Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie skrzyni automatycznej
Autor Wiadomość
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 29-09-2013, 17:26   Pytania odnośnie skrzyni automatycznej

Witajcie,
przymierzam się do Galanta z silnikiem V6 i automatyczną skrzynią biegów.
Niestety czytając różne opinie i wypowiedzi nie mam pewności, czy różnią się one w jakiś znaczący sposób od siebie w podziale na roczniki.
Czytałem o skrzyniach adaptacyjnych (są takie?), o bezawaryjnych poliftowych (od kiedy wychodziły?), z tiptronic'em (wszyskie mają?) i trybem sportowym (?).
Na co zwrócić uwagę i jak je odróżnić przed zakupem, żeby trafić auto z najlepszym rozwiązaniem?

Pozdrawiam
Michał
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-09-2013, 19:44   

Hunter napisał/a:
Czytałem o skrzyniach adaptacyjnych (są takie?),
Wszystkie automaty w Galantach po 1992 r. są takie.
Hunter napisał/a:
o bezawaryjnych poliftowych (od kiedy wychodziły?)
Podobno od początku 2002 r.
Hunter napisał/a:
z tiptronic'em (wszyskie mają?)
Wszystkie od 1999 r. (po I lifcie).
Hunter napisał/a:
i trybem sportowym (?)
Nie ma czegoś takiego jak przycisk "S" np. w mercedesie. Żeby sportowo jechać trzeba wciskać do podłogi pedał gazu, co powoduje, że wciskasz przycisk w podłodze, tzw. kickdown, który powoduje, że skrzynia redukuje 2 biegi w dół.
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 30-09-2013, 07:16   

Dzięki wielkie za odpowiedź, to mi wszystko wyjaśniło!

Pozdrawiam :)
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 30-09-2013, 20:29   

A ja mam pytanie które mnie dręczy od jakiegoś czasu. Do czego służy przycisk HOLD. Wiem, że sam przycisk jest po to, żeby go przycisnąć ale w jakim momencie, co powoduje ta funkcja? Instrukcja tego nie wyjaśnia dostatecznie. W jeździe widać różnicę ale nie rozumiem jak z tego korzystać.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-09-2013, 20:44   

mohinder napisał/a:
Do czego służy przycisk HOLD
Po jego naciśnięciu skrzynia biegów rusza z 2 biegu. Przydatne zimą gdy jest ślisko.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-10-2013, 08:08   

mohinder napisał/a:
Do czego służy przycisk HOLD.
Poczytaj manuala - tam jest opisane wraz z przebiegami. Generalnie do ruszania na śniegu i lodzie - przebiegi nie kłamią :) - chodzi to tak, że ilość gazu jest niemal niezależna od otwarcia przepustnicy.
 
 
patric 
Mitsumaniak
drift to życie


Auto: galant V-ka
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 167
Skąd: Radom
Wysłany: 25-10-2013, 16:48   

A ja mam pytanko odnośnie tiptronica. Planuje zakupić gala z taką skrzynią i proszę Was o opinie, na co mam zwracać uwagę i czy bardzo awaryjne są te skrzynie czy dają radę.
_________________
Zabić muchę szybą przednią umie każdy, sztuka zrobić to szybą boczną.
Moja fałka
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83852
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 25-10-2013, 16:54   

Cytat:

A ja mam pytanko odnośnie tiptronica. Planuje zakupić gala z taką skrzynią i proszę Was o opinie, na co mam zwracać uwagę i czy bardzo awaryjne są te skrzynie czy dają radę.

jeżeli kupisz gala z 2002r. to tylko wymieniasz olej co 100tyś/km, jeżeli z wcześniejszych roczników to były przypadki awarii konwertera
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 25-10-2013, 18:19   

radek79 napisał/a:
eżeli kupisz gala z 2002r. to tylko wymieniasz olej co 100tyś/km, jeżeli z wcześniejszych roczników to były przypadki awarii konwertera


A w polifcie nie padał ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 25-10-2013, 18:24   

Chyba nie było takiego przypadku z konwenterem produkowanym od grudnia 2001.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
patric 
Mitsumaniak
drift to życie


Auto: galant V-ka
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 167
Skąd: Radom
Wysłany: 26-10-2013, 01:17   

A drogi gips ten konwerter? Jak rozpoznać, że już pada? Da się to jakoś usłyszeć , wyczuć?
_________________
Zabić muchę szybą przednią umie każdy, sztuka zrobić to szybą boczną.
Moja fałka
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83852
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 26-10-2013, 07:30   

Nie da :? ale nie ma co się zbytnio przejmować w Tiptronicu i tak było parę poprawek ;-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
m_riusz 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 7
Skąd: Radom
Wysłany: 15-11-2013, 19:53   

patric napisał/a:
A drogi gips ten konwerter? Jak rozpoznać, że już pada? Da się to jakoś usłyszeć , wyczuć?

Regeneracja konwertera to wydatek 600-700 zł.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.