 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Problem z mocą Cari |
Autor |
Wiadomość |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:46 [Cari 1.9TD] Problem z mocą Cari
|
|
|
Witam!
Ostatnio zauważyłem, że moja Cari jest jakaś mułowata jak włączę klimę. Byłem niedawno na Chorwacji i tam to zauważyłem pierwszy raz. Otóż jak miałem włączoną klimę, to przy ruszaniu, zwłaszcza pod niewielką górkę, musiałem dość mocno przygazować przed puszczeniem sprzęgła, żeby nie zgasła. Problem ten mam do dzisiaj, znaczy jak klima jest wyłączona to w zasadzie nie mam zastrzeżeń, ale jak włączę klimę (w tryb ECO) to drastycznie spada moc (obroty też i nie podnoszą się, chociaż gdzieś na forum czytałem że mają się podnieść jak jest nagłe zwiększenie obciążenia - czytaj klima).
Drugi problem jest taki: jak już wracałem do domq to w Budapeszcie przy zewnętrznej temperaturze 40CEL (tyle pokazywał klimatronic) klima przestała działać- chłodzić, musiałem ją wyłączyć na klilkadziesiąt kilometrów i po ponownym załaczeniu znowu zaczęła chłodzić, moje pytanie czy to normalne?
Na koniec: zawór korekcji działa, paliwo polskie, filtry OK.
A przy okazji gdzie szukać termostatu (jakaś plastikowa obudowa), bo w płynie chłodniczym mam jakąś czarną maź, a tamtędy podobno może się dostawać (bo ciśnienie w układzie chlodzenia nie wzrasta).
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2008, 16:10
|
|
|
Witam. Termostat jest za dwoma przewodami ( grubymi ) od turbo. Pod pompą podciśnienia. Tylko czemu myślisz, że tamtędy się coś dostaje. Jak ja miałem walniętą uszczelkę od termostatu to mi płynu ubywało. Pamiętaj, że w układzie masz jakieś ciśnienie i raczej na zewnątrz by wszystko szło. A co do klimy to po włączeniu powinna ci się naciągnąć ta linka pod cięgnem gazu. To podnosi obroty przy obciążeniu i jest ssaniem jak jest poniżej 15 st.C na zewnątrz. I szczerze to mam ten sam problem tylko nie cały czas... I do tego zapala mi sie kontrolka silnika... Pozdrawiam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-09-2008, 17:45
|
|
|
Niestety efekt obciążania silnika sprężarką na małych obrotach jest dość mocno odczuwalny i jedyny sposób na to to redukcja i gaz w dechę |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2008, 15:11
|
|
|
To i ja może skorzystam z tematu. Co jeśli tylko przy włączonej klimie zapala się kontrolka silnika? Odczytałem błędy i jest tam między innymi 26- elektrozawór podwyższenia biegu jałowego. I wygląda to tak, że jak odpalę autko i włączę klimę to wszystko jest git. Natomiast podczas jazdy ( klima włączona ) czasem traci moc. Można pedał do ziemi wcisnąć i nic. Jak zredukuje to czarny dym z tyłu bucha... Ten układ jest chyba połączony z EGR i może dla tego to dymienie i brak mocy. Poradźcie coś... |
|
|
|
 |
|
|