 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pajero Pinin- Reduktor |
Autor |
Wiadomość |
JA8RAMBO
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 3d
Dołączył: 19 Lip 2008 Posty: 1 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 19-07-2008, 17:26 Pajero Pinin- Reduktor
|
|
|
Witam was serdecznie, kupiłem niedawno Pinina 1,8 GDI 3d z 2000r., z Francji z reduktorem. Oczywiście nie mam żadnych książek Mam reduktor i pozycje 2H, 4H, 4HLc i 4LLc. Oznaczenia skrótów raczej znam, wiem na pewno że Lc włączać po zatrzymaniu, ale czy w czasie jazdy można przerzucić z 2H na 4H?
I jeszcze jedno - facet, który go sprowadził twierdził że 4HLc i 4LLc należy używać tylko do jazdy na wprost, gdy auto się np zakopie, przy czym nie wiedział co to jest 4LLc jego teoria wydaje mi się błędna, ale proszę o jakiś komentarz. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-07-2008, 18:15 Re: Pajero Pinin- Reduktor
|
|
|
JA8RAMBO napisał/a: | Witam was serdecznie, kupiłem niedawno Pinina 1,8 GDI 3d z 2000r., z Francji z reduktorem. Oczywiście nie mam żadnych książek Mam reduktor i pozycje 2H, 4H, 4HLc i 4LLc. Oznaczenia skrótów raczej znam, wiem na pewno że Lc włączać po zatrzymaniu, ale czy w czasie jazdy można przerzucić z 2H na 4H?
I jeszcze jedno - facet, który go sprowadził twierdził że 4HLc i 4LLc należy używać tylko do jazdy na wprost, gdy auto się np zakopie, przy czym nie wiedział co to jest 4LLc jego teoria wydaje mi się błędna, ale proszę o jakiś komentarz. Pozdrawiam |
Witaj w Klubie Na ten temat było już na forum,ale że i ja miałem na poczatku kłopoty ze znalezieniem pewnych tematów to aby Ci ułatwić wstawiam tekst naszego kolegi,KONGI, który to opisał.Pozdrówka
Zaczne - najwyzej mnie poprawia/uzypełnią
wajcha od napedow (ta mała):
2H - naped na 2 tylne koła, najczęściej używane
4H - napęd na 4 koła (dołącza przod) z centralnym mechanizmem - na bardziej sliskie warunki na asfaltach, ew na leciutki teren mozna zapinac/rozpinac do teoretycznie 100km/h
4HLC - jak 4H ale z zblokowanym miedzyosiowym (czyli po asfalcie nie jezdzimy) i nie zapinamy w czasie jazdy (czyli do wlaczenia/wylaczenia lepiej sie zastrzymac i N) - przelozenie na ciezszy teren, blocko i takie tam
4LLC - jak 4HLC i dochodzi reduktor - chodzi glownie o to jedzie sie wolniej ale z wieksza moca na kołach, sa zwolennicy ze nalezy w ciezszym terenie zawsze uzywac wlasnie przelozenia z reduktorem, wlaczanie/wylaczanie jak poprzednio
R/D to blokada mechanizmu roznicowego tylniego mostu, uzywane w ciezkim terenie
chodzi o to zeby jedno kolo nie zaczelo buksowac zabierajac caly moment obrotowy na tylnej osi
chwile sie wlacza i dziala na 4HLC (tego nie jestem pewien) i 4LLC
o ile pamietam mozna to wlaczac toczac sie do 12km/h ale moze zle pamietam
na jednym z 2 ostatnich przelozen teoretycznie przejedziesz jak jedno kolo z przodu i jedno
z tylu straci przyczepnosc, z blokada musialyby buksowac oba tylnie i jedno przednie
Jesli chodzi o sam automat to rozumiem ze wiesz jak sie tego uzywa, w polaczeniu
z reduktorem nie ma specjalnych szybkosci itd. na asfalcie dwoch ostatnich przelozen
i tak nie bedziesz uzywac, a w terenie sie nie jezdzi raczej 'szybko'
Nalezy bardzo uwazac zeby nie przegrzac automatycznej skrzyni (kotrolka na desce)
nie szarpac sie z krotka wajcha, wymieniac olej i jezdzic
A, w zimie zalecane jest dobre rozgrzanie silnik/skrzynia zanim sie rusz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2008, 13:32
|
|
|
JA8RAMBO napisał/a: | I jeszcze jedno - facet, który go sprowadził twierdził że 4HLc i 4LLc należy używać tylko do jazdy na wprost |
Z ta teoria jest jak z tym przyslowiowym dzwonieniem w kosciele. Na wszystkich ustawieniach skrzyni rozdzielczej mozesz jezdzic normalnie czyli skrecac, cofac i jezdzic do przodu.
Oczywiscie sa pewne zasady, ktorych nalezy przestrzegac aby nie uszkodzic elementow przeniesienia napedu. Staraj sie zmieniac ustawienia systemu SuperSelct tak aby wszystkie kola znajdowaly sie na tym samym poziomie i byly ustawione prostopadle do polosi czyli w pozycji "na wprost".
2H i 4H mozesz jak juz bylo wspomniane wielokrotnie zmieniac jadac do predkosci 100 km/h pozostale dwa ustawienia czyli blokade miedzyosiowego mechanizmu roznicowego 4HLc i dolaczenie reduktora 4HLLc tylko po calkowitym zatrzymaniu.
