Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] chłodzenie silnika na klimatyzacji Zwarjowałem :/
Autor Wiadomość
Necmaster
[Usunięty]

  Wysłany: 23-06-2008, 17:00   [Cari 1.6] chłodzenie silnika na klimatyzacji Zwarjowałem :/

Witam wszystkich mam problem z chłodzeniem silnika ,strasznie szybko mi sie grzeje zwłaszcza jak jestem w korku niewiem co jest, nie włancza mi sie wogóle wentylator od chłodnicy . Pewnego dnia przez przypadek włonczyłem klime czujnik złapał temperature i schłodził mi silnik i teraz pytanko czy to jest normalne przecież w zimie nie bede włanczał klimy zeby schłodzic silnik :lol: niewiem czy termostat czy czujnik jesli ktos wie gdzie znajduje sie czujnik w carismie bo za chiny niewiem gdzie powinnien byc gdzies koło chłodnicy jak ktoś ma zdjecia jakies wskazówki gdzie to sie znajduje jak to naprawić niech zapoda linka z góry dzienkuje i pozdrawiam maniaków MIŚKA
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-06-2008, 20:14   

Są dwa czujniki i termostat.Jeden czujnik znajduje się na króćcu i dochodzi do niego jeden przewód jest to czujnik dający info na licznik do wskazówki temp.Drugi jest dalej wkręcany do bloku silnika od strony skrzyni na wysokości głowicy.http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=11272&highlight=temperatura+silnika
http://www.mitsubishi-gra...ratury&start=15
Poczytaj sobie może cię oświeci.
 
 
Necmaster
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2008, 18:23   

Dzienki za wskazówki przeczytałem wszystko ,czujnik najpierw wymienie i płyn chłodniczy :) zobaczymy co bedzie jescze . Pozdrawiam [/quote]
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-06-2008, 21:44   

No nie koniecznie to pomoże!.Mam podobny problem a mianowicie wiatraki się późno włączają tzw. jak jest ok5 mm od górnej kreski na desce.Wtedy chodzą dwa wiatraki od klimy i od chłodnicy.Wymieniłem już termostat płyn czujnik od ECU i nadal to samo.Chłodnica jest nowa pompa wody też korek jest od Colta z 2006r czyli też prawie nowy.Podejrzewam że ten wiatrak ma 2 biegi albo oddzielnie powinien chodzić tylko jeden wiatrak.Wtyczki są na 4 piny a druga wtyczka od wiatraka ma 2 piny czy ktoś się orientuje może czy powinny chodzić dwa wiatraki czy jeden?.Ci którzy próbowali mi pomóc mówili że im wiatraki w ogóle się nie załączają co uważam za kompletną bzdurę bo nie znam takiego układu który by nie wymagał na postoju chłodzenia wymuszonego.Uważam że opinie te są walone na pałę i nie sprawdzone.Tak samo jak i sprężarka od klimy w klimatronicu chodzi cały czas!!!!!.GłUPOTY.
 
 
Necmaster
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 22:33   

Ja teraz mam wiekszą tragedie KUR**A wczoraj jade a tu nagle strzał coś piepszło i wrzucam bieg moje auto stoji chodz silnik działa kręci sie wrzucam 2 bieg i nie jedzie wszystkie włanczałem auto stoji i kreci silnikiem , a jak wrzuce bieg a puszcze sprzegło to coś mi tyrka ludzie pomużcie niewiem czy półoska czy SEGER bo ktoś mi cos mówił a niewiem nawet co to jest ten seger jaja jak berety a tak bardzo spodobała sie mi carisma a tu dupła skrzynia ja chyba sie nie wypłace :-(
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 30-06-2008, 22:45   

Necmaster nalezysz do tych klientów któzy trafili na ferelny typ...osobiście w cari mało włożyłem a - odpukac - ustrek mam praktycznie 0... jesli sam nic nie stwierdziles uwalając sie pod autem (oznaki zew) to gon po fachure...

p.s.stary ogranicz się z błędami ortograf...nie idzie dojść do ładu składu :wink:
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Necmaster
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2008, 15:00   

ja tam nie patrze na błędy ortograficzne jak jestem w desperacji :D pisze bez przecinków bez kropek hehe :) zobaczymy w poniedziałem co mi stwierdzą w aucie :)

[ Dodano: 01-07-2008, 15:03 ]
poniedziałek .
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 02-07-2008, 00:30   

Niestety Necmaster nie pocieszę Cię. Mój kuzyn miałpodobne objawy przy swojej Cari 1.8 . Mianowicie przy ruszaniu coś mu zazgrzytało i auto stanęło. Silnik działał biegi wchodziły a auto stało w miejscu i tylko coś chrobotało w skrzyni. Okazało się że to wewnętrzny przegub się rozsypał i wpadł do skrzyni rozwalając "wnętrzności" :|
Przy okazji pozdrowienia dla kuzyna, który już wymienił skrzynię i śmiga swoją piękną Cari :mrgreen:
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
Necmaster
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2008, 09:56   

A Pamietasz ile kuzyn mniej wiecej zapłacił za robocizne i czesci zebym wiedział ile kasy trzeba mniej wiecej przygotowac na takie naprawy . Ja przypuszczam Ze ten Seger w skrzyni poszedł ale zobaczymy jutro hehe pozdrawiam :)

[ Dodano: 09-07-2008, 22:24 ]
No i okazało sie ze olej uciekł ze skrzyni, zatarłem ja i rozwaliłem całą. W Piątek prawdopodobnie odbiór MISKA :)
 
 
Szyninho4
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2008, 22:46   

NO witam :) ja jestem tym kuzynem :) ) za skrzynie zaplacilem 950zł razem z półośką a za robote i olej do skrzyni 400zł :(

pozdro dla kuzyna !:)
 
 
Necmaster
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2008, 11:02   

u mnie okazało sie ze skrzynia nie poszła , w półośce miałem robione coś , podkładka i jakis pierscien były spawane i to walneło a skrzynie jednak miałem dobrą teraz dalej kminie nad chłodzeniem silnika narazie kasy mało :) jeszcze mi tyrka w lewym kole podejrzewam ze sworzen poszedł rąbac sie bo tak wyjebałem w dziure na ulicy, ze nie porozumienie , jak ja kocham nasze polskie drogi :)
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2008, 12:09   

z chłodzeniem sprawa wygląda tak:

wentylator w 1.6 włącza sie podobno bardzo późno - jak
wskazówka temperatury poleci za połowę

mi raz się tylko zdarzyło żeby doszło do połowy (zazwyczaj jest przed)
było to w największe upały w korkach,
ale akurat włączyłem klime - wtedy załaczaja sie oba wentylatory

poza tym na postoju, podczas pracy silnika nie zauważyłem nigdy zeby wskazówka mi przekroczyła połowę

jeżeli pompa wody wyrabia, a masz świeży płyn i odpowietrzony układ
warto wymienić termostat
każdy mechanik go wymieni a koszt niewielki

jeżli chłodnica jest ok, nie zamulona i wszystkie powyzsze warunki spełnione,
to nie powinno być najmniejszych problemów z chłodzeniem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.