mam sigme z ecs-em |
Autor |
Wiadomość |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 07-06-2007, 21:46 mam sigme z ecs-em
|
|
|
Witam. Zakupilem niedawno sigmę, (sprowadzona z niemiec ,ks.serwis.do 220 tys.km) ma już 233 tys.km. Sam nie wiem dlaczego i skąd ten pomysł, ale po prostu wsiadłem i już nie chcę wysiadać. I wszystko jest ok jak na razie, jest duuuża grafitowa , w full wypasie na 24 zaworach /3,0 dohc v6/ nie wiem czy wychodzily inne silniki oprócz 177 i 206 konnych. i wszystko jest tip-top ...spac mi jednak nie daje ecs. Na poczatku znalazlem przycisk , który nie działał,zacząłem szperać i znalazłem pod maską wypiety stycznik w pudełku bezpieczników. Auto poza tym stoi ładnie - nisko (myslałem że jest obniżane) i równo. Niby ok ale skoro mam ecs to chce wiedziec jak to działa .Wpiąłem ów stycznik i... zapaliły się trzy kontrolki od zawieszenia + kontrolka alarm. Przekręciłem kluczyk ,silnik zabulgotał ,kontrolka alarmu zgasła, została tylko lampka sportu. I tak po kolei bawię się przyciskiem po kolei zapalają się odpowiednio kontrolki a alarm już nie. Czy tak ma byc?Autem nie jeździłem z obawy przed uszkodzonym kompresorem, ale zadnych wycieków w zawieszeniu i na kompresorze nie znalazłem. Czy załaczajac np. komfort przy jakimkolwiek uszkodzeniu auto nie pochyli mi się /pokracznie/ na bok lub przód wyżej tył nizej? Z góry dziękuję za wasza odpowiedź. balcer.
 |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 06-10-2007, 23:12, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:41
|
|
|
My również Cię witamy, a ja ze swojej strony mam prośbę abyś w miarę możliwości troszkę bardziej przykładał się do interpunkcji i ortografi. Czyni to posty czytelniejszymi i co najważniejsze sensowniejszymi.
A teraz w kwesti ECS -u, sprawnie działający układ zachowuje się następująco:
- tryb "normal", nie świecą żadne diody, odpowiada standardowej wysokości zawieszenia Sigm bez ECS-u.
- tryb "high", sygnalizowany przez kontrolkę o tej samej nazwie. Auto zawieszone 2 cm powyżej ustawień standardowych. Po przekroczeniu prędkości 50 km/h system automatycznie powraca do pozycji "normal". Tryb ten załącza się wciśnięciem guzika HIGH.
- tryb "ex-high", sygnalizowany przez kontrolkę o tej samej nazwie. Auto zawieszone 2 cm powyżej pozycji "high" (4 cm ponad standard). Tryb ten załącza się wciskając i przytrzymując na około 2 sekundy guzik HIGH. Po przekroczeniu prędkości 20 km/h system automatycznie obniża auto do pozycji high.
- tryb "sport" sygnalizacja analogiczna jak w powyższych przypadkach. Auto zawieszone 2 cm poniżej pozycji "normal". Tryb ten jest automatycznie załączany po przekroczeniu prękości 90 km/h. Włączany przyciskiem SPORT.
- tryb alarmowy może wystąpić w każdym z powyższych ustawień, oznacza usterkę w systemie. W przypadku drobnych uszkodzeń, auto powróci do trybu "normal". Przy dużych nieszczelnościach układu (dziurawa poduszka amortyzatora, uszkodzenie któregoś z wężyków ciśnieniowych), w sytuacjach gdy ECS nie jest w stanie utrzymać właściwego ciśnienia, auto może "opaść" nawet poniżej trybu "sport". Przy czym może się zdażyć iż "siądzie" tylko tył albo przód auta. Nie jest natomiast możliwe przechylenie auta na bok. I tak na przykład uszkodzenie poduszki jednego amortyzatora przedniego, powoduje obniżenie całego przedniego zawieszenia. Analogicznie ma to miejsce w przypadku uszkodzenia jednej z tylnych poduszek....
