[CA1A 1.3] Rozbiórka włącznika p.mgielnych/awaryjnych |
Autor |
Wiadomość |
kristoov
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-08-2008, 12:53 [CA1A 1.3] Rozbiórka włącznika p.mgielnych/awaryjnych
|
|
|
Witam.
Czy ktoś z kolegów mógłby zdradzic jak rozebrac sam włącznik od p.mgielnych? chcialem wymienic zarówke no i mam problem z demontażem a nie chciałbym uszkodzic samego włącznika.
Pozrawiam. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:02
|
|
|
TU jest temat o podświetleniu i rozbieraniu. Musisz go nieco przekopać |
_________________
 |
|
|
|
 |
kristoov
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:38
|
|
|
No tak rzeczywiscie....moj błąd.....tylko w praktyce to trudniejsze niz myślałem:)
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2008, 14:52
|
|
|
z czasem mozna dojsc do wprawy :] |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-08-2008, 16:08
|
|
|
kristoov napisał/a: | w praktyce to trudniejsze niz myślałem:) | Nie jest tak źle. Ja przed chwilą wymieniałem żarówkę we włączniku ogrzewania przedniej, tylnej szyby oraz lusterek. To nie był problem, ale nie wiem dlaczego momentalnie przepaliła mi się żaróweczka od podświetlenia włącznika tempomatu i to dopiero była masakra, ponieważ włącznik i wyłącznik tempomatu w 626 są w tym samym przycisku. Horror, ale dałem radę. To tak przy okazji, aby podnieść Cię na duchu. W Colcie CAO też wymieniałem żaróweczkę w podświetleniu przednich przeciwmgielnych i wymaga to cierpliwości i przede wszystkim spokoju. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2008, 19:14
|
|
|
1. Podważyć wkrętakiem obudowę włącznika świateł przeciwmgielnych - wyjdzie całość, czyli oba wyłączniki lub wyłącznik i zaślepka.
2. Rozpiąć kostki z tyłu przełączników.
3. Delikatnie ale stanowczo wypchnąć od tyłu przełącznik, który chcesz zdemontować.
4. Mając go już na stole, podważasz cienkim wkrętakiem oba zaczepy i delikatnie zdejmujesz gorę obudowy. Żaróweczki masz już na wierzchu.
5. Montaż w odwrotnej kolejności.
W rzeczywistości jest to łatwiejsze niż opis. Ja to już robię niemal z zamkniętymi oczami. |
|
|
|
 |
kristoov
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-08-2008, 21:01
|
|
|
Dzieki Panowie.
Rozebralem to cudo po jakis 3h z podchodami;) Zaskoczyła mnie tylko wielkośc tej zaróweczki, myslalem ze to bedzie ciut wieksze.....wiec w poniediałek kupuje kilka owych zaroweczek i działam dalej. Zostaja mi jeszcze awaryjki, ogrzewanie szybki i panel nawiewów.....jeszcze raz dzieki!
Pzdr. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2008, 21:09
|
|
|
W pozostałych przypadkach procedura rozbioru jest bardzo podobna. By dobrać się do tych żaróweczek, musisz odpiąć linkę nawiewów, umieszczoną pod plastikami na wysokości mniej więcej łydki, kiedy siedzisz za kierownicą. Musisz zajrzeć pod te plastiki i znajdziesz tam dwie lub trzy końcówki linek. Ta, którą musisz odpiąć mieści się najbliżej fotela kierowcy. Po odpięciu tej linki, odkręcasz dwie śruby nad pokrętłami nawiewów i podważasz całą konsolę środkową. Oczywiście najpierw musisz wyjąć radio, jeśli masz zamontowane. Po wyjęciu konsoli środkowej, masz dostęp do wszystkich żarówek. Przy okazji sprawdź podświetlenie zapalniczki i popielniczki. |
|
|
|
 |
kristoov
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-08-2008, 21:13
|
|
|
Dzieki stary bardzo mi pomogłeś bo się zastanawialem dzisiaj ktora odpiąc ps. juz wysyłam plusa:) |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2008, 01:51
|
|
|
Jak juz sie bierzesz za wymiane to moge Ci cos podpowiedziec. Te zaroweczki co sa w przyciskach to sa tzw. zaroweczki z wąsami. Niestety wada ich jest to, ze dosc czesto sie przepalają. Ja u siebie wsyzstkie te male zaroweczki powymienialem na diodowe zarowki T3 (mozna znalezc na Allegro), kategoria oswietlenie i wpisac fraze T3. Jak na razie od prawie roku mam spokoj z wymiana. Generalnie cale oswietlenie (zegary, pokretla oraz przyciski) wymienilem na diodowe. Diody mozna kupic chyba w kazdym sklepie elektronicznym.
Dla potomnych, kto by chcial zmienic oswietelenie na diodwe:
ZEGARY - 3 diody - zamienniki zarowek W3W (zapomnialem oznaczenia) + 1 dioda T5
POKRETLA NAWIEWU / TEMPERATURY + ZAPALNICZKA I POPIELNICZKA - łącznie 4 diody T5
PRZYCISKI - po jednej diodzie T3 (z wyjatkiem wlacznika ogrzewania tylnej szyby, gdzie wchodza 2 diody T3)
Zeby zmienic zaroeczki z wasami na diody trzeba jednak sie troche nagimnastykowac, poniewaz w/w diody maja grubsze preciki i dosyc ciezko je dopasowac do tych gumowych "gniazd"
Reszta diod wchodzi bez problemu w standardowe oprawki (jesli okaze sie ze nie swieci, trzeba ja obrocic o 180 st. i wlozyc ponownie - polaryzacja)
To by bylo na tyle - jesli sie gdzies pomylilem - prosze mnie poprawic, bo pisze z glowy:) |
|
|
|
 |
kocur
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 62 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 09-08-2008, 09:04
|
|
|
tak przy okazji żaróweczek, ja też powymieniałem na diodowe...oprócz właśnie tych z wąsami, ale jak się okazało są w sprzedaży 12Voltowe i 14V, ostatnio zakupiłem komplet tych drugich, świecą ciut słabiej, ale jak na razie nadal świecą |
_________________
 |
|
|
|
 |
|