Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozgrzany gaśnie
Autor Wiadomość
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
  Wysłany: 07-08-2008, 11:11   Rozgrzany gaśnie

Witam wszystkich serdecznie!
Zawsze odpowiedzi na nurtujące mnie pytania znajdowałem na tym forum lecz teraz wyszukiwarka nie działa i musicie mi pomóc. Problem jest następujący. Gdy Cari złapie odpowiednią temperaturę, to przy dojazdach do skrzyżowań itp. Cari gaśnie bo ma za niskie obroty:/ Na zimny silniku ok. Po czyszczeniu przepustnicy obrotów go nie uczyłem bo sam się ładnie nauczył (możliwe, że teraz się rozstroił). Cari w Marcu od razu po kupnie miała wymieniony olej, filtr oleju, paski i rolki rozrządu i świece, w garażu leży i czeka na wymianę jeszcze filtr paliwa. Zastanawiam się czy to nie aby wina sondy lambda, bądź katalizatora, choć to pierwsze zdaję mi się bliższe lecz mogę być daleki prawdy. Aha i jeszcze jedno, gdy odpalam Miśka to jak dam mu trochę więcej gazu to pluje z wydechu, a gdy go gaszę jeszcze przez jakiś czas wydobywa się lekki biały dymek. Wydech jest okopcony (podobno GDI tak mają) i gdy silnik jest na chodzie to przy dodawania gazu wydobywa się trochę biały dymek. Czuć trochę tak jakby metaliczny zapach spalin:/ (to pewnie wina kata) Na razie nie chcę wymieniać wszystkiego bo może się okazać, że to nie to, a chcę powoli zbierać już na zimówki. Najpierw wymienię ten filtr paliwa, myślicie, że pomoże? Jeśli nie to pewnie w następnej kolejności pójdzie do wymiany lambda. Ale mam nadzieję, że mnie jakoś bardziej ukierunkujecie bo widzę, że jest tu całe forum specjalistów od Miśków :wink:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-08-2008, 20:55   

A płynu chłodniczego czasem ci nie ubywa?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 07-08-2008, 21:50   

No to zrobiłeś już chyba wszystko co można zrobić we własnym zakresie. Ja na Twoim miejscu spróbowałbym jeszcze zajrzeć do silniczka krokowego (jeżeli masz cari przed liftem) i jeżeli jest zanieczyszczony (często zdarza się, że puści gumowa uszczelka od bypassu i płyn chłodniczy dostaje sie do silniczka skutecznie go zacierając). Instrukcję demontażu znajdziesz na forum. Ważne jest dobre nasmarowanie łożysk silniczka przed jego powrotnym złożeniem. Możesz także popróbować podkręcić trochę obroty na przepustnicy (są dwie śrubki regulacyjne, jedna przy lince pedału gazu, druga pod gumową zaślepką). Co do białego dymku i czarnej rury, to standard w GDI, nie masz się czym przejmować jeżeli nie ubywa ci płynu chłodniczego. Gdybyś jednak zdecydował się na powtórne uczenie obrotów, to pamiętaj żeby rozpocząć ten proces na zimnym silniku.
PS. Jeżeli masz cari przed liftem, to samo czyszczenie przepustnicy nie ma aż takiego znaczenia, co czyszczenie kanałów bypassa, łącznie z trzpieniem silniczka krokowego, który zamyka i otwiera kanał dopływu "lewego"powietrza. Przetarcie zgrubne ścianek przepustnicy i klapki zamykającej niewiele pomoże na poprawę obrotów. W cari po lifcie, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie i gdzie nie ma bypassa, czyszczenie ścianek i klapki wystarczy do poprawy obrotów.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 08-08-2008, 10:22   

Nie patrzyłem jeszcze czy ubywa płynu chłodniczego ale popatrzę co tam się dzieje. Mam Cari przed liftem i po czyszczeniu przepustnicy obroty już nie falowały jednak były trochę mniejsze. Też się na początku zastanawiałem czy aby obrotów nie podwyższyć na przepustnicy ale jeszcze o tym nie czytałem, moglibyście pokrótce wytłumaczyć jak to zrobić? A gdyby płyn chłodniczy ubywał, to gdzie najprędzej szukać przyczyny? A co do lambdy to jednak nie ma nic wspólnego? Bo czytając na forum posty, moje objawy skojarzyłem właśnie z lambdą. Zastosuję się do waszych wskazówek i mam nadzieję, że pomoże :wink: . Aha jeszcze jedno. gdy czyściłem przepustnice zajrzałem oczywiście do krokowca i po prostu był jak nowy, nieużywany, więc od razu go złożyłem.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-08-2008, 10:36   

szyszus1 napisał/a:
Nie patrzyłem jeszcze czy ubywa płynu chłodniczego ale popatrzę co tam się dzieje. A gdyby płyn chłodniczy ubywał, to gdzie najprędzej szukać przyczyny?


