Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ilość oleju w silniku...
Autor Wiadomość
ja1980 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 ClubCab '08
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2008
Posty: 14
Skąd: mazowieckie
  Wysłany: 24-07-2008, 10:59   Ilość oleju w silniku...

Witajcie,
jesteśmy właśnie po 1 przeglądzie i zastanawiam się czy przypadkiem nie okantowali nas na oleju. W instrukcji jak byk jest napisane że wchodzi 7,4 litra (do miski olejowej 6,5, do filtra 0,8 i do chłodnicy 0,1). Jak to możliwe że u nas weszło 8 litrów? Czyżby ASO działało tak jak niektóre stacje benzynowe i umiało wepchnąć więcej niż się rzeczywiście mieści? A może ja o czymś nie wiem? Ile oleju wchodzi do Waszych silników?
Pozdrawiam
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-07-2008, 11:08   

ja1980, jaki masz silnik w L200??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
ja1980 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 ClubCab '08
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2008
Posty: 14
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 24-07-2008, 11:25   

2,5 DID (rocznik 2008)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2008, 12:05   

ja1980 powodow takiego stanu rzeczy moze byc kilka od zle skalibrowanego pistoletu do napelniania, przez jakies straty podczas czynnosci serwisowych do nieuczciwych poczynan serwisu.
Generalnie oleju powinno wejsc tyle ile podaje fabryka. Moze do filtra weszlo troche wiecej a moze te dane maja jakas tolerancje. Mysle, ze pol litra wiecej czy mniej nie robi roznicy. Czasami zdarza sie tak, ze wlanie dokladnie ksiazkowej ilosci oleju powoduje iz kontrolka sprawdzajaca poziom oleju sie zapala. Wystarczy dolac 0.5 l wiecej i sytuacja wraca do normy.
Kilka takich sytuacji bylo opisywanych na forum ale lepiej niech potwierdzi to ktos kto zajmuje sie tym zawodowo lub/i ma doswiadczenie poparte praktyka.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-07-2008, 12:10   

Przecież płacisz za całą bańkę oleju a że weszło choćby 7.6 to skasują za 8 bo niby co by mieli ci odliczyć? Resztę mogą ci najwyżej w bańce oddać na dolewki.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2008, 14:05   

Saphire, to najprostrze wyjasnienie pod warunkiem, ze kolezanka kupowala olej w bance. Bywa w serwisach tak, ze olej leja z wiekszego zbiornika np beczka 60l. Szczegolnie dotyczy to tych rodzajow olejow, ktore czesto i w duzych ilosciach sa wykorzystywane. Oczywiscie w tym przypadku jak trafnie zauwazyles moglo byc tak, ze policzono olej z baniek po 4 litry. To co zostalo powinien klient dostac na dolewki. Tak czy siak nie sadze aby ktos celowo chcial oszukac Ja1980.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
ja1980 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 ClubCab '08
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2008
Posty: 14
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 24-07-2008, 16:35   

Problem jest w tym że mi nawet nie chodzi o to co jest na fakturze, a o to co powiedzieli mechanicy. Powiedzieli że weszło 8 litrów, bo do tego samochodu tyle wchodzi. Dlatego się pytam czy to prawda, szczególnie że w instrukcji napisane jest inaczej. Nie wspomnę już o tym że przy trwającej krótko wymianie zawsze coś przecież w silniku zostanie i teoretycznie powinno wejść mniej niż do silnika zupełnie suchego.
PS Swoją drogą przy takiej cenie oleju jaką mają w serwisie to z tego 0,6 litra robi się całkiem ładna kwota... Jeśli się jest zadowolonym z serwisu to oczywiście można to traktować jako napiwek, ale jeśli jest inaczej to wtedy raczej jakoś tak niechętnie...
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2008, 19:21   

