Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PROBLEMY Z GLOWICA
Autor Wiadomość
wlodeka 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Oborniki
Wysłany: 15-10-2008, 21:28   PROBLEMY Z GLOWICA

powtarzam prośbę o pomoc, podpowiedź - to samo opisałem w innym temacie

Samochód pod koniec czerwca 2008 zakupiony u importera
1. Delikatnie dmuchało w zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia
2. Około 4 razy w okresie 3 tygodni wypchnęło wodę z chłodnicy przez zbiornik wyrównawczy (po około 2.5 litra) temperatura skakała do góry
3. Aby nie dmuchało w zbiornik, rozstrzelniłem zaworek w korku chłodnicy podładając zapałkę i przestało dmuchać (bąbolić) w zbiornik wyrównawczy.
4. Wiadomo- tak nie można jeździć więc 10 sierpnia w warsztacie samochodowym wymieniono uszczelkę pod głowicą , przedtem splanowano głowicę (bez sprawdzania).
5. Po złożeniu – silnik OK. !
6. Przejeździłem do 1 października około 3500 km i silnik pracował poprawnie – płyn w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym na prawidłowym poziomie (przy jeżdzie rzadko przekraczałem 3000 obr/min.
7. 1 października skoczyła temperatura na czerwone pole, ujechałem około 1 km i odczekałem ½ godz. – sprawdziłem zbiornik wyrównawczy i okazało się że w płynie chłodniczym jest olej silnikowy. Dolałem wody i udałem się do mechanika. Mechanik przepłukał kilkukrotnie układ chłodzenia . Uzupełnił olej (około 1 litr) i dociągnął głowicę.
8. W tym stanie pojeździłem 2 dni (z oznak nieprawidłowej pracy występował tylko dziwny gwizd przy dodawaniu gazu-wszystko inne OK.)
9. !!! Na 3 dzień rano odpaliłem samochód i niestety samochód słaby, nie mogłem przekroczyć 2000 obr/min. Pojechałem do mechanika.
10. Mechanik ściągnął głowicę – uszczelka wyglądała tak
uszkodzony kanał olejowy
Pozostała część uszczelki bez zarzutu.

11. Mechanik stwierdził, że uszczelka z wadą fabryczną.
12. Dodatkowo okazało się, że uszkodzona jest turbosprężarka (za niskie ciśnienie oleju spowodowało zatarcie turbiny) - jestem bliski ZAWAŁU
13. 14 października wymieniono turbinę i uszczelkę pod głowicą. NIESTETY olej przedostaje się do układu chłodzenia.
14. Po ściągnieciu głowicy - uszczelka cała i czysta, głowica wykazuje krzywiznę (mierzone przymiarem)

Jutro rano jadę z głowicą do sprawdzenia i splanowania

CO ROBIĆ JAK OKAŻE SIĘ ŻE GŁOWICA NIE JEST PĘKNIĘTA
MIAŁ KTOŚ MOŻE TAKI PROBLEM JAK JA

CZEKAM ZA RADĄ
_________________
DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony przez Gene 16-10-2008, 08:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2008, 08:22   

Dzien dobry,
pierwsza sprawa, nie tytuluj tematu "pomocy". Rozumiem Twoje rozgoryczenie i zdesperowanie ale to nie ulatwi czytelnikom identyfikacji problemu. Mozna sie przestraszyc, ze stalo sie jakies nieszczescie!
Na pszyszlosc prosze uzywaj tytulow bardziej merytorycznych niz emocjonalnych.
Druga sprawa, musisz zrozumiec, ze na forum nie ma ludzi ze zdolnosciami Kaszpirowskiego. Nikt nie zdiagnozuje problemu wirtualnie. Staramy pomagac sobie wzajemnnie i jesli tylko mamy wiedze i pojecie w danym temacie chetnie udzielamy wsparcia lub dzielimy sie doswiadczeniami.


Ja sie nie bardzo znam. Uwazam jednak, ze turbina padla z prozaicznych powodow, opisanych przez Ciebie. Ten gwizd swiadczyl o dogorywaniu. Niestety to sa naczynia polaczone. Moim zdaniem zle postapiono 1 pazdziernika. Trzeba bylo zdjac i zobaczyc co sie dzieje pod glowica a nie dokrecac i uzupelniac plyny.
Poprosilem moich zaprzyjaznionych mechanikow aby zapoznali sie z Twoim opisem. Poczekamy co odpowiedza. Choc ja osobiscie nie wierze aby nie ogladajac auta mogli w 100% okreslic przyczyny takiego a nie innego zachowania Twojej "elki". Boje sie, ze jedna usterka spowodowala inne problemy. Sytuacja jak sadze jest do opanowania ale powtarzam: przez internet nie naprawimy Ci pick-up'a.

Na koniec, zapytam czy auto bylo diagnozowane przez mechanika, ktory zna sie na tego typu autach? Czy samochod byl podlaczany do komputera diagnostycznego?
Zycze powodzenia w walce z L200 i skutecznej naprawy.
_________________
C'est La Vie suckers
Ostatnio zmieniony przez Gene 16-10-2008, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wlodeka 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Oborniki
Wysłany: 16-10-2008, 09:11   

SAMOCHÓD BYŁ CAŁY CZAS NAPRAWIANY PRZEZ MECHANIKA SAMOCHODOWEGO
(około 15 lat praktyki) to on - http://www.monstertruck.pl/

moje L200 nie ma komputera
to jest prosty silnik 2.5TDI

czekam na opinię Twoich mechaników Gene
na razie właśnie oddałem głowicę do sprawdzenia

pozdrawiam
_________________
DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2008, 09:35   

wlodeka napisał/a:
moje L200 nie ma komputera
to jest prosty silnik 2.5TDI
wiem co to za auto, mam prawie takie samo :wink: i oczywiscie jesli chodzi o glowice to tylko doswiadczony mechanik bedzie mogl postawic diagnoze

Ja uwazam, ze bledem bylo po 3500 km dokrecanie glowicy. Bardzo mozliwe, ze uszczelka byla dupna. Byc moze "wystarczylo" zrobic to co wczesniej. Nowa, dobra uszczelka i planowanie.