Gdyby ubywał to by znaczyło że poszła uszczelka pod głowicą.

Przepustnicy już nie ruszaj bo napsujesz :twisted: a lambda ma wpływ tylko na spalanie i pilnuje ubogiej/bogatej mieszanki.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 08-08-2008, 11:01   

Do przepustnicy zabrałem się bardzo ostrożnie i myślę, że nic nie poprzestawiałem. Jednak chyba dobrze, że ją przeczyściłem bo przynajmniej obroty przestały falować i naprawdę była bardzo brudna. A odnośnie uszczelki, czy to droga sprawa? To plucie z wydechu może też na to wskazywać? Oczywiście nie to, że cały czas pluje tylko jak go tak powyżej 5 tys obr. przygazowałem to tak było i też nie zawsze tak jest.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-08-2008, 11:19   

To czy poszła uszczelka czy nie to się okaże jak trochę pojeździsz - zaznacz sobie poziom płynu w zbiorniczku przelewowym chłodnicy i obserwuj czy codziennie np. rano na zimno nie ma go mniej niż było poprzednio oczywiście po tym jak pojeździłeś agresywnie z kręceniem ponad 5tys - skoro mówisz że wtedy masz białe spaliny z wydechu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 08-08-2008, 11:35   

Saphire nie o to chodzi, że ja na takich obrotach jeźdźiłem, tylko na jałowym go tak przegazowałem na ok. 2 sek. A jeżdżdę naprawdę spokojnie. Sprawdzałem właśnie stan w zbiorniczku i jest max od tej pory gdy go uzupełniłem w marcu... Myślisz, że to może być jednak kwestia wyregulowania obrotów? Dzięki ci bardzo za wszystkie wskazówki!
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 08-08-2008, 22:26   

saphire napisał/a:
Przepustnicy już nie ruszaj bo napsujesz :twisted:
Nie ma co popsuć, wystarczy, że będzie pamiętał co wcześniej zrobił, żeby w razie czego wrócić do poprzednich ustawień śrubek regulacyjnych. Na miejscu "szyszus1" na początek podkręciłbym lekko zgrubną śrubkę regulacji klapki przepustnicy, ewentualnie wykręciłbym lekko śrubkę pod gumową zaślepką, to powinno podnieść obroty.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 10-08-2008, 17:31   

Ok jutro spróbuję to zrobić, mam nadzieję, że się uda. Dzięki za radę!
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 10-08-2008, 21:23   

Pamiętaj, że najważniejsze jest robić wszystko z głową. Jak po delikatnej regulacji będzie poprawa, to nie kombinuj więcej, bo możesz przekombinować, bo często zasada "lepsze jest wrogiem dobrego" w takich przypadkach może mieć swoje zastosowanie :twisted: .
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
szyszus1 
Mitsumaniak

Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 11-08-2008, 10:49   

Masz racje, znam takie powiedzenie:) tyle, że u mnie w tej kwestii to nie jest za dobrze, także muszę się tym zająć bo tak się nie da jeździć i szkoda rozrusznika i aku. Będę się z tym obchodził delikatniej niż z jajkiem:) Ale ustawiać obroty oczywiście na uruchomionym i rozgrzanym silniku?

[ Dodano: 16-08-2008, 13:07 ]
Ok wszystko teraz OK:) obroty ładnie się trzymająi są takie jakie mają być, już nie gaśnie i nic nie napsułem :lol: Dzięki wielkie!

[ Dodano: 03-09-2008, 19:52 ]
Niestety znów muszę powrócić do tego tematu :cry: Wczoraj podczas jazdy po Lublinie cari znów przygasała:/ jakiś tydzień temu uczyłem ją obrotów (padł aku) i podczas całej nauki obroty były takie jakie powinny być 800-950 ale gdy przeszedłem do drugiej fazy, tzn. na obciążeniu 5min i przegazowaniu jej na koniec 3 razy zgasiłem auto, zapaliłem i obroty oscylowały w granicach 500-650:/ po kilkunastu kilometrach wartość ta zaczęła spadać i silnik przygasał:/ raz na jakiś czas nie spada z obrotów ale i tak są za małe :cry: Niesamowicie wkurza i utrudnia jazdę takie pilnowanie gazu, żeby nie zgasł. Spalanie ma dobre bo wracając ( Nie było ruchu) średnia z komputera 5,7 i z wyliczeń mniej więcej tak samo wyszło. Jestem już tym trochę podłamany bo nie wiem już co z tym zrobić, Cari mam krótko i przez to gaśnięcie nie mogę się nią nawet nacieszyć :( Naczytałem się też, że lambda ma wpływ na równomierność obrotów ale Saphire odwiódł mnie od tej mysli więc tego nie podważam bo jestem laikiem a On ma już duże doświadczenie. Jak by przyszedł wam jakiś pomysł to byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.