drążki skrętne |
Autor |
Wiadomość |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:07 drążki skrętne
|
|
|
chce wymienić drążki skrętne wraz z ich końcówkami i zastanawiam się czy obydwa drążki, to znaczy z lewej i prawej strony, to ta sama część? czy może różnią się sprawę komplikuje fakt iż moje wozidełko jest z wadą fabryczną i posiada kierownice po prawej stronie (anglik) jakby miał ktoś rozrysowaną maglownice wraz z drążkami i końcówkami ułatwiło by mi to dobór odpowiedniej części. za pomoc z góry dzięki. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:42
|
|
|
co do drążków to hyba zupełnie inne są w angliku różnią się długościami i przekładnia jest inna a co do końcówek to chyba sa takie same co w modelu europejskim
a co do rozrysowania czy nie znajduje się w manuale ostatnio jak tam zaglądałem to było bodajże w rozdziale 37a |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:46
|
|
|
rasiak1980, Piszesz o maglu wiec sadze ze chodzi Ci o przednia kolumne kierownicza, do niej drazki kierownicze i koncowki drazkow kierowniczych, niestety nie ma dokladnej instrukcji do jej regeneracji, jest jedynie pogladowa, wiec postaram Ci sie mniej wiecej tresciwie opisac czynnosci, aha wspomne jeszcze ze jak robisz uklad kierowniczy to lepiej nie zalowac i zrobic caly komplet (oba drazki i koncowki), jezeli oczywiscie auto szykujesz dla siebie, w przeciwnym wypadku wymieniasz tylko to co zuzyte, wiec tak jezeli np bedziesz wymienial drazek i koncowke kola lewego, skrecasz kola w prawo, zabezpieczasz auto, luzujesz kolo lewe, podnosisz na lewarku, sciagasz kolo, zabezpieczasz auto, srube od koncowki drazka czyscisz szczotka, takze gwint ktory sie nakrece w drazku kierowniczym, nastepnie psikasz WD40, bierzesz odpowiedni klucz (np 21) i luzujesz kontre pomiedzy koncowka i drazkiem, jak poluzujesz, probujesz pokrecic samym drazkiem w koncowce (klucz 13 lub mocna zabka) jezeli ci sie to uda bierzesz sie za odkrecanie koncowki, jezeli bedzie sie krecila nakretka wraz ze sworzniem podpierasz koncowke lewarkiem tak aby ja bardziej docisnac do uchwytu zwrotnicy, jak juz odkrecisz a koncowka nie chcialaby wyjsc puksz kilowym mlotkiem w uchwyt zwrotnicy w ktorym siedzi sworzen koncowki, jak koncowka wypadnie to wykrecasz ja z galki, nastepnie wykrecasz nakretke kontrujaca, bierzesz srubokret lub obcinacze i zrywasz obaski mocujace oslone przeciwkurzowa maglownicy (tzw haromijka) po czym sciagasz ja i kluczem podajrze 32 odkrecasz galke od maglownicy (moze isc ciezko), najlepiej do tego demontazu moznaby uzyc klucza do drazkow, z montazem postepujesz w odwrotny sposob co do demontazu, oraz ze strona przeciwna podobnie podazasz, jezeli chodzi o wymiary drazkow, dokladnie cie nie zapewnie, ale powinny byc jednakowe (prawy - lewy), natomiast koncowki sa rozroznialne na prawa i lewa
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-10-2009, 08:53
|
|
|
robię dla siebie także nie chce oszczędzać chce wymienić dwa drążki i dwie końcówki drążków. Po prostu jak byłem na geometrii mieli bardzo duże problemy żeby wyregulować ogółem zajęło im to 1,5 godziny grzali palnikiem i dokręcali (swoją drogą nie za bardzo podobało mi się to grzanie palnikiem w obrębie końcówek drążków ) po czym rozłożyli ręce i powiedzieli że lepiej już nie będzie i że muszę wymienić komplet drążki + końcówki teraz auto jeździ ok ale nie jest to to co było brakuje do poprzedniego stanu i to sporo odczuwam to codziennie bo dzień w dzień robię ponad 100km trasy, dodatkowo cały czas kurczowo trzymam kierownice bo boje się że przez to grzanie palnikiem może teraz coś pęknąć. może na koniec sprecyzuje nieco pytanie chodzi mi o drążki to co z jednej strony kończy się gwintem regulacyjnym na który nakręcone jest kontra i końcówka drążka a z drugiej strony przymocowane jest do magla. na rysunku obie części wyglądają podobnie pytanie czy różnią się od siebie? tzn czy jest lewy i prawy czy tylko jedna cześć na obydwie strony? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-10-2009, 19:18
|
|
|
wedle katalogu od 02.1999 drazki sa jednakowe, znaczy lewa strona rowna prawa, wsytepuja rozne typu, w zaleznosci pewnie od zastosowanej przekladni o dlugosci 327mm fi16mm (stosowane od 03.1999), dł. 305mm fi 12mm (stosowane do 02.1999), dł 330 fi12mm (stosowane do 02.1999), dl. 325mm fi 16mm ()stosowane od 03.1999).
