Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] poszarpywanie powyżej 2600obr/min
Autor Wiadomość
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2008, 21:49   [Cari 1.8 GDI] poszarpywanie powyżej 2600obr/min

Jak w temacie, podczas jazdy czuję dziwne poszarpywanie po przekroczeniu 2600obr/min. nie ma tego objawu podczas przegazowania auta stojącego na luzie. Nie jest to falowanie mocy samochodu, tylko cos podobnego do niewyważonych kół (wyważałem 2 razy - dopiero później skojarzyłem ten objaw z obrotami).

Skrzynia jest automatyczna i olej został w niej wymianiony przy około 100k KM jeszcze przez poprzedniego właściciela (teraz mam na liczniku 130k KM). Mam wrażenie że jest go tam za dużo (zawsze powyżej HOT - choć ciężko tak na prawdę ocenić to co widać na bagnecie, olej jest czyściuteńki, przezroczysty), ale ogólnie nie mogę się do niej przyczepić.

Zanim oddam GDI z automatem w ręce "fachowców", którzy na pewno go "naprawią" chciałbym prosić o opinie na temat tego dziwnego obajwu oraz poziomu oleju w skrzyni.

Z góry dzięki.

PS - nowy post z powodu problemów z wyszukiwaniem :(
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 12-08-2008, 22:04   

Przeczysc przepustnice ;) 1-2 godzinki roboty przy piwku dla laika ;) a moze pomoc ;]
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-08-2008, 10:00   

Przepustnica to raczej nie będzie bo by falowały obroty na postoju aczkolwiek najlepiej to wykluczyć i ja wyczyścić. Może też być efekt nieodpowiedniego oleju w automacie - to poszarpywanie by mogło na to wskazywać :doubt:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-08-2008, 11:01   

Przy zbyt dużej ilości oleju może występować poszarpywanie związane z pienieniem się oleju w skrzyni...... strzykawka, rurka i odessij nadmiar płynu - ma być w zakresie HOT przy roboczej temperaturze płynu czyli po przejechaniu min. 10 km
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2008, 18:51   

Właśnie zrobiłem kolejne 500km i starałem dokladnie obserwować zależność.

Jest tak jak napisałem :(

Myślę, że rozpocznę od odessania oleju. Odleje go w jakieś naczynko i zobaczę jakie będą efekty.

Jeśli chodzi o obroty to nie mogę powiedzieć, że nie falują. Stojąc na światłach na biegu D potrafią spaść poniżej 500rpm i tak pozostawać lub podbić do 1000rpm i potem opaść, ale nigdy auto nie zgasło z tego powodu.

Co do przepustnicy to widzę, że zalecacie regularnie ją czyścić, wręcz profilatycznie. Ponieważ jestem laikiem to tak na prawdę nie wiem nawet, dlaczego to ważne. Na pewno na forum jest post dotyczący czyszczenia jej (choć przez problemy z wyszukiwaniem jego znalezienie może być trudne), bo nawet go widziałem. Gdzieś było napisane, że jest jakiś typ z linką oraz elektroniczny. Czy niezależnie od typu mogę przeczyścić ją sam i czym grozi spartolenie czegokolwiek? Jaki typ przepustnicy może być w moim aucie?

[ Dodano: 17-08-2008, 19:33 ]
Odessałem trochę oleju ze skrzyni (rurka od cewnika + strzykawka) i jest trochę lepiej. Może nie idealnie, ale jest wyraźna różnica. Jednak martwi mnie troszkę kolor oleju. Na bagnecie sprawia wrażenie przezroczystego, ale odlany do słoika jest bardzo ciemny (nie czarny), jest też bardzo gęsty. Czy to normalne?

Co do przepustnicy to nie czyściłem jej jeszcze. Myslę, że kupię olej (silnikowy), bo zbliza się wymiana i zrobię jedno i drugie na raz. Może to dopełni efekt odessania oleju ze skrzyni i bedzie OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.