Tuning hamulcow |
Autor |
Wiadomość |
michalpan [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2006, 20:00 Tuning hamulcow
|
|
|
Czy ktos z Was probowal (majac hamulce bebnowe z tyl) zamienic je tarczowymi? Jaki to koszt i jaka jest poprawa skutecznosci hamowania (jesli jakas)? A moze lepiej powalczyc z przednimi kolami? |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
michalpan [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2006, 23:16
|
|
|
mam Carisme 1.6 z 2000 roku, no i z tyl bebny... |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2006, 23:50
|
|
|
W Carismach były też montowane tarczówki z tyłu, więc technicznie nie ma przeszkód do montażu tarcz z tyłu. Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byloby kupienie całego systemu z jakiegoś rozbitka, bo np. nowe zaciski z tłoczkami to spoooory wydatek. |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-04-2006, 08:17
|
|
|
Tak....wrecz tylko najbidniejsze wersje mialy bebny
Ale - bebny hamuja o niebo skuteczniej od tarcz w tym konkretnym modelu, jak chcesz poprawic fabryke i miec auto stajace deba to wymien to co szumnie Mitsu nazywa hamulcami z przodu na hamulce z Galanta Dynamic-4 lub VR-4 (mam taka konfiguracje - jest zajefanie - przy 160 km/h wejscie w 4 bloki nie jest problemem na suchym asfalcie) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-04-2006, 13:04
|
|
|
Estetyczna strona to jest taka, ze przod wyglada ladniej jak odhamujesz przed przeszkoda niz w sytuacji kiedy nie odhamujesz...... i tak na to patrzac, to naprawde ladnie wygladaja z przodu tarcze od Dynamic-4 a z tylu bebny.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-04-2006, 20:57
|
|
|
Bartek, nie masz dostępu do jakiegoś kompletu od Dynamica lub vr-4 (hamulce)? Jeżeli tylko usłyszysz, daj znać. Proszę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
michalpan [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2006, 22:36
|
|
|
czy hamulce o ktorych piszecie beda pasowaly tez do carismy?
po drugie jesli 'producenta sie nie poprawia' to czy ktos z Was probowal poprawic hamulce z przodu - lepsze tarcze z nacieciami itd, lepsze klocki?
widac roznice? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-04-2006, 07:58
|
|
|
Optycznie (podkreslam, bo nie mialem okazji sprawdzic na podnosniku) na 99% pasuja hamulce od Sigmy 24v (klocki te same, tarcza do 15" kola) jedyna roznica to Gal ma 4 sruby w tarczy a Sigma 5, ale ten problem jest prosty do rozwiazania - wystarczy kupic tarcze do Gala (nowe nawet ATM Mikoda oferuje za rozsadne pieniadze) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 17:24
|
|
|
Tylko czy sama zamiana bębnów na tarcze coś pomoże na hamowanie?
Z tego co pamiętam jak mi tłumaczył szef serwisu Auto GT na Bielanach, to wprowadzenie tarcz we wszystkich wersjach Carismy po liftingu było połączone z dodaniem EBD, dzięki czemu autko bardziej hamowało "czterema łapami", a nie głównie przodem. |
|
|
|
 |
michalpan [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 22:44
|
|
|
ok dzieki. tylko jak stwierdzic czy mam EBD? wnioskujac z tad ze mam bebnowe z tyl czy moge to jakos stwierdzic? |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2006, 21:14
|
|
|
Według mnie, jeśli z tyłu masz bębny to nie masz EBD. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. |
|
|
|
 |
|