Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem po złożeniu silnika w galu 4D68T
Autor Wiadomość
gmyzu85
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2008, 18:23   Problem po złożeniu silnika w galu 4D68T

Witam wszystkich.

Od niedawana jestem posiadaczem galanta z '98 roku z silnikiem 2.0 Tdi.
Samochod kupiłem w Tarnowie od kolesia który go sporwadził z holandi, niestety nie zdążył sie nim najeździc ponieważ po kilku dniach przeskoczyl mu pasek rozrządu (po 2000km od wymiany !).
Auto oddał do warsztatu gdzie powiedzieli mu, że ma pękniętą głowice a ponieważ z dostępem do czesci do diesla jak jest każdy wie, więc postanowil go sprzedac i tu zaczyna sie moja przygoda z tym autem...

Kupiłem auto z silnikem z tłokami na wierzchu... po obejrzeniu głowicy okazało sie ze pękniete są półpanewki trzymajace wałel rozrządu, czyli wychodziło na to ze wałek "wyskoczyl" gdy tłoki spotkały się z zaworami. Oddałem głowice do znajomego serwisu gdzie sprawdzili ją na szczelność, pospawali te półpanewki i zrobili inne pierdoły ktore trzeba było przy niej zrobić.

Poskładałem jakoś ten silnik powymieniałem co trzeba było i teraz moge się wam pochwalić ze autko pali eleganko, silnik pracuje super ale.....
maksymalna prędkość jaką osiagnalem to ok. 105km/h auto po prostu nie chce wiecej pojsc, w dodatku jest strasznie mulne (mam tez stara toyote camry z silnikiem 2.0td i w porowniu z galem to istna rakieta:) ).

Problem może wynikać stąd, że pomieszałem wężyki od sterownika znajdującego sie na scianie grodziowej, są to 4 węzyki z kolorowymi paskami (czerwony, biały, zielony, niebiski) ktore nalezy podlaczyc do:
-vaccum pompki
-bezposrednio w kolektor ssący
-w zawór na powrocie z intercoolera do kolektora ssacego
-oraz na zawór EGR

Mam wielka prośbę do posiadaczy galów z silnikiem diesla aby mi napisali jak maja to podlaczone w swoich autkach.

Dodatkowo jak sie okazało nie dziala obrotomierz ale po cichu licze na to ze zacznie działac po prawidłowym podlaczeniu wyzej wspomnianego sterownika... przynajmniej mam taka nadzieje...

Z góry wielkie dzieki za pomoc.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2008, 21:45   

obroty w dieslu sa z pompy wtryskowej przy rozrzadzie, wiec jest ona (ustawienie, podlaczenie) do sprawdzenia
natomiast co do podcisnienia, to ogolnie jest tak:
czerwony do zaworu purge (elektrozawor od filtra weglowego)
zolty do zaworu EGR
niebieski do regulatora cisnienia na koncu listwy wtryskowej (i kolektora ssacego z drugiej strony)
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 22-06-2008, 09:05   

gmyzu85, Poradziłeś sobie z silnikiem????
Jak by co to pisz mogę ewentualnie podjechać do Ciebie i zobaczysz jak to ma być podłączone
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
gmyzu85
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2008, 15:07   

Witam.

Przepraszam ze tak dlugo nie odpisywalem, po prostu nie bylo kiedy, brakuje czasu na grzebanie w galu :/

Wężyki od podcisnienia podlaczylem juz, troche pogrzebalem w manual'ach i jakos sie udalo, ale..... samochod dalej jest mułowaty:(
Przyspieszenie jest mizerne, nie czuc momentu wlaczenia turbiny ale cos tam ją slychac, 120-130 to max tego auta, ogolnie nie kopci, zapala z tyku, silnik pracuje rowno.

Na razie probuje ten problem sam rozwiazac bo ceny w warsztatach sa kosmiczne ale w ostatecznosci czeka mnie wizyta w ktoryms...

Dzieki i pozdrawiam.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 21-07-2008, 15:15   

Jak by co mieszkam na psim polu wiec jak bys chciał porównać silniki to daj znać
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-07-2008, 17:00   

gmyzu85 napisał/a:
Przyspieszenie jest mizerne, nie czuc momentu wlaczenia turbiny ale cos tam ją slychac, 120-130 to max tego auta, ogolnie nie kopci, zapala z tyku, silnik pracuje rowno.
Zapłon dobrze ustawiony?
 
 
gmyzu85
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2008, 21:29   

Witam.

Kolego yam1530 jak cos to dam znac, z góry dzieki.

