Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
kunacik
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 10:42   wymiana rozrządu

witam wszystkich..... mam przejechane na rozrzadzie okolo 80tys i zastanawiam sie czy juz teraz go wymieniac czy jeszcze mam czas.... moze ktos wymieniał juz rozrzad i podpowiedzialby mi jakiej firmy czesci mam kupic i mniej wiecej opisac czy duzo jest przy tym pracy.... chcialbym sam to zrobic wiec licze na Wasza pomoc.
z gory dziekuje i przypominam ze mam silnik 1,3 12V.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-06-2008, 15:35   

kunacik napisał/a:
mam przejechane na rozrzadzie okolo 80tys
Już dawno powinien być wymieniony. 20 000 km temu.
kunacik napisał/a:
jakiej firmy czesci mam kupic
Pasek Mitsuboshi, Tsubaki, Sun lub Flennor, a rolka GMB, Koyo lub NTN.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 30-06-2008, 22:49   

Dokładnie wszystkie wymienione przez Hugo firmy są dobre. Jam np mam pasek Tsubaki i rolkę Koyo. Przy wymianie paska pomyśl też o pompie wody
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 22:57   

Ja też mam pasek Tsubaki a rolkę GMB:) i śmiga aż miło.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-06-2008, 23:03   

PiotrekSL4 napisał/a:
Ja np mam pasek Tsubaki i rolkę Koyo
Taki zestawik miałem w CAO. No problemos.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 12-07-2008, 18:29   

kunacik napisał/a:
moze ktos wymieniał juz rozrzad i podpowiedzialby mi jakiej firmy czesci mam kupic i mniej wiecej opisac czy duzo jest przy tym pracy.... chcialbym sam to zrobic wiec licze na Wasza pomoc.


lepiej zostaw to mechanikowi jak zle załozysz to cały silnik do wyjeb.....

Ja tez mam zamiar wymienic rozrzad i mam poytanie machanik mówił ze napinacz sie chyba tłucze czy cos to napinacz to osobna czesc czy to razem z rolką? i jakby co to jaki napinacz kupic?
Ile moze kosztowac taka wymiana u mechanika do mojego miska (4g92)

[ Dodano: 12-07-2008, 18:40 ]
Chodzi o samą wymianę
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 12-07-2008, 18:53   

rosomak1983 napisał/a:
Ile moze kosztowac taka wymiana u mechanika do mojego miska (4g92)
Rozrząd to rozrząd - około 150-250PLN
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2008, 19:09   

Napinacz w Twoim przypadku = rolka.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 12-07-2008, 19:16   

londolut napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
Ile moze kosztowac taka wymiana u mechanika do mojego miska (4g92)
Rozrząd to rozrząd - około 150-250PLN
_________________


chodzi ze kupie sobie sam a on tylko zamontuje

[ Dodano: 12-07-2008, 19:17 ]
gregorbu napisał/a:
Napinacz w Twoim przypadku = rolka.


czyli mam kupic pasek oraz rolke i to jest kompletny rozrząd

[ Dodano: 12-07-2008, 19:17 ]
oczywiscie firm polecanych powyżej

[ Dodano: 12-07-2008, 19:20 ]
PiotrekSL4 napisał/a:
Przy wymianie paska pomyśl też o pompie wody


dlaczego i czy wyjdzie mnie to drogo?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2008, 21:35   

Zapominasz jeszcze o uszczelniaczach wałka rozrządu i wału korbowego. Zamienniki NOK/Corteco w cenie kilkunastu PLN, oryginały ok. 40 PLN u Japaneze i ponad 100 PLN w ASO. Pompa wody GMB kosztuje pewnie ok. 150 PLN
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 13-07-2008, 00:46   

gregorbu napisał/a:
Zapominasz jeszcze o uszczelniaczach wałka rozrządu i wału korbowego. Zamienniki NOK/Corteco w cenie kilkunastu PLN,

Dokladnie. U Japanezze w zeszlym roku zaplacilem za oba cos kolo 30 zl.
gregorbu napisał/a:
Pompa wody GMB kosztuje pewnie ok. 150 PLN

Jak rok temu pytalem kosztowala dokladnie 128 zl. Przy calkowitym koszcie wymiany rozrządu niewiele. Ale masz spokój na dlugoooo.

Ja mam mechanika który za wymianę paska, rolki i uszczelniaczy wziął 100 zl. I ta niska cena nie świadczy o jakości wykonywanych usług przez niego.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 13-07-2008, 03:40   

PiotrekSL4 napisał/a:
Ja mam mechanika który za wymianę paska, rolki i uszczelniaczy wziął 100 zl.


Mi proponuje ktoś 80 zł za wymiane rozrządu ale wiem ze to jego pierwszy 4g92 ale zna sie na rzeczy wiec mysle ze da rade. Ale dalej nie wiem czemu miałbym wymieniac tą pompę???? Zreszta mam parę wydatków wiec rozrząd wystrarczy jak wymienie. Pozatym niedługo dalsza częsc miska polarnego i jego przygód ale to zupełnie inna histortia. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2008, 11:18   

rosomak1983 napisał/a:
Ale dalej nie wiem czemu miałbym wymieniac tą pompę???? Zreszta mam parę wydatków wiec rozrząd wystrarczy jak wymienie.
Regułą jest, ze pompa wody wytrzymuje ok. 200.000 km. Zaczyna mieć luzy, rozszczelnia się, a na koniec "puszcza" płyn chłodzący. Niebezpieczeństwo: możliwe przegrzanie silnika i kosztowna naprawa - to wersja pesymistyczna. Wersja bardziej optymistyczna: wymiana pompy wody oraz rozrządu, bo do wymiany pompy konieczne jest ściągnięcie paska rozrzadu.
W Białym poprzedni właściciel zlecił wymianę rozrządu. Asia była bardzo z owego faktu zadowolona, bo uniknęła pewnych kosztów. Okazało się jednak, że rozrząd został owszem wymieniony, ale pompa nie i w efekcie po przejechaniu ok. 15.000 km trzeba było ponownie wymieniać rozrząd i pompę.
Opłaca się taka oszczędność - sam sobie odpowiedz na pytanie...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-07-2008, 11:28   

gregorbu napisał/a:
Regułą jest, ze pompa wody wytrzymuje ok. 200.000 km
Mój przykład w CAO 4G92: pompa zaczęła cieknąć przy przebiegu niecałych 180 000 km. Kilka tygodni po wymianie rozrządu :evil:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2008, 11:30   

Hugo napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Regułą jest, ze pompa wody wytrzymuje ok. 200.000 km
Mój przykład w CAO 4G92: pompa zaczęła cieknąć przy przebiegu niecałych 180 000 km. Kilka tygodni po wymianie rozrządu :evil:
I to dodatkowo świadczy o konieczności wymiany zawczasu. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.