które świece wybrać?? |
Autor |
Wiadomość |
bibon [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2008, 17:53 które świece wybrać??
|
|
|
Witam, mam problem które świece wybrać-cena praktycznie ta sama, jeżdżę Lancerem 93 rok poj.1.3, 12V w gazie(LPG)
do wyboru mam świece: DENSO W16EPR-U11 oraz ŚWIECA NGK BP5ES
Podobno obydwa modele pasują do tego Lancera, obroty mi trochę szaleją (spadają), w korkach gaśnie na luzie pracuje nierówno więc pomyślałem że zacznę od wymiany świec (ostatnia wymiana 30 tyś km temu) i przewodów WN (od nowości czyli już 15 lat)?
Auto u mnie od początku:)
które świece polecacie??
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-07-2008, 17:56
|
|
|
bibon napisał/a: | które świece polecacie?? |
NGK BP5ES |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 08-07-2008, 18:43
|
|
|
Co do NGK to mogę się wypowiedzieć bo odkąd mam lancera i gaz to jeżdżę tylko na takich. Żadnych problemów.
Co do falujących obrotów. Świeczki dużo nie pomogą. Trzeba wykonać całą procedurę z czyszczeniem dolotu, przepustnicy itp... Ale spróbuj
A przewody jeśli mają już tyle lat to nieźle!! Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2008, 22:47
|
|
|
PiotrekSL4 napisał/a: | Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić |
Hmm, a co mają kable do przepływomierza ?? I jak huknie, to co może rozwalić ??
Pytam z czystej ciekawości |
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-07-2008, 23:03
|
|
|
Ja polecam NGK - takie u mnie jeżdżą.
 |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-07-2008, 23:24
|
|
|
Hornet napisał/a: | PiotrekSL4 napisał/a: | Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić |
Hmm, a co mają kable do przepływomierza ?? I jak huknie, to co może rozwalić ??
Pytam z czystej ciekawości |
Wnioskuje ze jak sie ma stare kable to sie ma kiepski zaplon mieszanki gazowo powietrznej i moze dojsc do cofki czyli wybuchu gazu w ukladzie dolotowym ale nawet jak nie ma przeplywomierza to moze rozsadzic filtr.
Krzychu |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-07-2008, 14:21
|
|
|
Z tego co wiem swiecenie w ciemnosciach nie jest oznaka zuzycia poniewaz nie wiem czemu te kable maja dziwnie duza opornosc (ktos wie dlaczego?) i jak jest wilgotno potrafia sie ponoc pojawiac pradziki na zewnatrz przewodow nawet na nowych przewodach.
Krzychu |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-07-2008, 17:49
|
|
|
Kupiłem nowe kable, niestety JC (sprzedawca zapewniał że seiwa, mi się spieszyło i wyszło jak wyszło). Po przejechaniu ok. 250 km zajrzałem pod maskę po ciemku i świeciły.
Samochód jednak nie wykazywał, jak i nadal nie wykazuje żadnych oznak, że
coś jest nie tak.
Co do świecenia, to wydaje mi się że są to tzw wyładowania niezupełne.
Nie wiem jak to ma się do kabli samochodowych, ale w kablach energetycznych (tych produkowanych obecnie) to zjawisko jest powszechne, ale tam izolacja jest na to odporna.
Najważniejsze aby nie następowało przebicie do masy, bo wtedy nie ma iskry na świecy.
Dlatego też darowałem sobie robienie rabanu w sklepie, a następnym razem będę dokładnie patrzył co biorę. |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 09-07-2008, 17:57
|
|
|
krzychu napisał/a: | Wnioskuje ze jak sie ma stare kable to sie ma kiepski zaplon mieszanki gazowo powietrznej i moze dojsc do cofki czyli wybuchu gazu w ukladzie dolotowym ale nawet jak nie ma przeplywomierza to moze rozsadzic filtr. |
Dobrze wnioskujesz. Także trzeba na czas wymieniać przewody i świece.
wichura1 napisał/a: | Kable przy LPG powinny być wymieniane co drugi komplet świec, lub gdy zaczynają świecić w ciemnościach. |
Dokładnie świece co 15 tyś a przewody co 30tys. Jednak warto wymieniać wcześniej, przed tym jak zaczną świecić.
Hornet napisał/a: | Kupiłem nowe kable, niestety JC (sprzedawca zapewniał że seiwa, mi się spieszyło i wyszło jak wyszło). Po przejechaniu ok. 250 km zajrzałem pod maskę po ciemku i świeciły. |
Ech te JC. No trudno. Ja też na takich jeździłem pierwsze 30 tys. Spisały sie dobrze. Jednak nie świeciły. |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-07-2008, 22:09
|
|
|
Dlatego przy najbliższej okazji dokonam zakupu odpowiednich (znaczy SEIWA), z tym że sie pozabezpieczam na wsze sposoby co do możliwości zwrotu itd., a kable obejrzę z 5 razy zanim zabiorę. Trza się uczyć na własnych błędach
Dla poszukujących kabli: do mnie pasował kable SEIWA o symbolu L35000, te z JC mają symbol L35000JC
Moje poprzednie kabelki pewnie też były z miśkiem od urodzenia, ale zaczęło nim szarpać i trzeba było zmienić. Na tych JC problem się nie pojawia, więc po zmianie będą w zapasie |
|
|
|
 |
bibon [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2008, 16:46
|
|
|
Moje poprzednie kabelki pewnie też były z miśkiem od urodzenia, ale zaczęło nim szarpać i trzeba było zmienić.
Rozumiem, że jeżeli moje auto szarpie na niskich biegach to może być to również spowodowane starymi kablami?? |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-07-2008, 17:03
|
|
|
Niewykluczone. Warto zmienić i zobaczyć jaki będzie efekt. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 11-07-2008, 23:32
|
|
|
No ja tez miałem taki efekt ale tylko jakos tak czasem a teraz wymieniłem na razie świece. Zobaczymy co bedzie. Mam pytnie co do swiecenia tych kabli jak to moge zaobserwowac i o czym to swiadczy. Po drugie jak czy jak szarpie to nie warto najpierw przeczyscic kopułki albo wymienic palec???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|