Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
które świece wybrać??
Autor Wiadomość
bibon
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 17:53   które świece wybrać??

Witam, mam problem które świece wybrać-cena praktycznie ta sama, jeżdżę Lancerem 93 rok poj.1.3, 12V w gazie(LPG)
do wyboru mam świece: DENSO W16EPR-U11 oraz ŚWIECA NGK BP5ES
Podobno obydwa modele pasują do tego Lancera, obroty mi trochę szaleją (spadają), w korkach gaśnie na luzie pracuje nierówno więc pomyślałem że zacznę od wymiany świec (ostatnia wymiana 30 tyś km temu) i przewodów WN (od nowości czyli już 15 lat)?
Auto u mnie od początku:)
które świece polecacie??
Pozdrawiam
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-07-2008, 17:56   

bibon napisał/a:
które świece polecacie??

NGK BP5ES
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 08-07-2008, 18:43   

Co do NGK to mogę się wypowiedzieć bo odkąd mam lancera i gaz to jeżdżę tylko na takich. Żadnych problemów.
Co do falujących obrotów. Świeczki dużo nie pomogą. Trzeba wykonać całą procedurę z czyszczeniem dolotu, przepustnicy itp... Ale spróbuj
A przewody jeśli mają już tyle lat to nieźle!! Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić :lol:
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-07-2008, 22:47   

PiotrekSL4 napisał/a:
Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić


Hmm, a co mają kable do przepływomierza ?? I jak huknie, to co może rozwalić ??
Pytam z czystej ciekawości :)
 
 
raddex 
m3m&mitsumaniak


Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1239
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-07-2008, 23:03   

Ja polecam NGK - takie u mnie jeżdżą.

_________________
Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-07-2008, 23:24   

Hornet napisał/a:
PiotrekSL4 napisał/a:
Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić


Hmm, a co mają kable do przepływomierza ?? I jak huknie, to co może rozwalić ??
Pytam z czystej ciekawości :)


Wnioskuje ze jak sie ma stare kable to sie ma kiepski zaplon mieszanki gazowo powietrznej i moze dojsc do cofki czyli wybuchu gazu w ukladzie dolotowym ale nawet jak nie ma przeplywomierza to moze rozsadzic filtr.

Krzychu
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-07-2008, 13:12   

Dobrze wnioskujesz. :D Kable przy LPG powinny być wymieniane co drugi komplet świec, lub gdy zaczynają świecić w ciemnościach.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-07-2008, 14:21   

Z tego co wiem swiecenie w ciemnosciach nie jest oznaka zuzycia poniewaz nie wiem czemu te kable maja dziwnie duza opornosc (ktos wie dlaczego?) i jak jest wilgotno potrafia sie ponoc pojawiac pradziki na zewnatrz przewodow nawet na nowych przewodach.

Krzychu
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-07-2008, 17:49   

Kupiłem nowe kable, niestety JC (sprzedawca zapewniał że seiwa, mi się spieszyło i wyszło jak wyszło). Po przejechaniu ok. 250 km zajrzałem pod maskę po ciemku i świeciły.
Samochód jednak nie wykazywał, jak i nadal nie wykazuje żadnych oznak, że
coś jest nie tak.
Co do świecenia, to wydaje mi się że są to tzw wyładowania niezupełne.
Nie wiem jak to ma się do kabli samochodowych, ale w kablach energetycznych (tych produkowanych obecnie) to zjawisko jest powszechne, ale tam izolacja jest na to odporna.
Najważniejsze aby nie następowało przebicie do masy, bo wtedy nie ma iskry na świecy.
Dlatego też darowałem sobie robienie rabanu w sklepie, a następnym razem będę dokładnie patrzył co biorę.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 09-07-2008, 17:57   

krzychu napisał/a:
Wnioskuje ze jak sie ma stare kable to sie ma kiepski zaplon mieszanki gazowo powietrznej i moze dojsc do cofki czyli wybuchu gazu w ukladzie dolotowym ale nawet jak nie ma przeplywomierza to moze rozsadzic filtr.

Dobrze wnioskujesz. Także trzeba na czas wymieniać przewody i świece.
wichura1 napisał/a:
Kable przy LPG powinny być wymieniane co drugi komplet świec, lub gdy zaczynają świecić w ciemnościach.

Dokładnie świece co 15 tyś a przewody co 30tys. Jednak warto wymieniać wcześniej, przed tym jak zaczną świecić. :wink:
Hornet napisał/a:
Kupiłem nowe kable, niestety JC (sprzedawca zapewniał że seiwa, mi się spieszyło i wyszło jak wyszło). Po przejechaniu ok. 250 km zajrzałem pod maskę po ciemku i świeciły.

Ech te JC. No trudno. Ja też na takich jeździłem pierwsze 30 tys. Spisały sie dobrze. Jednak nie świeciły.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-07-2008, 21:43   

U mnie oryginalne 14-to letnie nie świeciły, teraz mam oryginalne z Protona rocznik 98 i też nie świecą. :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-07-2008, 22:09   

Dlatego przy najbliższej okazji dokonam zakupu odpowiednich (znaczy SEIWA), z tym że sie pozabezpieczam na wsze sposoby co do możliwości zwrotu itd., a kable obejrzę z 5 razy zanim zabiorę. Trza się uczyć na własnych błędach :(
Dla poszukujących kabli: do mnie pasował kable SEIWA o symbolu L35000, te z JC mają symbol L35000JC
Moje poprzednie kabelki pewnie też były z miśkiem od urodzenia, ale zaczęło nim szarpać i trzeba było zmienić. Na tych JC problem się nie pojawia, więc po zmianie będą w zapasie :D
 
 
bibon
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2008, 16:46   

Moje poprzednie kabelki pewnie też były z miśkiem od urodzenia, ale zaczęło nim szarpać i trzeba było zmienić.

Rozumiem, że jeżeli moje auto szarpie na niskich biegach to może być to również spowodowane starymi kablami??
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-07-2008, 17:03   

Niewykluczone. Warto zmienić i zobaczyć jaki będzie efekt.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 11-07-2008, 23:32   

No ja tez miałem taki efekt ale tylko jakos tak czasem a teraz wymieniłem na razie świece. Zobaczymy co bedzie. Mam pytnie co do swiecenia tych kabli jak to moge zaobserwowac i o czym to swiadczy. Po drugie jak czy jak szarpie to nie warto najpierw przeczyscic kopułki albo wymienic palec????
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.