Ja1980 nie bardzo wiem co mam odpowiedziec. Nie wiem co to za serwis, nie wiem jak Cie tam traktuja i nie wiem ile dokladnie wchodzi oleju do ukladu w Twoim L200. No i nie wiem co dokladnie powiedzieli mechanicy. Moze zwyczjnie rzucili tekst wyszlo ok 8 litrow. Chyba juz wszystko zostalo wyjasnione. Bede szczery, lekko bym (jako mechanik czy serwisant) sie spial jak ktos by mi zaczal sugerowac, ze go przycinam na oleju i to w ilosci pol litra. Cena byc moze jest wysoka w ASO ale uwierz mi, ze serwisy wychodza na swoje nie koniecznie oszukujac klientow w ten sposob. Moze sie zwyczajnie okazac, ze przy nastepnej wymianie wleja Ci 8.1 lub 7.5 litra i nie bedzie w tym nic nadzwyczajnego. Zrozum, ze czasami mechanik, doswiadczony mechanik nie wlewa oleju na podstawie danych z ksiazki tylko "na bagnet". Byc moze stan 7.4 wyjdzie ponizej srednie wartosci na wskazniku. Wtedy dolewaja do gornej granicy i wychodzi wiecej. Nie zawsze ta sama osoba leje i teoria o tym, ze w ksiazce jest 7.4 nie bedzie sie sprawdzac. Mam nadzieje, ze ta sprawa juz nie budzi Twojej niecheci i podejrzen. Martwilbym sie bardziej jesli wlali by za malo i po 15 minutach od wyjazdu z serwisu miala bys klopoty z kontrolka poziomem oleju.
_________________
C'est La Vie suckers
Ostatnio zmieniony przez Gene 25-07-2008, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
słoń
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2008, 23:12   

nie wiem jak to jest z tym olejem.w moim 2500did jak zalalem 6,5 litra to bylo ponad stan.optymalnie jest 6.3 litra.(w moim)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2008, 23:27   

7.3 litra to czysto teoretyczne pojemność miski olejowej przy totalnie suchym silniku. Normalnie wchodzi około 6.5 litra.
_________________

 
 
Januszl200 
Forumowicz
Januszl200

Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 132
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-07-2008, 13:12   

Mnie też wmawiali w serwisie, że wchodzi 8l (i tyle było na fakturze). Sprawziłem stan na bagnecie i było dużo za dużo. Wróciłem na serwis i dalej mi wmawiano, że musi wejść 8l. Po sprawdzeniu odlali 0.7l i było na max. Kombinowali, że muszę mieć inny motor bo zawsze leją 8'kę. Ja jednak obawiałem się o uszczelniacze i dlatego proponuję Ja 1980'tce aby odlać nadmiar. :!: :!: :!:
Pokazałem im książkę serwisową, w której są podane ilości potrzebne do zalania silnika :arrow: byli mocno zdziwieni :?
Tak swoją drogą to serwis leje z beczki chyba, że sam dostarczasz olej.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2008, 13:34   

Januszl200 napisał/a:
Tak swoją drogą to serwis leje z beczki chyba, że sam dostarczasz olej.
bywa, ze leja z baniek np te oleje ktorych nie zamawiaja w ilosciach "beczkowych"
Januszl200 napisał/a:
Pokazałem im książkę serwisową, w której są podane ilości potrzebne do zalania silnika :arrow: byli mocno zdziwieni :?
to juz przegiecie, rozumiem lac na bagnet ale w ciemno i bez podstawowej wiedzy ksiazkowej... masakra
Januszl200 napisał/a:
Kombinowali, że muszę mieć inny motor bo zawsze leją 8'kę.
he he to ladne... bylo powiedziec, ze masz super specjalny silnik z wersji rajdowej :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Januszl200 
Forumowicz
Januszl200

Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 132
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-07-2008, 17:46   

Książkę mam niemiecką - (bo z tamtąd mam swoje Pepe) chłopaki pewnie znają tylko angielski i pomylili nazwę płynu chłodzącego z układem smarowania :lol: (tam faktycznie wchodzi 8.4l czy coś takiego) albo szukali w tabeli wartość 8 i tak im się trafiło.
Ja myślałem, że do nowych elek wchodzi tyle oleju więc rabanu nie robiłem.
Widać trzeba się znać na wszystkim :arrow:
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 25-07-2008, 22:37   

zalalem mobilem i weszlo ok 6.5-7 L , wiecej nie chcialo :) ale moze mam wgieta miske :lol:
 
 
ja1980 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 ClubCab '08
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2008
Posty: 14
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 26-07-2008, 13:28   

Hmm... Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Tak właśnie czułam że coś jest z tym olejem nie teges. Szczególnie że leją z wielkiej beczki więc nie liczą za napoczęte bańki. Ciekawa jestem co powiedzą za te kilka miesięcy jak przyjedziemy na następną wymianę... Że się miska skurczyła od wysokiej temperatury?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.