PROBLEMY Z GLOWICA |
Autor |
Wiadomość |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 15-10-2008, 21:28 PROBLEMY Z GLOWICA
|
|
|
powtarzam prośbę o pomoc, podpowiedź - to samo opisałem w innym temacie
Samochód pod koniec czerwca 2008 zakupiony u importera
1. Delikatnie dmuchało w zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia
2. Około 4 razy w okresie 3 tygodni wypchnęło wodę z chłodnicy przez zbiornik wyrównawczy (po około 2.5 litra) temperatura skakała do góry
3. Aby nie dmuchało w zbiornik, rozstrzelniłem zaworek w korku chłodnicy podładając zapałkę i przestało dmuchać (bąbolić) w zbiornik wyrównawczy.
4. Wiadomo- tak nie można jeździć więc 10 sierpnia w warsztacie samochodowym wymieniono uszczelkę pod głowicą , przedtem splanowano głowicę (bez sprawdzania).
5. Po złożeniu – silnik OK. !
6. Przejeździłem do 1 października około 3500 km i silnik pracował poprawnie – płyn w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym na prawidłowym poziomie (przy jeżdzie rzadko przekraczałem 3000 obr/min.
7. 1 października skoczyła temperatura na czerwone pole, ujechałem około 1 km i odczekałem ½ godz. – sprawdziłem zbiornik wyrównawczy i okazało się że w płynie chłodniczym jest olej silnikowy. Dolałem wody i udałem się do mechanika. Mechanik przepłukał kilkukrotnie układ chłodzenia . Uzupełnił olej (około 1 litr) i dociągnął głowicę.
8. W tym stanie pojeździłem 2 dni (z oznak nieprawidłowej pracy występował tylko dziwny gwizd przy dodawaniu gazu-wszystko inne OK.)
9. !!! Na 3 dzień rano odpaliłem samochód i niestety samochód słaby, nie mogłem przekroczyć 2000 obr/min. Pojechałem do mechanika.
10. Mechanik ściągnął głowicę – uszczelka wyglądała tak
uszkodzony kanał olejowy
Pozostała część uszczelki bez zarzutu.
11. Mechanik stwierdził, że uszczelka z wadą fabryczną.
12. Dodatkowo okazało się, że uszkodzona jest turbosprężarka (za niskie ciśnienie oleju spowodowało zatarcie turbiny) - jestem bliski ZAWAŁU
13. 14 października wymieniono turbinę i uszczelkę pod głowicą. NIESTETY olej przedostaje się do układu chłodzenia.
14. Po ściągnieciu głowicy - uszczelka cała i czysta, głowica wykazuje krzywiznę (mierzone przymiarem)
Jutro rano jadę z głowicą do sprawdzenia i splanowania
CO ROBIĆ JAK OKAŻE SIĘ ŻE GŁOWICA NIE JEST PĘKNIĘTA
MIAŁ KTOŚ MOŻE TAKI PROBLEM JAK JA
CZEKAM ZA RADĄ |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 16-10-2008, 08:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2008, 08:22
|
|
|
Dzien dobry,
pierwsza sprawa, nie tytuluj tematu "pomocy". Rozumiem Twoje rozgoryczenie i zdesperowanie ale to nie ulatwi czytelnikom identyfikacji problemu. Mozna sie przestraszyc, ze stalo sie jakies nieszczescie!
Na pszyszlosc prosze uzywaj tytulow bardziej merytorycznych niz emocjonalnych.
Druga sprawa, musisz zrozumiec, ze na forum nie ma ludzi ze zdolnosciami Kaszpirowskiego. Nikt nie zdiagnozuje problemu wirtualnie. Staramy pomagac sobie wzajemnnie i jesli tylko mamy wiedze i pojecie w danym temacie chetnie udzielamy wsparcia lub dzielimy sie doswiadczeniami.
Ja sie nie bardzo znam. Uwazam jednak, ze turbina padla z prozaicznych powodow, opisanych przez Ciebie. Ten gwizd swiadczyl o dogorywaniu. Niestety to sa naczynia polaczone. Moim zdaniem zle postapiono 1 pazdziernika. Trzeba bylo zdjac i zobaczyc co sie dzieje pod glowica a nie dokrecac i uzupelniac plyny.
Poprosilem moich zaprzyjaznionych mechanikow aby zapoznali sie z Twoim opisem. Poczekamy co odpowiedza. Choc ja osobiscie nie wierze aby nie ogladajac auta mogli w 100% okreslic przyczyny takiego a nie innego zachowania Twojej "elki". Boje sie, ze jedna usterka spowodowala inne problemy. Sytuacja jak sadze jest do opanowania ale powtarzam: przez internet nie naprawimy Ci pick-up'a.
Na koniec, zapytam czy auto bylo diagnozowane przez mechanika, ktory zna sie na tego typu autach? Czy samochod byl podlaczany do komputera diagnostycznego?
Zycze powodzenia w walce z L200 i skutecznej naprawy. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 16-10-2008, 09:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 16-10-2008, 09:11
|
|
|
SAMOCHÓD BYŁ CAŁY CZAS NAPRAWIANY PRZEZ MECHANIKA SAMOCHODOWEGO
(około 15 lat praktyki) to on - http://www.monstertruck.pl/
moje L200 nie ma komputera
to jest prosty silnik 2.5TDI
czekam na opinię Twoich mechaników Gene
na razie właśnie oddałem głowicę do sprawdzenia
pozdrawiam |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2008, 09:35
|
|
|
wlodeka napisał/a: | moje L200 nie ma komputera
to jest prosty silnik 2.5TDI | wiem co to za auto, mam prawie takie samo i oczywiscie jesli chodzi o glowice to tylko doswiadczony mechanik bedzie mogl postawic diagnoze
Ja uwazam, ze bledem bylo po 3500 km dokrecanie glowicy. Bardzo mozliwe, ze uszczelka byla dupna. Byc moze "wystarczylo" zrobic to co wczesniej. Nowa, dobra uszczelka i planowanie.
