 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Bardzo dziwne zachowanie Galanta podczas dłuższej |
Autor |
Wiadomość |
pachwin
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E32A GLSi 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Tyszowce
|
Wysłany: 20-08-2008, 16:43 [E33A 2.0] Bardzo dziwne zachowanie Galanta podczas dłuższej
|
|
|
Witam wszystkich gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum. Przejdę do rzeczy. Niedawno temu kupiłem sobie Galanta E33A z silnikiem 4G37 (1,8 benzyna, wtryski). Pewnego dnia wybrałem się na dłuższy wyjazd po zakupy. Kontrolka "Check Engine" świeciła się od kiedy kupiłem samochód ale na krótszych trasach ( <20 km) silnik nie wykazywał żadnych objawów, ba miał nawet lepsze osiągi niż po pierwszym "ataku". Moim pierwszym błędem po zakupie samochodu było zakupienie paliwa z Ukrainy, a tam nigdy nie wiadomo co mają. Mniej więcej w połowie drogi silnik zaczął się krztusić, szarpać, schodzić z obrotów i zaczęło zanikać przyspieszenie. Zatrzymałem się na poboczu i zajrzałem pod maskę, niby nic nie jest. Po ponownym ruszeniu i ujechaniu kilku kilometrów nastąpił nawrót. Po powrocie do domu zresetowałem ECU i ruszyłem na jazdę testową. Po około 8 kilometrach zaświeciła się kontrolka "CE". Sprawdziłem błąd (wg sposobu Krzyżaka) - nr 11 - sonda lambda. Objawy niby się zgadzają (spalanie, brak przyspieszeń) ale wolę się upewnić na forum choćby kosztem warna . Na dokładkę kiedy samochód jest zimny problem nie występuje, gdy jest gorący i gazuje mu się na luzie równiez nie ma kłopotów. Byłem dzisiaj w sklepie z częściami i za oryginalną sondę lambda NGK/NTK model OZA428-E2 zaśpiewano mi ponad 400 zł i powiedziano że zamienników nie ma (albo nie wiedzą o ich istnieniu). Tak więc pod koniec mojego postu, na podsumowanie, zadaję społeczności forum pytania:
1. Czy awaria sondy lambda może wywołać krztuszenie się silnika co kilka kilometrów, a po kilkunasto sekundowym postoju silnik chodzi normalnie (przyspieszenie, obroty) przez kilka (od 3 do 7) kilometrów ?
2. Czy istnieją jakieś zamienniki do sond lambd z NTK/NGK OZA428-E2 ?
Za wszelką pomoc dziękuję i mam nadzieję że będzie nam (i naszym samochodom) się dobrze żyło |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-08-2008, 17:55
|
|
|
1. moze
2. istnieja - NTK do tego modelu kosztuje 100 zl (maksymalnie) a z Allegro kupisz taka za 70-80 zl
na mojej stronie WWW jest tez opis wymiany sondy - do dziela
ps. mam nadzieje, ze kondensatory w ECU wymienione?
ps2. 4G37 to E32 a nie E33 |
|
|
|
 |
|
|