Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
carisma MSX stukające popychacze zimny silnik
Autor Wiadomość
kilim 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma MSX
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-09-2008, 11:13   carisma MSX stukające popychacze zimny silnik

Od niedawna jestem posiadaczem carismy MSX po odpaleniu rano przez moment strasznie terkoczą popychacze
latem gdy było ciepło nie było tego problemu ale auto wtedy jeździło na oleju syntetyczneym teraz jest pół syntetyk
coś z tym robić czy zostawić ?
ile kosztować może zrobienie tego czy trzeba zdejmować głowice?
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 24-09-2008, 11:16   

Mało się znam na tym, ale coś napisze, zaraz pewnie odpowie ktoś kto wie lepiej.

Lałeś może Castrol - podobno to jego wina, wg moich mechaników do carismy najlepszy jest Mobil. Castrol powoduje stukanie.

Po wymianie oleju powinien być chyba spokój.

Poczekaj jeszcze jak ktoś lepiej obeznany się wypowie.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-09-2008, 12:11   

Stare i znane terkotanie szklanek także w GDI. Jeśli rozebranie ich i wymycie/wypłukanie nie pomoże to wtedy już tylko wymiana na nowe. To jeszcze i tak zależy jaki masz przebieg i czy terkoczą tylko na zimno lub na rozruchu czy tez po nagrzaniu w trakcie jazdy.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kilim 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma MSX
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-09-2008, 13:19   

stukają tylko po rozruchu na zimno
aby to wymienić konieczny jest demontaż głowicy?
swoja droga auto zaczeło też słabo odpalać gdy zrobiło sie zimno ale tu to chyba muszę wyciagnąć sportową wkładke filtra powietrza bo tak jakby powietrza z dużo dostawał w czasie jazdy czek się na ułamek sekundy zapala przy mocniejszym przyśpieszaniu ale tylko na LPG i jak jest naprawade zimno
w sierpniu tego nie było
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-09-2008, 17:06   

Dużo najeździłeś km tą Cari z klekotem popychaczy?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2008, 17:16   

kilim napisał/a:
po odpaleniu rano przez moment strasznie terkoczą popychacze
latem gdy było ciepło nie było tego problemu ale auto wtedy jeździło na oleju syntetyczneym teraz jest pół syntetyk
coś z tym robić czy zostawić ?


Jeśli nie brał Ci za dużo oleju syntetycznego wróc do syntetyka. Teraz będzie coraz zimniej a więc i olej będzie rano bardzo gęsty i stukać będzie jeszcze bardziej.
Olej syntetyczny jest rzadszy od pólsyntetycznego wiec szybciej będzie uciszał popychacze hydrauliczne. Poza tym pólsyntetyk 10w 40 na siarczyste mrozy nie jest najlepszym rozwiązaniem(O mineralnym nie wsppominając który jest MEGA gęsty w zimie)
Jeśli nie brał Ci dużych ilości oleju na oleju sytnetycznym powiedzmy do 0,4l na 2000km wróc do syntetyka jakiegoś w specyfikacji 5w40

Jeśli wygaduje brednie napewno mnie ktoś poprawi :wink:
 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 24-09-2008, 17:52   

Mam zalany Mobil 10W-40 i też czasami klekocze
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
kilim 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma MSX
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-09-2008, 18:17   

ciężko powiedzieć ile brała oleju jak kupiłem to na starym oleju zrobiłem ok 2000
i dolałem 0,5l
później zmieniłem olej zrobiłem 4000 nie dolałem nic
na syntetyku po założeniu LPG silnik sie spocił tu i ówdzie wcześniej był suchutki teraz też się nie poci tylko te popychcze napier.... aż lipa

auto ma 223000 przelotu

zabardzo raczej nie można zmieniać oleju z pólsyntetyku na syntetyk :shock:
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-09-2008, 09:32   

Jak dopiero zrobiłeś jedną wymianę (czyli około 10-15kkm ) to nie ma problemu i możesz zmienić.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 25-09-2008, 10:02   

Moja Cari ma przebieg 172kkm i zmiana z półsyntetyka Elfa na syntetyk Mobila 5W50 + ceramizer jak na razie po 2kkm pomogła wyciszyć popychacze.Rano podczas rozruchu przy niższych temp. miałem orkiestrę przez kilka sekund.
Dodam że tez jezdżę na gazie ale u mnie silnik wcześniej był suchutki i taki pozostał do dziś.
Obawiam się ze przy tym przebiegu który podajesz konieczna może być wymiana popychaczy.Być może nie były jeszcze w ogóle wymieniane a z tego co wyczytałem w sieci powinno je się wymieniać co +/- 100kkm.Kupisz je w korzystnej cenie u japaneze
Ja na Twoim miejscu spróbowałbym jeszcze takich manewrów jak ja tylko nie wiem jak zachowa się twój silnik skoro masz już wycieki.
Jezeli to nie pomoże to dopiero pakować się w koszty i wymienić je.
Cytat:
zabardzo raczej nie można zmieniać oleju z pólsyntetyku na syntetyk :shock:

Nie koniecznie....Kliknij w MOJA a w ostatnim poście dowiesz się więcej :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.