Audi A8 W12 |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 05-04-2017, 18:00 Audi A8 W12
|
|
|
Cześć
Słuchałam rozmowy pewnych panów na temat Audi A8 D3 z silnikiem W12 o mocy 450 KM. Padło stwierdzenie że do tego silnika nie montuje się gazu ponieważ silnika się do tego nie nadaje, rzekomo przegrzewa się. Natomiast drugi powód to brak miejsca na instalację i jej bardzo wysoki koszt.
Czy ktoś z ekspertów od LPG mógłby się wypowiedzieć na ten temat.
Oliwia |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-04-2017, 20:00
|
|
|
http://gazeo.pl/warsztaty...tykul,6082.html |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
enea
Forumowicz
Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 138 Skąd: Zg
|
Wysłany: 06-04-2017, 22:00
|
|
|
jak widać dla chcacego nic trudnego |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 06-04-2017, 22:29
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Robercie.
Mnie zastanowiła jedna rzecz. Wiadomo że wszystko da się zagazować. Pytanie tylko że jest to operacja względnie prosta, czyli standardowy montaż jak np. w silniku V8. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-04-2017, 08:12
|
|
|
Wnioskując po tym co pisza na forach gazowych oraz w tym artykule plus drobne wypominki gaziarzy co już gazowali nietypowe silniki - kwestia doświadczenia i chęci, w A8 rzecz umiejscowienia dodatkowych komponentów do LPG stanowi małe wyzwanie, reszta to już doświadczenie montazysty, zakładam że montaż zajmie koło roboczego tygodnia.
Zdziwiłabyś sie co ludzie potrafią gazować, widziałem nawet hybrydy pod gazem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 07-04-2017, 15:10
|
|
|
12 cylindrowe auto to koszt ok 7000- 8000 zł
trzeba założyć 2 instalacje 6 cylindrowe..
no i gdzieś to zmieścić.
trzeba policzyć ile się jeździ i czy się to opłaca.
pozdrawiam |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 10-04-2017, 00:01
|
|
|
Przeglądnęłam ogłoszenia. Audi A8 D3 w silniku W12 to koszt minimum 35 000 PLN za auta z początku produkcji. Chociaż widzę że dużo zależy od stanu ponieważ jest kilka za przeszło 50 000. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 10-04-2017, 11:38
|
|
|
ja pisałam o kosztach instalacji LPG do tego samochodu,
pozdrawiam |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-04-2017, 22:19
|
|
|
robertdg napisał/a: | widziałem nawet hybrydy pod gazem |
Jak ma być tanio...:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 11-04-2017, 23:55
|
|
|
Sylwia, dzięki za odpowiedź. Nie powiem, spory koszt montażu takiej instalacji. Ciekawe jaka jest awaryjność tak skomplikowanej instalacji. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-04-2017, 08:56
|
|
|
Wydaje mi się, że nie jest to specjalnie skomplikowana instalacja.
Jeżeli będziesz użytkować samochód normalnie - tzn. bez jeżdżenia 250km/h przez 1h, ścigania się na torze itp., to 100kkm spokojnie powinna wytrzymać (tak mówi kolega mechanik).
Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli samochód będzie palił 20l LPG/100km (kolega ma BMW 645i i tyle mu pali), to zbiornik 50l starcza na ok. 250km.
Mój zbiornik w Lancerze starcza na ok 350km i ciągłe tankowania staje się męczące na dłuższą metę (w szczególności przy dużych trasach).
Druga sprawa, że np. w Niemczech gaz jest po 2.5zł, a diesel po 4.5zl.
Podsumowując - instalacja jak instalacja - nie doszukiwałbym się zwiększonej awaryjności. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-04-2017, 09:54
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli samochód będzie palił 20l LPG/100km (kolega ma BMW 645i i tyle mu pali), to zbiornik 50l starcza na ok. 250km. | Nikt o zdrowych zmysłach nie założy 50-tki do takiego auta, bo 50-tke napełnisz w okolicach 40litrów, wiec przy Twoim założeniu 20l/100km, 200km to optymistyczny wynik, widziałem kika A8-ek z LPG i znaczna większośc miała montowane zbiorniki 100l, czyli koło 75-80l użytecznego paliwa.
Żeby nie być goloslownym, zobacz http://www.ebay.de/itm/Au...%3D222069542488
Nawet Frontgas proponuje 72-100l pojemności zbiorników
RalfPi napisał/a: | Podsumowując - instalacja jak instalacja - nie doszukiwałbym się zwiększonej awaryjności. | Zbytnio upraszczasz bo tego nie widziałes, równie dobrze możesz powiedzieć że Maybach czy Rolls-Royce to tez samochód bo ma koła i sie toczy, sztuka wykonania tez ma znaczenie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-04-2017, 10:23
|
|
|
To inżynierowie liczą komponenty - nie jest ich aż tak dużo i montaż instalacji zajmuje może 5h? Ile zajmowałby montaż Rolls'a ręcznie? Rok?
Może jest to uproszczenie, ale instalacja prawidłowo zamontowana (z komponentami prawidłowo dobranymi) powinna bez problemów śmigać 100kkm przy założeniach, o których pisałem wcześniej.
Te 100l butlę to trzeba gdzieś upchać i tak jak piszesz - nie kupuje się V8 czy V10 czy W12 , żeby jeździć 120km/h po Autobahnie.
PS Widzę, że A8 ma faktycznie sporo miejsca na butlę. |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 24-04-2017, 12:18
|
|
|
do 12 cylindrowego phaetona zamontowaliśmy butlę 90 litrów,
ale też znajomemu w polo 1,4 zbiornik cylinder 80 litrów- bo nie lubił tankować.. - klient nasz Pan,, |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
|