[ Dodano: 23-10-2009, 19:24 ]
Jezeli byly grzane palnikiem, oznaczac to bedzie ze nie wykreci sie stara galka ze starego drazka, dlatego zeby zaoszczedzic sobie pracy uzyj szlifierki zeby obciac stary drazek pomiedzy oslona przeciw pylowa a kontra, choc moglbym ci podsunac jeszcze jeden pomysl na odkrecenie koncowki od drazka, podkladasz 2kg mlotek pod koncowke drazka, a mlotkiem, rzedu 1kg uderzasz od gory (tlumacze drgania harmoniczne spowoduja czesciowe wykruszenie korozji na miejscach styku obu materialow), klepiesz w taki sposob najlepiej z kazdej strony aby rownomiernie rozlozyc sile uderzenia a zeby nie zagniotla sie koncowka na drazku, z doswiadczenia stwierdzam ze wole ta metode od palnika, palnik stosuje tylko w ekstremalnych sytuacjach, gdzie np nie ma podejscia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-10-2009, 20:52
|
|
|
kupiłem końcówki Quinton Hazell i drążki FAI Auto Parts |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-10-2009, 20:59
|
|
|
Tutaj nie wypowiem sie na temat jakosci gdyz pierwsze slysze o takich producentach/dystrybutorach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-10-2009, 21:10
|
|
|
Quinton Hazell to dystrybutor części który sprzedaje pod swoją marką a FAI Auto Parts to jak dobrze kojarzę producent z uk według mnie dobry wybór nie ma co pakować drogich części do samochodu który kosztuje zależnie od rocznika od parę funtów do maxymalnie 2000 funtów za 2004 rok |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 29-10-2009, 08:50 ponoene pytanie o końcówki i drążki
|
|
|
przyszła do mnie dzisiaj paczka dwa drążki i dwie końcówki z tym że obydwa komplety są takie same wnioskuje że nie ma różnicy lewa i prawa strona są takie same w poniedziałek zabieram się do roboty |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-10-2009, 17:04
|
|
|
rasiak1980, tak jak pisalem wczesniej w wiekszosci przypadkow strona lewa = prawej, powodzenia i przyjemnej robotki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-10-2009, 17:32
|
|
|
A jakiej firmy poradzicie końcówki brać? Dużeo dobrych opinii słyszałem o 555 i takie są w IC. Może jednak coś innego lepiej brać?
Aha jak jedna końcówka jest wywalona to lepiej wymienić obie czy tylko jedną, zakładając że jeszcze obie są oryginalne?(Na mój rozum to lepiej dwie bo znając życie to za 2miechy padnie następna i trzeba będzie znowu robić i zbieżność ustawiać). |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-10-2009, 17:42
|
|
|
mlun, najlepiej wymieniac komplet, gdyz tak czy inaczej bedziesz robil zbieznosc, a powtarzac ta czynnosc za jakis czas to bezsens, sprawdz sobie jeszcze kondycje drazkow kierowniczych |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 30-10-2009, 17:49
|
|
|
Podobno tylko końcówka jest kiepska reszta okej. W sumie na naszych drogach pomimo że jest dobra to można się spodziewać że też się wkońcu uszkodzi.
Aha końcóweczki już zakupione firmy 555. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 31-10-2009, 00:35
|
|
|
ja kupiłem Quinton Hazell wyglądają na solidne i precyzyjnie wykonane a jak z trwałością czas pokaże te co mam jeszcze w swojej karince to oryginały założone 110000 mil temu w fabryce mam nadzieje że te nowe równie długo mi posłużą |
|
|
|
 |
|