Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieobowiązkowy przegląd po 2000 km
Autor Wiadomość
Odi 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 Intense
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2009, 16:47   Nieobowiązkowy przegląd po 2000 km

Witam

Mój dealer po zakupie Lancera zaproponował nieobowiązkowy przegląd po 2000 km. Głównym jego zadaniem miała być wymiana oleju. Cena przeglądu 300-400zł.

Co o tym sądzicie? Lepiej kupić olej samemu i oddać do dowolnego serwisu do wymiany czy jednak zapłacić więcej i mieć sprawę z głowy?

W ogóle na ile jest istotna wymiana oleju przed 20kkm/1rok ?

Pozdrawiam
Odi
 
 
SHARKI 
Forumowicz

Auto: sejas
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: wwa
Wysłany: 20-01-2009, 17:32   

było w innych tematach

w salonie tłumaczyli ze oni nie wiedza jaki tak naprawde jest tam olej i żeby dla pewności wymienić na sprawdzony i polecanych przez nich

na forum tłumaczyli ze ma to na celu wyczyszczenie z opiłków metali i innego syfu który był w silniki po jego złożeniu

to też możesz zmienić i się nie zamartwiać, napewno nie zaszkodzi,
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2009, 19:05   

Odi napisał/a:
Cena przeglądu 300-400zł.

Pomysł wymiany oleju po dotarciu nie jest zły. Jednak 400 PLN za olej i filtr to zbyt dużo. Pewnie oferują najdroższego Castrola SLX za którego jest najwięcej punktów w programie lojalnościowym.
Oryginalny filtr kosztuje 37PLN. Reszta zależy od Ciebie. Możesz kupić olej jaki Ci się spodoba i przynieść go do serwisu lub poprosić w serwisie o tańszy olej.
_________________

 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2009, 19:10   

Kurde Panowie...

Kupujecie samochod za 60 tys, a bez obrazy Zydzicie 400 zl na wymiane oleju..

Troche to chore.

Ja zamiwerzam wymienic olej po 2kkm i wlac slx-a i nie oszczedzac na jednym z elementow
ktory ma wplyw na zywotnosc i kulture pracy silnika.

Pozdr
AK
 
 
salezian 
Forumowicz

Auto: lancer
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 31
Skąd: W-wa
Wysłany: 20-01-2009, 19:33   

To nie jest kwestia skąpstwa, ale zasadności takiej akcji. Ja dotychczas jeździłem skodą i serwisowałem ją głównie w ASO Skody. I muszę powiedzieć że wiele z ich zaleceń (które wykonywałem) było co najmniej wątpliwe. Niestety ówczesny poziom wiedzy skutkował tym że robiłem to co oni zalecali. Kosztowało to nie mało. Nie wiem jak jest z ASO Mitsu (mam nadzieje że lepiej) ale nic nie szkodzi się dowiedzieć.

Pozdr.
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2009, 19:45   

Ja pisalem o wymianie oleju na tanszy zamiast SLX.

Jezdze motocyklami i akurat tez leje olej z wyzszej polki i motocykl ma 80 tys przebiegu
i sie zupelnie nic nie zepsulo poza rzeczami eksploatacyjnymi...

Co do nowego i przegladu po 2kkm, to jednak mimo ze silniki niby sa dotarte fabrycznie,
to ja zamierzam dotrzec go samemu, i wymienic olej po ok 2kkm.

Zaszkodzic nie zaszkodzi a raczej pomoze.

Pozdr
AK
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20-01-2009, 21:09   

dobra powtorze sie co mi tam...
mozna wlac kazdy ktory spelnia norme z instrukcji obslugi,
ale zeby wymieniac go co 20tyś musi byc to olej LL (long life)
czyli niemal kazdy syntetyk moze byc 0w/... i 5w/...
w instrukcji jest tez napisane ze musi byc badany przez ILSAC (amerykansko azjatycki zwiazek inż.) czy cos w tym stylu nie pamietam dokladnie jak sie tlumaczy(jakis tam glupkowaty wymysl japoncow)..., w kazdym badz razie JASO to cos podobnego (ale nie jestem pewnien czy to ta sama organizacja)
ale mysle ze serwis sie tego tez nie trzyma bo tylko SLX Longtec VOLVO 0W30 jet tak przebadany ;) a leja zwyklego Longte'a z tego co wczesniej pisali na forum...
u mnie w ASO powiedzieli ze jesli przyjade ze swoim olejem to za nic nie place, filtr daja gratis, to taka usluga w ramach zakupu u nich jeszcze i u mnie przewidzieli ten przeglad po 1000 km
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2009, 21:56   

Powiedzcie mi tylko jedno: jaki jest sens wlewania oleju który kosztuje 70-80PLN za litr do nieskomplikowanego, wolnossącego silnika benzynowego?
Znam kilka japońskich samochodów które mają przelatane ponad 400km na półsyntetycznym oleju i nadal jeżdzą.
Tak wielka popularność olejów syntetycznych w Polsce jest wynikiem sprawnego marketingu.
Radassss napisał/a:
mozna wlac kazdy ktory spelnia norme z instrukcji obslugi,
ale zeby wymieniac go co 20tyś musi byc to olej LL (long life)

Chcesz powiedzieć że producent samochodu ma schizofrenię i z niewyjaśnionych przyczyn dopuszcza też olej np 10W-40 i 15W-40?
_________________