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez Chi-Man 08-06-2007, 05:43, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 00:15
|
|
|
Coś jak w Citroenie Xantia w wersji Activa |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 08-06-2007, 12:13
|
|
|
witam ponownie ...więc dlaczego stycznik ecs-u był wypięty? i czy mogę go wpiąć w skrzynkę tak jak książka każe i czy nie przytrę kompresorka? ecs-u nie sprawdzałem jeżdżąc autem ... czy mam sprawdzić? nic się nie stanie? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-06-2007, 12:52
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | witam ponownie ...więc dlaczego stycznik ecs-u był wypięty? i czy mogę go wpiąć w skrzynkę tak jak książka każe i czy nie przytrę kompresorka? ecs-u nie sprawdzałem jeżdżąc autem ... czy mam sprawdzić? nic się nie stanie? |
Tak na wyczucie nie powinno się nic stać jeśli podłączysz go na chwilę a okaże się że poduszki w amortyzatorach są wystrzelone i nie trzymaja powietrza to kompresor będzie chodził ciągle co spowoduje że po prostu się zatrze. Najprościej będzie podłączyć na chwilę i zobaczyć czy samochód utrzymuje zadane położenie i czy nie słychać ulatniającego się powietrza z amortyzatorów. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 10-06-2007, 13:11
|
|
|
witam , załączyłem ów stycznik od ecs-u i ...kontrolki zapaliły się wszystkie potem tak jak ma być książkowo - było , ale wydaje się troszkę miększa a jak się rozpędzam zawieszenie jest twardsze no i na postoju to nic nie zauważyłem nadal stoi nisko /między oponę a błotnik/przód/ mieszczą się dwa,trzy palce ale stoi równiutko opuszczona a tak jak pisałeś to uchodzącego powietrza nie słyszałem.ogólnie to chciałbym spotkać się z kimś kto ma ten ecs. mógłbym przyjechać pogadać może dowiedziałbym się tego i owego o tym dziwnym i drogim systemie, moze ktoś ma taką sigmę w podlaskim, mazowieckim,mazurskim? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2007, 17:15
|
|
|
Slaw jest ze Suwałk popatrz na posty "sprzedam" tam części do sigmy i podaje nr tel reanimował ecs i może Ci coś doradzić tylko trochę z tymi amortyzatorami nie tak bo dziś cena jednego pompowanego (regulowanego) po upustach w serwisie w Krakowie to koszt 2060,00zł za sztukę i promocji nie ma!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 11-06-2007, 18:30
|
|
|
dzieki serdeczne.może wszystko jest ok.ale wole chuchac na zimne do suwałk z chęcią podskoczę może pod koniec czerwca jakos sie zdzwonie .a tak a propo to wyzej w poscie jest adresik mojej malutkiej jak masz ochote zerknąc...pozdrowionka |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2007, 22:15
|
|
|
Ładna !!! Mimo że mam kolor szary metalik to bardziej mi się podoba czarny.
Powodzenia |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-06-2007, 22:21
|
|
|
syski napisał/a: | Ładna !!! Mimo że mam kolor szary metalik to bardziej mi się podoba czarny.
Powodzenia |
A ja myślę że najładniejszy jest ciemno zielony (bo taki mam ).
Zdjęcie pożyczone ale mam nawet takie same dekle (do sprzedania jak ktos chetny) :
Ładny jest też granatowy z 1995/1996. Zauważylem że kolory byly jakoś w seriach i najstarsze modele, zwłaszcza 24V w full wypasie (1991/1992) byly najczęściej szare. Później na szczęscie dodali ciekawsze .
Ładny tez jest morski zielony który niestety był tylko w Diamante.
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 21:31
|
|
|
Witam !
Zamontowane mam nowe amorki które przysłał mi Slaw i mam teraz inny problem z zawieszeniem a mianowicie po wyłączeniu silnika auto opada na lewą stronę. Po zapaleniu wstaje czyli równa poziom a komputer nie zapala kontrolki ALARM
sprężarka dopompowuje przez chwilę powietrza i jest ok ale po paru minutach jazdy dostaje jakiś impuls i słychać któryś elektrozawór auto opada i po chwili podnosi się i zapala się ALARM
potem co jakiś czas słychać sprężarkę jak dopompowuje powietrze a instalacja jest szczelna.
Po odpięciu czujnika G zachowuje się analogicznie tylko na prawą stronę. Jak podniosę zawieszenie na EX HIGH nie opada na lewą stronę. Po podniesieniu lewej strony na podnośniku czyli wyrównaniu auta po zapaleniu silnika dalej chce wyrównać poziom. Regulacja wysokości przód tył jest ok. Po wypięciu czujnika przy kompresorku auto też opada na lewą stronę.
Proszę o jakąś podpowiedź lub może ktoś miał coś podobnego
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 26-09-2007, 22:02
|
|
|
Hej.sczytaj błędy z ecs-ua .to Ci pomoże w znalezieniu problemu.komputer też mógł paść,jak co mam wolny.pozdrawiam |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2007, 18:36
|
|
|
Witam
Tak jak radził Slaw za pomocą diody z opornikiem 12V sczytałem błąd nr 11 czyli sensor "G"
Wysłał mi go pewnie będzie w poniedziałek jak zamontuję napiszę.
[ Dodano: 10-10-2007, 16:50 ]
Wracając do ecs założyłem sensor G od Slaw-ka i wszystko działa tzn. nie zapala się alarm
nie ma błędu auto ustawia się w poziomie i nie opada na bok po wyłączeniu zapłonu.
Dzięki za pomoc Slaw-ku
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
maxkow [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2008, 00:08
|
|
|
mam pytanie czy ECS w Sigmie to ten sam co w 3000gt?? |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-08-2008, 00:13
|
|
|
Nie nie jest ten sam .W 3000 gt był ECS wyłącznie elektryczny,w którym ustawiało się twardość,natomiast w Sigmie jest pneumatyczny sterowany elektronicznie.Regulujesz nim wysokość samochodu |
|
|
|
 |
|