Hugo, o ile sie orientuje to gdyby zle byl ustawiony zaplon to auto by juz tak dobrze nie odpalalo, moglo by dymic i praca silnika nie bylaby prawidlowa, moglby "klepac" zaworami a u mnie wszystko wyglada ok.
Kiedy kupilem od kolesia auto, pompa wtryskowa nie byla odkrecana od podstawy, nie przekrecono jej wiec zaplon powinien byc ok, chyba ze w silnikach diesla "skomputeryzowanych" zaplon regulujemy jeszcze gdzies, w komputer ingerowac nie moge...

Krzyzak mam pytanie, czy komputer moze przelaczyc sie w jakis awaryjny tryb pracy silnika ? Czy po zlozeniu silnika komputer musi sie ponownie jakos sam skonfigurowac ?
Jak uruchomilem auto to zostawilem je na chodzie az wlaczyly sie wentylatory, zeby termostat sie otworzyl i zreszta wiesz o co chodzi.... ale czy komputer moze byc przyczyna mojego problemu ?

Dziekuje i pozdrawiam.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-07-2008, 21:32   

gmyzu85 napisał/a:
Hugo, o ile sie orientuje to gdyby zle byl ustawiony zaplon to auto by juz tak dobrze nie odpalalo, moglo by dymic i praca silnika nie bylaby prawidlowa, moglby "klepac" zaworami a u mnie wszystko wyglada ok.
Może ładnie odpalać i tak jak piszesz mógłby klepać zaworami oraz dymić, ale nie musi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-07-2008, 23:57   

gmyzu85, komputer w tym aucie to masz w zegarku na desce - i jest to najbardziej skomplikowana elektronicznie czesc tego modelu ;) (mam na mysli diesla)
takze tu nie szukaj przyczyny
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-07-2008, 22:31   

Na pewno nie ustawia się kąta wyprzedzenia wtrysku, przyrządem? U szwagra w Nissanie Primera 2.0TD po zakupie wszystko było niby OK, ale trochę go muliło. Jakiś mądry założył pasek do pompy wtryskowej od innego Nissana i znaki były przesunięte w jednym miejscu o 2 ząbki. Teraz jest OK i śmiga aż miło, ustawienie przyrządem, usunęło wszystkie problemy.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
gmyzu85
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2008, 19:35   

Witam wszystkich.

Jest tyle do opowiedzenia ze nie wiem od czego zaczac...

Ogolnie misiek jest juz oplacony zarejestrowany, od jakiegos czasu smigam nim juz po wrocku, nadal z predoscia max. do 130km/h ale wiem juz co jest nie tak... chyba:)

Dlugo nie moglem znalesc przyczyny usterki i juz mialem jechac do jakiegos warsztatu ale z ciekawosci zajrzalem jeszcze do zegarow w misku z nadzieja ze moze obrotowmierz uda sie naprawic i co sie okazalo... jakis cwaniak wyciagnal zaroweczke od Check Engine i wlozyl w jakies puste miejsce zeby nie swiecila... obrotomierza nie naprawilem ale za to mialem teraz nowy bajer na zegarach ktory nie przestawal swiecic... Tuninnnng :)

Pojechalem do jakiegos magika, diagnoza: zepsuty Crank Angle Sensor.
Cene z serwisu Mitsu wam podaruje:)
W sklepie z czesciami do japoncow we wrocku na ulicy Krasińskiego powiedzieli mi ponad 800zł :rolleyes:
Na forum znalazlem telefon do pana Marka Malika, cena oryginalnego czujnika (bo zamiennikow nie ma) to 539zl, juz lepiej ale jeszcze nie to...
Zapytalem pana Marka czy taki czujnik moze pasowac do diesla od benzyniaka i powiedzial ze elektronika jest taka sama, kwestia tego czy obudowa tego czujnika jest taka sama.

I teraz mam prosbe do was mitsumaniaki, na alledrogo znalazlem taki czujnik uzywany od gala 2.5 v6 moze ktos z was sie orientuje czy da sie zamontowac go do diesla ?
Moze ma ktos z was mozliwosc porownania tych dwoch czujnikow.

Z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-08-2008, 11:49   

To może poszukaj na szrotach albo z rozbitków lub z uwalonych silników od tego gala bo pewnie sam czujnik będzie ok i da się przełożyć aczkolwiek trzeba by sprawdzić dokładnie.

PS. Zobacz na Allegro:
http://moto.allegro.pl/it...t_1999_2_5.html
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.