Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:02
[I 2.0] Tuleja tylna przedniego wahacz dolnego
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 14-05-2011, 15:30   [I 2.0] Tuleja tylna przedniego wahacz dolnego

W serwisówce jest wulgaryzm precyzyjny rysunek, tylko zapomnieli napisać (albo ja jestem ślepy) do którego wahacza się on tyczy (lewy/prawy) i czy widok jest z góry czy z dołu. Jakbym miał zgadywać to jest to prawy wahacz z góry, ale to tylko tak na wyczucie. Myk polega na tym że u mnie mechanik włożył jedną tuleję o 90* przekręconą i jedna się wybiła w ciągu 3 miesięcy. Chcę wiedzieć czy wybiła się ta dobrze włożona czy źle.
Rysunek z serwisówki niżej:
Ostatnio zmieniony przez Firebee 15-05-2011, 18:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-05-2011, 20:50   

Elektryk , jest pokazane prosto i przejrzyście jak ma być osadzona tuleja .
Jeżeli przekręcił o 90* no to :butthead:
Zwróć uwagę na szczeliny w tulei , i pod jakim kątem do osi na rysunku mają być ustawione.

Pozdrav
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-05-2011, 01:13   

BUBU napisał/a:
Elektryk , jest pokazane prosto i przejrzyście jak ma być osadzona tuleja .
Jeżeli przekręcił o 90* no to :butthead:
Zwróć uwagę na szczeliny w tulei , i pod jakim kątem do osi na rysunku mają być ustawione.
Ale ja rozumiem ten rysunek, tam jest pokazane prosto i przejrzyście, tylko nie jest pokazane czy to lewy czy prawy wahacz oraz czy widok od góry czy od dołu, a to akurat gra rolę. W zależności jak obrócić/odbić rysunek to można to można tuleje wprasować dobrze lub źle. Ponieważ nie mam teraz punktu odniesienia w samochodzie to pytam na forum.
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-05-2011, 15:04   

Elektryk , nie jest ważne czy to jest lewy czy prawy wahacz, góra czy dół.
Kluczem tutaj są te dwie szczeliny na tulei i ich odchylenie o 30* od osi .


Pozdrav
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-05-2011, 23:00   

BUBU napisał/a:
Elektryk , nie jest ważne czy to jest lewy czy prawy wahacz, góra czy dół.
Kluczem tutaj są te dwie szczeliny na tulei i ich odchylenie o 30* od osi .
Ja wiem że chodzi o szczeliny i że linia łącząca "mostki" z gumy powinna mieć 30*. Przymierzałem kartę papieru do samochodu i mi zawsze udało się tak obrócić żeby dopasować tuleję zarówno źle jak i dobrze według rysunku.
Dzisiaj jednak mam wrażenie że kolega ma rację i nie da się tak odwrócić rysunku żeby pasował na obie strony. Pozostaje tylko jedna sprawa, dlaczego dwie tuleje od tego samego producenta założone jednego dnia to ta włożona dobrze uległa zniszczeniu włącznie z urwaniem się, a ta włożona źle jest prawie jak nowa. Od włożenia upłynęło jakieś 10 miesięcy i ok 11 tysięcy kilometrów. Na pewno montaż i sposób "pracy" miał dużo z tym wspólnego. Moje tuleje były produkcji "TEDGUM" pytanie pozostaje jaka była historia montażu, może się pomylili i poprawiali a może sztuka była wadliwa, albo u mnie w samochodzie z jednej strony coś jest inaczej w zawieszeniu ....
Czekam na sugestie kolegów co teraz montować, niby tedgum 67zł, w JC już za jakieś 50zł na zamówienie tuleje febi, a na allegro za 118zł cały przedni wahacz !!!
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-05-2011, 21:23   

Nie montuj przypadkiem ted-gum , szybko się wybijają.
Mam z nimi związane złe wspomnienia :evil: (montowałem w galancie)

A rysunek przedstawia wahacz od strony kierowcy, rzut z góry.

Pozdrav
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.