Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Montaż siłowników do podnoszenia tylnej klapy
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-04-2018, 23:18   [EAxA] Montaż siłowników do podnoszenia tylnej klapy

Kolejny mod, który sprawił, że Galant EA stał się trochę normalniejszym autem, a więc montaż siłowników gazowych do podnoszenia tylnej klapy w wersji sedan :mrgreen:

Potrzebne są:
1. Siłowniki klapy tylnej z Alfy Romeo 156 koniecznie w wersji BEZ SPOJLERA, czyli o mocy 370N, dokładnie takie: http://allegro.pl/hd-silo...7130419236.html
2. Sworznie kulowe do siłowników 4 szt., typowe z główką o średnicy 10 mm, takie jak na fotce poniżej (wykorzystałem sworznie mocujące siłowniki tylnej klapy w Carismie hatchback, pasują idealnie):



3. Mocne uchwyty do siłowników, które należy przykręcić mniej więcej w miejscu pokazanym na poniższej fotce (ja użyłem oryginalnych uchwytów siłowników podnoszenia tylnej klapy z Galanta kombi, pasują idealnie jakby były do sedana):



4. Wiertarka i wiertła, 2 mm i 7 mm, gwintownik M8x1,25, komplet kluczy i trochę chęci i czasu.

Na początku mocujemy uchwyt tylny siłownika, jak pisałem wyżej, jeśli nie mamy uchwytów od kombi to trzeba sobie dogiąć uchwyty w kształcie litery "L", nawiercić otwory pod sworznie kulowe i wszystko przykręcić do tylnej półki. Następnie wiertłem 7 mm wiercimy i gwintujemy otwór pod sworzeń kulowy w zawiasie klapy, w miejscu pokazanym na fotce poniżej (na zdjęciu klapa jest otwarta, najlepiej wpiąć sobie siłownik w kulkę uchwytu pod tylna półką, a on sam wyznaczy miejsce montażu sworznia w zawiasie). Czynności powtarzamy po drugiej stronie auta, czyli na lewym zawiasie klapy tylnej :wink:







A tak wygląda siłownik po zamknięciu klapy:



Dodam, ze wpięcie siłowników w kulki na zawiasach to trochę wyzwanie. Leżąc w bagażniku nie mamy siły wcisnąć nieco siłownika tak by wskoczył na kulkę, ja poradziłem sobie kawałkiem klapki drewnianej, którą podważałem siłowniki, jednocześnie je ściskając i kierując na kulkę. Polak potrafi :mrgreen:
Jeszcze jedna sprawa, ja mam klapę wygłuszoną ponad 2 kg mat butylowych oraz zamontowany oryginalny spojler z 3 światłem STOP (pewnie drugie 2 kg) i klapa jest bardzo ciężka, dlatego sama się nie unosi po owarciu. Podejrzewam, że w przypadku nie wygłuszanej klapy bez spojlera siłowniki po otwarciu klapy same uniosą ją do góry, a jeśli nie to wystarczy się pobawić w ściśnięcie do siebie kilku zwoi oryginalnych sprężyn klapy tylnej (które oczywiście zostają na swoim miejscu po montażu siłowników z Alfy) i klapa sama będzie się unosić w górę.

Nareszcie nie trzeba podczas otwierania klapy łapać jej pod koniec, bo nie leci jak głupia do końca tylko ładnie płynnie zwalnia. Jak w normalnym sedanie :mrgreen:

Jak nie zapomnę to nakręcę i wrzucę filmik jak to w praktyce działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.