
|
|
|
Witam wszystkich.
Od około 6 miesięcy jestem posiadaczem Cari 1.8 GDI z 2000r.
Od początku po zakupie miałem problemy z szarpaniem i obrotami, od tego czasu jestem stałym czytelnikiem forum .
Objawy jakie mnie dręczą to:
1. obroty na poziomie 500
2. Szarpanie przy toczeniu się samochodu, i gdy zdejmę nogę z gazu i hamuje silnikiem też jest lekkie szarpanie
3. Podczas ruszania nie mam mocy to znaczy wygląda tak jakby sie dusił przy puszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu nagle obroty spadają o jakieś 500-1000 (o szybkim starcie nie ma mowy muszę się zawsze asekurować sprzęgłem żeby go nie zadusić)
Do tej pory dokładnie wyczyściłem przepustnice, wymieniłem sondę lambda, sprawdziłem fajko cewki i zmieniłem świece na nowe NGK. Jedyna zmiana jaka była to po wyczyszczeniu przepustnicy przestał samochód gasnąć przy manewrach na parkingu. Obroty spadają lekko po wałczeniu świateł, klimy czy ruszaniu kierownicą ale wracają do tych swoich 500.
Do komputera nie mam gdzie go wpiąć bo ASO w UK to koszmar.
Tak się zastanawiam czy problemem nie będzie przepływomierz ale nie bardzo wiem jak można sprawdzić poprawność jego działania.
Proszę o pomoc bo we wrześniu wybieram się do PL na planowany mały przegląd i wymianę paska ale w takim stanie to nie wiem czy dojadę |
|
|
|
 |
b.krzak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: UK
|
Wysłany: 20-07-2008, 14:43
|
|
|
Komputer oczywiście resetowany i uczony.
Pompa paliwa hmm no nie znam sie na tym zbytnio ale z tego co czytałem na forum to osoby które miały z tym problem pisały o problemach na wyższych obrotach a u mnie nic takiego nie występuje.
Co do filtra to mam pytanko czy ktokolwiek dysponuje fotką jak on wygląda bo jak chciałem kupić go w sklepie to wcisnęli mi ten metalowy zewnętrzny i czy na fotce poniżej filtr znajduje się w tym czarnym cylinderku? Bo do pompki się dobrałem ale nie przyszło mi do głowy że tam mogą go upchać.
http://img394.imageshack....z014copyyb7.jpg
Jeszcze jedna uwaga bo właśnie miałem krótką jazdę samochód reaguje albo na ciśnienie albo na pogodę sam już nie wiem wczoraj było chyba wysokie ciśnienie dziś jest niskie i wczoraj jazda był naprawdę makabryczna dziś jest znacznie lepiej i gdyby zachowywał się jak dziś wcale by mi to nie przeszkadzało ale wczoraj miałem wielki problem z wjechaniem na parking piętrowy . |
|
|
|
 |
b.krzak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: UK
|
Wysłany: 20-07-2008, 15:37
|
|
|
no wiec jeszcze chyba nie muszę go wymieniać ja mam dopiero 60 kkm
ale jak dotoczę sie do PL zrobię to profilaktycznie |
|
|
|
 |
dadur [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 04:03
|
|
|
[Cari 1.8 GDI] nierówna praca silnika na wolnych obrotach b.krzak poczytaj ten temat i inne moje opisy znajdziesz je w szukajce pod miom nickiem. pozdro.
[ Dodano: 21-07-2008, 04:05 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=21090 tu masz link. |
|
|
|
 |
b.krzak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: UK
|
Wysłany: 21-07-2008, 07:28
|
|
|
dadur dzięki za linka ale chyba mam inny problem, jak pisałem wyżej nie mam falujących obrotów tylko są bardzo niskie, samochód zachowuje sie inaczej w zależności od pogody, muli i szarpie przy ruszaniu (nie mam mowy o szybkim starcie), Nie ma znaczenia czy zimny czy rozgrzany silnik.
Specjalnie się na tym nie znam ale czy jedyną częścią w samochodzie na którą mogą mieć wpływ zmienne czynniki zewnętrzne nie jest przepływomierz?? |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 21-07-2008, 08:04
|
|
|
Może połącz 1 i 4 pin w złączu diagnostycznym i zobacz co Ci wymiga wskaźnik. Bo tak to naprawdę trudno dociec co i jak trzeba by wszystko po kolei sprawdzać, krok po kroku. Dziwne, że zarówno na zimnym jak i rozgrzanym motorze się to dzieje. Sprawdź może jeszcze połączenie od przepływomierza do przepustnicy czy nie ma jakiejś dziury czy przetarcia. możesz też sprawdzić zdejmując całkowicie tę grubą rurę z przepustnicy odpal silnik i zakrywając dłonią rób raz większy raz mniejszy prześwit, wyczuwając czy motor lepiej czy gorzej chodzi. On zachowuje się tak jakby dostawał czegoś za mało lub za dużo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-07-2008, 08:10
|
|
|
Może zamiast zgadywać podjedź do ASO niech podepną ci auto pod MUT'a i porobią diagnostyczne testy. Taniej wiedzieć co jest nie tak niż w ciemno kombinować z gratami. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
b.krzak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: UK
|
Wysłany: 21-07-2008, 08:13
|
|
|
Właśnie mam takie wrażenie jakby mieszanka była niewłaściwa i dlatego go tak dławi , zewrę piny i sprawdzę ale kontrolka CE jeszcze nigdy mi sie nie zapaliła .
saphire tak bym zrobił gdybym mieszkał w PL lub jeśli uda mi się dojechać we wrześniu, niestety umiejętności mechaników na wyspach są jak już to ktoś na forum wcześniej opisywał a przy okazji za wjazd do warsztatu krzyczą naprawdę sporo . |
|
|
|
 |
dadur [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 21:03
|
|
|
Nie opowiadaj za podpiecie sie do kompa zadaja 75 pandow. ja korzystalem z uslub servisu na wyspach Jon Banks Motors przedstawiciel Hondy, suzuki, i mitsubishi. to nie sa wielkie pieniadze za sprawdzenie a bedziesz wiedzial co i jak. |
|
|
|
 |
|