Jesli nadal nie bedziesz lapal to proponuje bardziej szczegolowo poogladac tematy w dziale 4x4, chocby faq bo to chyba najczesciej zadawane pytanie przez nowych posiadaczy aut terenowych.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 19:01
|
|
|
w folderze Pajero III jest napisane,że można włączać 4HLc do 100km/h i jezdzić na nim po szosie |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2008, 20:38
|
|
|
Gene napisał/a: | Na wszystkich ustawieniach skrzyni rozdzielczej mozesz jezdzic normalnie czyli skrecac, cofac i jezdzic do przodu. |
Gene, włącz sobie 4H w Sporcie i jeździj w koło na maks skręconej kierownicy po betonowym/asfaltowym placu. Napisz nam później co się dzieje z lewym tylnym kołem(jak będziesz skręcał w lewo i analogicznie w prawo) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2008, 09:24
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | w folderze Pajero III jest napisane,że można włączać 4HLc do 100km/h i jezdzić na nim po szosie | nie bardzo mi sie chce wierzyc... ale juz nie jedno w zyciu widzialem. Generalnie nie polecam probowac spinac na sztywno obu osi jadac. Dzis zerkne w domu do broszurki i sprawdze co tam ktos napisal.
tomekrvf napisał/a: | włącz sobie 4H w Sporcie i jeździj w koło na maks skręconej kierownicy po betonowym/asfaltowym placu. | Chcesz mi dokuczyc czy udowodnic, ze wypisuje nieprawde?
Ktos cos slyszal i probuje doradzac. Na 4HLc i 4LLc mozna jezdzic autem normalnie* a nie tylko na wprost. Oczywiscie sa to takie ustawienia napedu, ktore z zasady sa przeznaczone do jazdy po nawierzchniach o zmniejszonej przyczepnosci. Ale uwierz mi Tomeczku, ze i po asfalcie czy betonie da sie jezdzic. Jest to wysoce niewskazane i niezgodne z instrukcja uzytkowania ale nie niemozliwe. Przy spieciu "na sztywno" obu osi obciaza sie uklad przeniesienia napedu (juz nie raz bylo opisywane na forum) co w koncu doprowadzi do jego uszkodzenia a w najlepszym wypadku do zniszczenia opon.
Po szosach, autostradachi i wszelkich drogach utwardzonych (posiadajacych dobra przyczepnosc) wogole nie powinno sie jezdzic z zablokowanym miedzyosiowym mechanizmem roznicowym nie wspominajac o dolaczaniu reduktora. He he i tu pojawia sie miejsce na dorabianie teorii bo jak bedziemy jechac tylko prosciutko i po w miare gladkiej nawierzchni to nic sie nie stanie. Generalnie nawet lekko skrecajac nie powinnismy zrobic sobie krzywdy. To tylko teoria ale jak Tomekrvf namawia mozna chwile pojezdzic i zobaczyc jak sie auto zachowuje. Ja kiedys wracalem z jakiegos upalania do Warszawy z 60 km po drogach publicznych z dopietym przodem na sztywno. Mielismy awarie i nie dalo rady przelaczyc na 2H. Auto dojechalo choc trzeba bylo bardziej sie nameczyc za fajera. Nie polecam ale teorie i praktyke mam przerobiona.
Jesli nadal ktos bedzie mial watpliwosci jak i gdzie wlaczac napedy to ja sie poddaje. A co to kiedys bylo jak w piastach montowano sprzegielka a o elektronice nikt nie slyszal.
* wykonywac wszystkie manewry: skrecac, wjezdzac i zjezdzac czy to do przodu czy do tylu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 29-07-2008, 10:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-07-2008, 10:11
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | w folderze Pajero III jest napisane,że można włączać 4HLc do 100km/h i jezdzić na nim po szosie |
Wracam do tematu i jestem sklonny Bartku przyznac Ci racje. Nie czytalem tego folderu ale trafil mi w rece tegoroczny numer magazynu korporacyjnego pt. L200. W tym magazynie jest artykul pana Jakobczyka o napedzie SuperSelect w nowym L200. Moim zdaniem pan redaktor chyba zbyt optymistycznie opisal mozliwosci tego systemu. W artykule znalazl sie fragment mowiacy o mozliwosci zapiecia centralnego dyfra podczas jazdy. Warunek kola na wprost i predkosc mniejsza niz 100 km. Nie mam instrukcji uzytkownika nowej "elki". Moze faktycznie nowsze SS daje taka mozliwosc choc ja bym tego nie robil swojemu samochodowi. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2008, 20:08
|
|
|
Gene - da się spokojnie to zrobić, bo sam próbowałem kilka razy blokować centr.mechanizm podczas jazdy i nic się nie dzieje
Jeśli chodzi o reduktor to oczywiście wymaga zatrzymania
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2008, 21:30
|
|
|
Ja załączam 4H do 100km/h, a 4HLc max. na trzecim biegu i wszystko gra |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2008, 08:17
|
|
|
Herkules13 napisał/a: | da się spokojnie to zrobić | to, ze sie da to ja wiem. Tylko nie moge dorwac instrukcji uzytkownika aby sprawdzic co na to fabryka. Serwisy nie sa w stanie jednoznacznie okreslic jak prawidlowo powinna przebiegac zmiana z 4H na 4HLc.
bartek2800 napisał/a: | a załączam 4H do 100km/h, a 4HLc max. na trzecim biegu i wszystko gra |
he he to ladne... czyli moge zmienic swoj poglad na ta czynnosc i spokojnie jadac bawic sie centralnym dyfrem. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2008, 15:06
|
|
|
W krótkiej instrukcji na drzwiach samochodu jest napisane że do 100 km/h można "bawić się" napędami. Do reduktora należy się zatrzymać.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2008, 15:11
|
|
|
Herkules13, nic dodac, nic ujac... jak jest czarno na bialym to ja modyfikuje swoje informacje. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|
|