Poczekaj na wyniki badania glowicy. Byc moze jest jakies pekniecie ale ja nie jestem wcale pewny, ze musi to byc wlasnie to. Najgorsze sa poprawki po poprawkach. Uzbroic sie w cierpliwosc musisz. Jak mechanik doswiadczony a glowice dobrze robia to bedzie wszystko w porzadku. Jesli nie zmien warsztat.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-10-2008, 11:27   

1. Każde przejechanie temperatury na czerwone w starych dieslach Mitsu, to duże niebezpieczeństwo pęknięcia głowicy.
2. Dokręcanie głowicy po 3500 km, to proszenie się o kłopoty - operację przeprowadza się po max. 1000 km, tylko w przypadku, gdy głowica dokręcana jest określonym momentem (głowic dokręcanych na kąty nie wolno dociągać)
3. Czy turbina jest chłodzona olejem, czy wodą? - może "nowa" turbina jest pęknięta
4. Nie bardzo ufam w fabryczne wady uszczelek - prędzej w niechlujny montaż
5. Raczej nie niskie ciśnienie oleju zabiło turbinę, a woda w oleju
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2008, 11:29   

Jak goście od głowic są dobrzy to powinni powiedziec jak bardzo glowica jest krzywa i czy planowanie ma sens bo wysokosc minimalna nie zostanie zachowana, a jak nie wyjdzie to niestety czeka Cie kupno nowej lub dobrej uzywanej. Po zakupie od razu jej sprawdzenie u gości od głowic; sprawdzenie kanałów krzywizny itp. i sprawdzenie przez nich gniazd zaworów, prowadnic, jak cos nie tak to robota, a jak ok to tylko lekkie jej liznięcie i montaz. Zapytaj ZbyszkaM on jak sadze zalatwi Ci glowice w przystepnej cenie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
wlodeka 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Oborniki
Wysłany: 16-10-2008, 17:15   

dziękuję wszystkim za dobre rady
=====================
NO i są wyniki z BADANIA GŁOWICY
(głowicę dałem do zakładu (w Poznaniu) który zajmuje się silnikami od 40 lat - firma znana i polecana)

GŁOWICA JEST PĘKNIĘTA - między kanałami, duże pęknięcie (jutro będę znał szczegóły)

[color=red]i teraz mam pytanie:
czy załatwiać używaną
czy też tą głowicę naprawiać
[/color]

co mi radzicie ????

Gene ! jak się skontaktować z polecanym przez Ciebie ZbyszkiemM ???
_________________
DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2008, 18:16   

zbyszekm - użytkownik Forum, moderator działu Pajero. Jego gg to: 3597101 www.pajero.one.pl tel: 602-673-905
Używaną głowicę trudno kupić do tego silnika - wiem bo szukałem.

A poza tematem - tak właśnie podejrzewałem ale nie chciałem krakać...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2008, 07:34   

Hubeeert napisał/a:
Używaną głowicę trudno kupić do tego silnika - wiem bo szukałem.

naprawde :shock:
Mysle, ze nie bedzie tak zle.
wlodeka napisał/a:
Gene ! jak się skontaktować z polecanym przez Ciebie ZbyszkiemM ?

Hubeeert, juz pieknie wszystko podal. Ja tylko sprawdze ile kosztuje nowa sprowadzana oficjalnymi kanalami. Az sie boje... :(
Co do turbiny to pewnie padła bo woda wymieszała się z olejem i zwyczajnie stanela.
Ciesze sie, ze odkryto przyczyne klopotow. Oby teraz wszystko potoczylo sie jak trzeba.
Powodzenia
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
wlodeka 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Oborniki
Wysłany: 17-10-2008, 07:43   

WSZYSTKIM - WIELKIE DZIĘKI

myślę że dalej będzie tak jak pisze Gene
=============================
jeszcze raz dzięki za dobre rady
jak wszystko zrobię to napiszę co i jak
_________________
DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2008, 07:48   

:thumbleft:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2008, 08:36   

Zbyszek ma glowice do 4D56 i nowe i uzywane. W ASO cena jest zaporowa. Przekracza 10 000. :shock: Choc pewnosci nie mam bo warto VIN podac.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
wlodeka 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Oborniki
Wysłany: 17-10-2008, 08:39   

daj namiar na Zbyszka

[ Dodano: 17-10-2008, 08:39 ]
przepraszam mam dane do niego, pomyliłem się

[ Dodano: 17-10-2008, 08:40 ]
napisałem do niego maila, czekam za odpowiedzią
_________________
DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2008, 08:41   

Wlodek, dzwon teraz Zbyszek zna juz sprawe. :wink:

[ Dodano: 17-10-2008, 09:28 ]
tu masz rady goscia, ktory dobrze sie orientuje w Pojarkach,

Gebels :
Nowa tez niech zawiezie do sprawdzenia.
I niech zawory dotra, nowe uszczelniacze,
oraz prowadnice jak cos nie teges to niech zrobi
Gene :
dzieki, powtorze
Gebels :
i jesli da nowa uszczelke, i odpowiednio posklada
i z odpowoiednia sila podokrecaja to bedzie gitara
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.