Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Obroty skaczą na postoju. (Silniczek krokowy)
Autor Wiadomość
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 09:24   [CK1A 1.3] Obroty skaczą na postoju. (Silniczek krokowy)

Sprawa ma sie tak:
-wczoraj samochód rano odpalił i jechał idealnie
-wieczorem nie chciał już odpalić, odpalił raz zgasł, po chwili odpalił i ruszył, pojechał 2 km i zgasł i nie chciał odpalić przez 20 min. Potem odpalił i dojechał do domku ale oborty na luzie są 2000-2300 i skaczą(przyspiesza i nagle puszcza i spada do 2000 i tak w kółko)
- wieczorem zrobiłem restart kompa i oborty spadły ale do 600 na luzie - ale jechał ok i wracały do 600 a potem znowu skoczyły do 2000
- rano o 5 restart kompa i było wszystko gicior- jazda do centrum i obroty na poziomie 2000-skaczą ale samochód w czasie jazdy zachowuje sie bardzo dobrze, nie muli, nie zrywa, tylko obroty nie wracają na właściwy poziom.

Czyli zasadniczo problem jest jak sie stoi na swiatłąch na wciśnietym sprzęgle to wtedy skaczą...

Dodam że wczoraj tak było na LPG i PB, dzis samochod juz tylko na PB jeździ aby sprawdzić.
Myślę że to jest jakaś część wspólna skoro robi zarówno na pb jak i lpg.

Sprawdzilem filtr powietrza i jest czysty(ma jakieś 2000-kable i świece chyba 8000 NGK)

Czy może byc przyczyną złej jakości paliwo?? że coś przestawiło?? bo dzień wczesniej tankowałem lpg, ale następnego dnia rano jechał bardzo dobrze tylko wieczorem sie zaczęło.

Ma ktoś jakiś pomysł???
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-07-2008, 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-07-2008, 11:32   

osz Ty - nie wspominales, ze masz krematorium - w takim razie nic nie jestem w stanie poradzic...
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 11:40   

Trza jechać do dobrego gazownika oraz sprawdzić silniczek krokowy i sondy:)
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 12:05   

Krzyzak napisał/a:
osz Ty - nie wspominales, ze masz krematorium - w takim razie nic nie jestem w stanie poradzic...
Ale to nic nie zmienia bo na benzynie tak samo robi........... więc to nic od instalacji. (tak mi sie wydaje)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-07-2008, 12:58   

Tak jak ci pisałem sprawdź aparat zapłonowy. Mnie również nie raczyłeś poinformować, że jeździsz na gazie. Na gazie potrzebna jest duża iskra, benzyna jest mniej wymagająca.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 15:30   

wichura1 napisał/a:
Tak jak ci pisałem sprawdź aparat zapłonowy. Mnie również nie raczyłeś poinformować, że jeździsz na gazie. Na gazie potrzebna jest duża iskra, benzyna jest mniej wymagająca.
Sorki, dla mnie to oczywiste i czasami zapominam.....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-07-2008, 15:46   

dm17 napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
osz Ty - nie wspominales, ze masz krematorium - w takim razie nic nie jestem w stanie poradzic...
Ale to nic nie zmienia bo na benzynie tak samo robi........... więc to nic od instalacji. (tak mi sie wydaje)


oj mylisz sie - gaz od samego bycia w aucie pier...li wiele rzeczy - przeciez masz pociete kable elektryczne i wystarczy jakies zwarcie/przerwa z powodu wadliwie dzialajacej instalki i juz silnik szwankuje niezaleznie od sposobu zasilania...
tak samo z wpieciami w uklad dolotu - niestety...
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 15:54   

no tak ale awarie typu aparat zaplonoy czy katalizator czy inne pozostają niezmienne - co byś poradził jakby samochód był tylko na benzynie.......zawsze można sprawdzić prawda :?: :wink:
Wiem że jeździ na lpg ale też wymieniam części częściej(co za tym idzie) niż na PB bo dbam o samochód i nie żyłuje na wymianie.................
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-07-2008, 22:40   

Krzyzak napisał/a:
oj mylisz sie - gaz od samego bycia w aucie pier...li wiele rzeczy


Oj jak zwykle demonizujesz, jakby przy montażu instalacji II gen pół wiązki cięli...

