1.9 td cisnienie w ukladzie chlodzenia wywala plyn. |
Autor |
Wiadomość |
szymekus [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2008, 21:24 1.9 td cisnienie w ukladzie chlodzenia wywala plyn.
|
|
|
w cari 1.9 td cisnienie w ukladzie chlodzenia wzrasta do tego stopnia ze wywala plyn ze zbiornika. test na obecnosc co2 (dwotlenku wegla) w ukladzie chlodzenia nic nie wykazal. czy turbinka chlodzona ciecza moze naganiac powietrze do ukladu? dodam tez ze nie widac wyciekow ktore mogly by powodowac zapowietrzanie. |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2008, 00:24
|
|
|
Sprawdz plastikowa obudowe termostatu. Lubi sobie peknac przy laczeniu z glowica i moga byc takie skutki. Ja mialem dokladnie taki problem jak Ty i winny byl ten plastik. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 09-08-2008, 11:35
|
|
|
a ciśnienie z cylindrów nie idzie ci na płyn? Może uszczelka pod głowicą albo sama głowica pękła czy coś. Sprawdź czy zanim wywali płyn czy nie bulgocze czyli nie gotuje Ci płynu. Nie dymi na biało? Zapala dobrze? |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
kajakiem
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Lubliniec\Warszawa
|
Wysłany: 09-08-2008, 13:22
|
|
|
Właśnie miałem założyć podobny temat, ale widzę, że nie tylko ja mam takie problemy, więc nie będę zakładał nowego.
Do układu chłodzenia dostawał mi się olej. Winna była pęknięta głowica (kupiłem nową). Przy wymianie okazało się, że obudowa termostatu także jest pęknięta (też została wymieniona na nową). Autko odebrałem tydzień temu i oleju w zbiorniczku nie ma, jednak ciśnienie nadal jest spore. Czy przy odkręcaniu korka ze zbiorniczka ma tak syczeć czy może jednak dalej jest coś nie tak? |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-08-2008, 14:06
|
|
|
Pozostaje porządne odpowietrzenie układu chłodzenia. |
|
|
|
 |
adamk4 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2008, 14:31
|
|
|
Spróbujcie wymienić termostat. Ja wymieniłem i mi pomogło. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-08-2008, 15:01
|
|
|
kajakiem napisał/a: | jednak ciśnienie nadal jest spore |
Najprawdopodobnie skłaniała bym się do:
drd1812 napisał/a: | porządne odpowietrzenie układu chłodzenia. |
|
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
szymekus [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2008, 16:07
|
|
|
przy odpalaniu puszcza bialego dyma jakby od plynu. i odpala tez nie najlepiej. tyle ze nie ma dwutlenku wegla w oparach plynu. albo jest tak malo ze nie wykrywa go tester. a uklad jest szczelny bo po odpowietrzeniu ukladu(nawiew dmucha ladnie na cieplo)przy odkreconym korku bulboni i wybija plyn. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-08-2008, 16:56
|
|
|
szymekus napisał/a: | przy odkreconym korku bulboni i wybija plyn |
Po co ściągasz korek przy pracującym silniku po uzyskaniu temperatury i gazowaniu , może powstać taki efekt.
[ Dodano: 09-08-2008, 16:58 ]
szymekus napisał/a: | przy odpalaniu puszcza bialego dyma jakby od plynu. i odpala tez nie najlepiej |
Zobacz czy płyn jest czysty , czy kawa z mlekiem? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 09-08-2008, 20:35
|
|
|
Jeżeli głowica i uszczelka pod głowicą są OK, a z układu chłodzenia nie widać wycieków to koniecznie sprawdzić korek na chłodnicy - nie trzyma odpowiedniego ciśnienia i płyn zaczyna się gotować. |
Ostatnio zmieniony przez u157 11-08-2008, 11:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2008, 22:31
|
|
|
u157 napisał/a: | sprawdził bym korek na chłodnicy |
W 1.9 td nie ma korka na chlodnicy. Przy odpowietrzaniu mozesz odkrecac korek przy wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy ale uklad powinien sie odpowietrzyc sam. |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 10-08-2008, 13:58
|
|
|
Jeśli nie ma korka na chłodnicy, to za prawidłowe ciśnienie w układzie odpowiada korek na zbiorniczku wyrównawczym, i też warto mieć pewność że jest OK! |
|
|
|
 |
|