Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A8 W12
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 05-04-2017, 18:00   Audi A8 W12

Cześć

Słuchałam rozmowy pewnych panów na temat Audi A8 D3 z silnikiem W12 o mocy 450 KM. Padło stwierdzenie że do tego silnika nie montuje się gazu ponieważ silnika się do tego nie nadaje, rzekomo przegrzewa się. Natomiast drugi powód to brak miejsca na instalację i jej bardzo wysoki koszt.
Czy ktoś z ekspertów od LPG mógłby się wypowiedzieć na ten temat.

Oliwia
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-04-2017, 20:00   

http://gazeo.pl/warsztaty...tykul,6082.html
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
enea 
Forumowicz

Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 138
Skąd: Zg
Wysłany: 06-04-2017, 22:00   

jak widać dla chcacego nic trudnego
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 06-04-2017, 22:29   

Dzięki za odpowiedź Robercie.

Mnie zastanowiła jedna rzecz. Wiadomo że wszystko da się zagazować. Pytanie tylko że jest to operacja względnie prosta, czyli standardowy montaż jak np. w silniku V8.
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-04-2017, 08:12   

Wnioskując po tym co pisza na forach gazowych oraz w tym artykule plus drobne wypominki gaziarzy co już gazowali nietypowe silniki - kwestia doświadczenia i chęci, w A8 rzecz umiejscowienia dodatkowych komponentów do LPG stanowi małe wyzwanie, reszta to już doświadczenie montazysty, zakładam że montaż zajmie koło roboczego tygodnia.
Zdziwiłabyś sie co ludzie potrafią gazować, widziałem nawet hybrydy pod gazem :biggrin:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 07-04-2017, 15:10   

12 cylindrowe auto to koszt ok 7000- 8000 zł
trzeba założyć 2 instalacje 6 cylindrowe..
no i gdzieś to zmieścić.
trzeba policzyć ile się jeździ i czy się to opłaca.

pozdrawiam
_________________
Sylwia
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 10-04-2017, 00:01   

Przeglądnęłam ogłoszenia. Audi A8 D3 w silniku W12 to koszt minimum 35 000 PLN za auta z początku produkcji. Chociaż widzę że dużo zależy od stanu ponieważ jest kilka za przeszło 50 000.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 10-04-2017, 11:38   

ja pisałam o kosztach instalacji LPG do tego samochodu,


pozdrawiam
_________________
Sylwia
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-04-2017, 22:19   

robertdg napisał/a:
widziałem nawet hybrydy pod gazem

Jak ma być tanio...:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 11-04-2017, 23:55   

Sylwia, dzięki za odpowiedź. Nie powiem, spory koszt montażu takiej instalacji. Ciekawe jaka jest awaryjność tak skomplikowanej instalacji.
_________________
Niebiańska robota
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-04-2017, 08:56   

Wydaje mi się, że nie jest to specjalnie skomplikowana instalacja.
Jeżeli będziesz użytkować samochód normalnie - tzn. bez jeżdżenia 250km/h przez 1h, ścigania się na torze itp., to 100kkm spokojnie powinna wytrzymać (tak mówi kolega mechanik).

Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli samochód będzie palił 20l LPG/100km (kolega ma BMW 645i i tyle mu pali), to zbiornik 50l starcza na ok. 250km.
Mój zbiornik w Lancerze starcza na ok 350km i ciągłe tankowania staje się męczące na dłuższą metę (w szczególności przy dużych trasach).
Druga sprawa, że np. w Niemczech gaz jest po 2.5zł, a diesel po 4.5zl.

Podsumowując - instalacja jak instalacja - nie doszukiwałbym się zwiększonej awaryjności.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-04-2017, 09:54   

RalfPi napisał/a:
Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli samochód będzie palił 20l LPG/100km (kolega ma BMW 645i i tyle mu pali), to zbiornik 50l starcza na ok. 250km.
Nikt o zdrowych zmysłach nie założy 50-tki do takiego auta, bo 50-tke napełnisz w okolicach 40litrów, wiec przy Twoim założeniu 20l/100km, 200km to optymistyczny wynik, widziałem kika A8-ek z LPG i znaczna większośc miała montowane zbiorniki 100l, czyli koło 75-80l użytecznego paliwa.

Żeby nie być goloslownym, zobacz http://www.ebay.de/itm/Au...%3D222069542488

Nawet Frontgas proponuje 72-100l pojemności zbiorników

RalfPi napisał/a:
Podsumowując - instalacja jak instalacja - nie doszukiwałbym się zwiększonej awaryjności.
Zbytnio upraszczasz bo tego nie widziałes, równie dobrze możesz powiedzieć że Maybach czy Rolls-Royce to tez samochód bo ma koła i sie toczy, sztuka wykonania tez ma znaczenie :roll:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-04-2017, 10:23   

To inżynierowie liczą komponenty - nie jest ich aż tak dużo i montaż instalacji zajmuje może 5h? Ile zajmowałby montaż Rolls'a ręcznie? Rok?
Może jest to uproszczenie, ale instalacja prawidłowo zamontowana (z komponentami prawidłowo dobranymi) powinna bez problemów śmigać 100kkm przy założeniach, o których pisałem wcześniej.

Te 100l butlę to trzeba gdzieś upchać i tak jak piszesz - nie kupuje się V8 czy V10 czy W12 :) , żeby jeździć 120km/h po Autobahnie.

PS Widzę, że A8 ma faktycznie sporo miejsca na butlę.
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 24-04-2017, 12:18   

do 12 cylindrowego phaetona zamontowaliśmy butlę 90 litrów,
ale też znajomemu w polo 1,4 zbiornik cylinder 80 litrów- bo nie lubił tankować.. :mrgreen: - klient nasz Pan,,
_________________
Sylwia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.