Krzyzak napisał/a:
przeciez masz pociete kable elektryczne


Normalny gazownik przy montażu instalacji II gen przecina 1 kabel - od sondy i wpina w szereg centralkę gdzie jest emulator.
Reszta (masa cewki, TPS to tylko dolutowanie się bez przecinania), a we wtryskiwacze się włącza przez złączki (wersje japonia, europa, etc)
Ogólnie montaż elektroniki do LPG II gen jest prostszy od założenia alarmu.

dm17, ja miałem takie przeboje przy awarii silniczka krokowego - dokładniej czujnika jego położenia - nie wiedział gdzie jest i obroty na 2000-2300 i falują. Chyba że się mylę bo na sam koniec się wściekłem i wymieniłem cały zespół silniczka z czujnikiem jego położenia i TPS i nastał spokój.
A czasem po odpaleniu potrafiłem mieć obroty 4000. Wtedy gasiłem, włączałem stacyjkę, poruszałem paluchem trzpień silniczka - coś zakontaktowało, chował się i można było jechać:)
Sprawdź jeszcze szczelność filtr powietrza-przepustnica
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-07-2008, 12:33   

jak sie dolutujesz do TPSa??
poza tym sam wiesz Andrzeju, jakie cuda sie dzialy w Twoim C52 - woziles ze soba aparat zaplonowy czy tez padaczka przeplywki bez strzalu

a w moim C52 bez LPG nic takiego sie nie zdarzylo... przypadek?
masz drugi przyklad - Michala, ktory ma LPG i nagle z niewiadomych przyczyn auto niedomaga
oraz np. Bastka - tez ma CK1, bez LPG i dziala az milo - bez zadnych problemow


dlatego dalej bede twiedzil, ze nie tyle instalacja, co sposob jej montazu ma gigantyczny wplyw na auto
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-07-2008, 13:03   

Krzyzak napisał/a:
jak sie dolutujesz do TPSa??


Dolutowujesz się do 1 kabelka przed wtyczką gdzie się napięcie zmienia. Centralka masę ma swoją.

Krzyzak napisał/a:
poza tym sam wiesz Andrzeju, jakie cuda sie dzialy w Twoim C52


Cuda się działy - padł TPS (instalacja nie brała z niego sygnału bo to była Igen), padł silniczek z czujnikiem położenia, rozrusznik, sonda lambda (instalacja też do niej nie podłączona) - nie wiem jak to powiązać z LPG


Krzyzak napisał/a:
woziles ze soba aparat zaplonowy


Woziłem - bo w Coltach lubią padać :wink:

Krzyzak napisał/a:
czy tez padaczka przeplywki bez strzalu


No właśnie - to jak winić LPG jak strzału nie było a plaster wyglądał jak z ula wyjęty? Nawet przez nią LPG nie przepływa bo mikser jest przy przepustnicy
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2008, 14:20   

Darek myślę że nie ma reguły- cześci sie w samochodach psują tak czy siak - czy np. silnik krokowy może sie rozwalić od lpg :?: :?: (ja tego nie wiem)
Napewno zgodzę sie z Tobą ze dobrze założona instalacja to wielki sukces :!: :!:

Powiem więcej - mam Colta który już na lpg przelatał 150kkm i nic mu nie jest i nigdy nic sie od instalki nie zwaliło (Igen)..............

Ale główną myślą tego wątku jest znalezienie i usunięcie usterki w moim misiaczku :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-07-2008, 15:03   

josie napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
jak sie dolutujesz do TPSa??


Dolutowujesz się do 1 kabelka przed wtyczką gdzie się napięcie zmienia. Centralka masę ma swoją.

widziales kogos, kto tak robi? - mysle, ze 100% tnie kable i dopiero lutuje bo jest 100000x latwiej

tak samo reszta polaczen - jak wspomniales wtryski, lambda, tps

ja nie mowie, ze to na pewno przez LPG, ale widze pewna zaleznosc wprostproporcjonalna - padania roznych podzespolow tylko w autach Z lpg
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-07-2008, 18:39   

Krzyzak napisał/a:
widziales kogos, kto tak robi?


Tak - demontowałem 3 instalacje LPG - 1 u czerwienia i 2 w omegach do rozbiórki. Mam jeszcze instalacje w Astrze i Vectrze.
100000x ławiej to jest ściągnąć izolację na odcinku 0,5cm pobielić i dolutować niż przeciąć i łączyć ze sobą 3 przewody.
Wtryski jak wspomniałem - rozłączasz i emulator wyposażony jest w kompatybilne wtyczki. Nawet w Colcie w inst. Igen tak miałem. Ale to też zależy czy się gazownikowi chce.

Krzyzak napisał/a:
widze pewna zaleznosc wprostproporcjonalna - padania roznych podzespolow tylko w autach Z lpg


No to taka mooocno naciągana teria rodem z archiwum X. :wink:
Powiem tak - od LPG nie zepsuło mi się w Colcie nic - nie wiem jak przepływomierz - może za poprzedniego właściciela mu się dostało.
A zaoszczędziłem tyle że kupiłbym nowszy model Colta a tego zostawił na pamiątkę
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2008, 11:37   

Wczoraj dzięku uprzyjmości Krzyżaka został zmierzony silniczek krokowy i okazałą sie że z 6 pinów jeden zdechł--dolny prawy...........
Teraz pozostaje szukać zamiennika bo nowy w salonie 2500 :doubt: :doubt: :doubt:

Chyba że ktoś to może naprawia :?: :?: :idea:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.