 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxA] Montaż siłowników do podnoszenia tylnej klapy |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-04-2018, 23:18 [EAxA] Montaż siłowników do podnoszenia tylnej klapy
|
|
|
Kolejny mod, który sprawił, że Galant EA stał się trochę normalniejszym autem, a więc montaż siłowników gazowych do podnoszenia tylnej klapy w wersji sedan
Potrzebne są:
1. Siłowniki klapy tylnej z Alfy Romeo 156 koniecznie w wersji BEZ SPOJLERA, czyli o mocy 370N, dokładnie takie: http://allegro.pl/hd-silo...7130419236.html
2. Sworznie kulowe do siłowników 4 szt., typowe z główką o średnicy 10 mm, takie jak na fotce poniżej (wykorzystałem sworznie mocujące siłowniki tylnej klapy w Carismie hatchback, pasują idealnie):
3. Mocne uchwyty do siłowników, które należy przykręcić mniej więcej w miejscu pokazanym na poniższej fotce (ja użyłem oryginalnych uchwytów siłowników podnoszenia tylnej klapy z Galanta kombi, pasują idealnie jakby były do sedana):
4. Wiertarka i wiertła, 2 mm i 7 mm, gwintownik M8x1,25, komplet kluczy i trochę chęci i czasu.
Na początku mocujemy uchwyt tylny siłownika, jak pisałem wyżej, jeśli nie mamy uchwytów od kombi to trzeba sobie dogiąć uchwyty w kształcie litery "L", nawiercić otwory pod sworznie kulowe i wszystko przykręcić do tylnej półki. Następnie wiertłem 7 mm wiercimy i gwintujemy otwór pod sworzeń kulowy w zawiasie klapy, w miejscu pokazanym na fotce poniżej (na zdjęciu klapa jest otwarta, najlepiej wpiąć sobie siłownik w kulkę uchwytu pod tylna półką, a on sam wyznaczy miejsce montażu sworznia w zawiasie). Czynności powtarzamy po drugiej stronie auta, czyli na lewym zawiasie klapy tylnej
A tak wygląda siłownik po zamknięciu klapy:
Dodam, ze wpięcie siłowników w kulki na zawiasach to trochę wyzwanie. Leżąc w bagażniku nie mamy siły wcisnąć nieco siłownika tak by wskoczył na kulkę, ja poradziłem sobie kawałkiem klapki drewnianej, którą podważałem siłowniki, jednocześnie je ściskając i kierując na kulkę. Polak potrafi
Jeszcze jedna sprawa, ja mam klapę wygłuszoną ponad 2 kg mat butylowych oraz zamontowany oryginalny spojler z 3 światłem STOP (pewnie drugie 2 kg) i klapa jest bardzo ciężka, dlatego sama się nie unosi po owarciu. Podejrzewam, że w przypadku nie wygłuszanej klapy bez spojlera siłowniki po otwarciu klapy same uniosą ją do góry, a jeśli nie to wystarczy się pobawić w ściśnięcie do siebie kilku zwoi oryginalnych sprężyn klapy tylnej (które oczywiście zostają na swoim miejscu po montażu siłowników z Alfy) i klapa sama będzie się unosić w górę.
Nareszcie nie trzeba podczas otwierania klapy łapać jej pod koniec, bo nie leci jak głupia do końca tylko ładnie płynnie zwalnia. Jak w normalnym sedanie
Jak nie zapomnę to nakręcę i wrzucę filmik jak to w praktyce działa. |
|
|
|
 |
|
|