Poczekaj na wyniki badania glowicy. Byc moze jest jakies pekniecie ale ja nie jestem wcale pewny, ze musi to byc wlasnie to. Najgorsze sa poprawki po poprawkach. Uzbroic sie w cierpliwosc musisz. Jak mechanik doswiadczony a glowice dobrze robia to bedzie wszystko w porzadku. Jesli nie zmien warsztat. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-10-2008, 11:27
|
|
|
1. Każde przejechanie temperatury na czerwone w starych dieslach Mitsu, to duże niebezpieczeństwo pęknięcia głowicy.
2. Dokręcanie głowicy po 3500 km, to proszenie się o kłopoty - operację przeprowadza się po max. 1000 km, tylko w przypadku, gdy głowica dokręcana jest określonym momentem (głowic dokręcanych na kąty nie wolno dociągać)
3. Czy turbina jest chłodzona olejem, czy wodą? - może "nowa" turbina jest pęknięta
4. Nie bardzo ufam w fabryczne wady uszczelek - prędzej w niechlujny montaż
5. Raczej nie niskie ciśnienie oleju zabiło turbinę, a woda w oleju |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2008, 11:29
|
|
|
Jak goście od głowic są dobrzy to powinni powiedziec jak bardzo glowica jest krzywa i czy planowanie ma sens bo wysokosc minimalna nie zostanie zachowana, a jak nie wyjdzie to niestety czeka Cie kupno nowej lub dobrej uzywanej. Po zakupie od razu jej sprawdzenie u gości od głowic; sprawdzenie kanałów krzywizny itp. i sprawdzenie przez nich gniazd zaworów, prowadnic, jak cos nie tak to robota, a jak ok to tylko lekkie jej liznięcie i montaz. Zapytaj ZbyszkaM on jak sadze zalatwi Ci glowice w przystepnej cenie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 16-10-2008, 17:15
|
|
|
dziękuję wszystkim za dobre rady
=====================
NO i są wyniki z BADANIA GŁOWICY
(głowicę dałem do zakładu (w Poznaniu) który zajmuje się silnikami od 40 lat - firma znana i polecana)
GŁOWICA JEST PĘKNIĘTA - między kanałami, duże pęknięcie (jutro będę znał szczegóły)
[color=red]i teraz mam pytanie:
czy załatwiać używaną
czy też tą głowicę naprawiać
[/color]
co mi radzicie ????
Gene ! jak się skontaktować z polecanym przez Ciebie ZbyszkiemM ??? |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2008, 18:16
|
|
|
zbyszekm - użytkownik Forum, moderator działu Pajero. Jego gg to: 3597101 www.pajero.one.pl tel: 602-673-905
Używaną głowicę trudno kupić do tego silnika - wiem bo szukałem.
A poza tematem - tak właśnie podejrzewałem ale nie chciałem krakać... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2008, 07:34
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Używaną głowicę trudno kupić do tego silnika - wiem bo szukałem. |
naprawde
Mysle, ze nie bedzie tak zle.
wlodeka napisał/a: | Gene ! jak się skontaktować z polecanym przez Ciebie ZbyszkiemM ? |
Hubeeert, juz pieknie wszystko podal. Ja tylko sprawdze ile kosztuje nowa sprowadzana oficjalnymi kanalami. Az sie boje...
Co do turbiny to pewnie padła bo woda wymieszała się z olejem i zwyczajnie stanela.
Ciesze sie, ze odkryto przyczyne klopotow. Oby teraz wszystko potoczylo sie jak trzeba.
Powodzenia |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 17-10-2008, 07:43
|
|
|
WSZYSTKIM - WIELKIE DZIĘKI
myślę że dalej będzie tak jak pisze Gene
=============================
jeszcze raz dzięki za dobre rady
jak wszystko zrobię to napiszę co i jak |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2008, 07:48
|
|
|
|
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2008, 08:36
|
|
|
Zbyszek ma glowice do 4D56 i nowe i uzywane. W ASO cena jest zaporowa. Przekracza 10 000. Choc pewnosci nie mam bo warto VIN podac. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 17-10-2008, 08:39
|
|
|
daj namiar na Zbyszka
[ Dodano: 17-10-2008, 08:39 ]
przepraszam mam dane do niego, pomyliłem się
[ Dodano: 17-10-2008, 08:40 ]
napisałem do niego maila, czekam za odpowiedzią |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2008, 08:41
|
|
|
Wlodek, dzwon teraz Zbyszek zna juz sprawe.
[ Dodano: 17-10-2008, 09:28 ]
tu masz rady goscia, ktory dobrze sie orientuje w Pojarkach,
Gebels :
Nowa tez niech zawiezie do sprawdzenia.
I niech zawory dotra, nowe uszczelniacze,
oraz prowadnice jak cos nie teges to niech zrobi
Gene :
dzieki, powtorze
Gebels :
i jesli da nowa uszczelke, i odpowiednio posklada
i z odpowoiednia sila podokrecaja to bedzie gitara |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|