 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 21-01-2009, 07:57   

Wystarczy olej zalecany przez producenta i nie radzę lać Castrola SLX, czy TWS - będzie mazutu w silniku co niemiara, mimo, że syntettyk.
Nowe auto staram się stosować do zaleceń producenta, ale wcale nie uważam, by lać najdroższe oleje.
Nissanem P 10 ką jeździłem na Visco 3000 - półsyntetyk po 19 PLn za litra i nalatałem 680 kkm. Olej tańszy - to i częściej go zmieniałem - po 10 kkm.
Wymień olej, bo ten fabryczny - to faktycznie nie wiadomo co i zaszlamić może silnik.
Zalej póki co syntetykiem - każdym innym niż Castrol.
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 08:49   

Moze zalozyc watek tudziez wydzielic (nie mam pojecia jak)... I podyskutowac ew poradzic jaki inny olej,
zgodny z wymaganiami producent mozna kupowac , ktory bedzie syntetyczny, spelnial normy i bedzie tanszy
niz wspomniany wyzej SLX?

Jesli jest cos rownie dobrego i tanszego od SLX, to dlaczego nie wymieniac..

Pozdr
AK
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-01-2009, 10:29   

dwakola napisał/a:
Moze zalozyc watek tudziez wydzielic (nie mam pojecia jak)... I podyskutowac ew poradzic jaki inny olej,
zgodny z wymaganiami producent mozna kupowac , ktory bedzie syntetyczny, spelnial normy i bedzie tanszy
niz wspomniany wyzej SLX?

Czy SLX jest jedynym słusznym olejem na świecie??
Nie ma sensu bić piane o oleju skoro producent już wszystko powiedział na ten temat.
Tabela lepkości:

Wymagania:
Specified Engine Oil (ACEA and API classification): ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4 or A5/B5 API SG or higher
Total quantity (Includes volume inside engine oil filter):


4.2 L <4A9>
4.3 L <4B1>

note SAE 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 or A5/B5 and API SG (or higher) specifications.

Nigdzie nie jest napisane że ma to być syntetyk i koniecznie SLX. Ludzie, nie dajcie się zwariować.
Na nasze warunki klimatyczne pasuje 10W40, 5W40 lub 5W30.
_________________

 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 21-01-2009, 10:46   

Lać syntetyk do nowych bryczek bo stać Nas na niego. Zgadzam sie z tym że nie musi to być CASTROL, wszystko jedno jaki ale syntetyk. Nie doprowadzić do stanu wspomnianego mazutu jeżeli sie coś takiego robi to zmienić olej na inny.
Wymieniać często i stosować dobre filtry a bryczka będzie długo służyć.
A przegląd po 1500-2000 stosować jako obowiązkowy.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-01-2009, 10:47   

Cytat:
Chcesz powiedzieć że producent samochodu ma schizofrenię i z niewyjaśnionych przyczyn dopuszcza też olej np 10W-40 i 15W-40?
________

przeczytaj to co pisalem wczesniej w innych watkach gdzie byl ten temat poruszany nie chce mi sie tego powtarzac... oleje 10w i 15w sa generalnie (w nowych samochodach) przeznaczone na cieplejsze klimaty czyli Lancer w Afryce spokojnie moze jezdzic na 15W u nas ze wgledu na mozliwosc bardzo niskich temp. moze sie w niektorych sytuacjach nie sprawdzac
a i jeszcze jedno tabelka ktora podales jest jak najbardziej sluszna, jednak pokazuje ona jedyne skrajne wartosci i nie pokazuje tego jaka ma pompowalnosc olej 10W i 0W w temp np. -18 st C tak jak to bylo przez ostatnich kilka tygodni... chcesz zobaczyc jaka jest roznica miedzy plynnoscia tych olejow w niskich temp (nie granicznych) zapraszam do mnie do firmy pojdziemy na magazyn i ci pokaze jaka jest roznic miedzy tymi olejami... oczywiscie bez zadnych badan laboratoryjnych na pierwszy rzut oka widac roznice przy niskich temp. w pokojowej praktycznie jest to nie zauwazalne... kolejna sprawa to film olejowy czyli warstewka ktora scisle do silnika przylego, w syntetykach jest on mniejszy (ma mniejsza grubosc, oczywisce generalnie nie zawsze), ale jest tez bardziej stabilny i lepiej chroni silnik...
a kolejna rzecz to cena wlasnie siedze na sprzedazy detalicznej i patrze na polki i roznice cenowe miedzy 5w, 0W i 10W wyglada nastepujaco:
castrol 5W i 10W (opakowania po 4 L) cena za litr rozni sie o 7,70zl (cale 30 na bance)
mobil 5W oraz 10W 10 zl
statoil 5W i 10W 9 zl
tak wiec zalanie 5W i 10W to roznica raptem do ok 50zl na 5 litrach chyba do przezycia co??
i jednak pozostac przy lepszej ochronie silnika??
 
 
kila
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 11:09   

jak Lancer nie jest twoja sluzbokwa to wymien olej po 2 tys km obowiazkowo !!!
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-01-2009, 11:19   

racja lepiej wymienic, maly koszt (jak ze swoim olejem) to do 200 spokojnie
a pewnosc ze auto jest dobrze chronione...
tyle w temacie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.