Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
reanimowac colta czy nie
Autor Wiadomość
damianrally
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2008, 22:33   reanimowac colta czy nie

witam wczoraj rozbiłem swojego colta c51a mianowicie z dużą prędkoscia uderzyłem tylnim kołem w wysoki krawężnik ..:( a nastepstwa sa takie lewe koło wyszło na zewnątrz prawe weszlo do srodka , amorki sa pokrzywione , prawdopodobnie wachacze tez , belka sie wykrzywiła w litere uuuuuu, i nie wiem jak tam z kielichami czy tez nie oberwały .... mam takie pytanie czy jest opłacalne naprawiać takie auto ,ile to może wynieść ...i czy po takiej naprawie samochód bedzie wstanie normalnie sie poruszac i ;( rozgladam sie juz za innym autkiem ale nie wiem co zrobic z tym

z góry dzieki .pozdr :)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-09-2008, 22:57   Re: reanimowac colta czy nie

Jak dasz rade zrobic zdjecia to beda one bardzo pomocne w ocenie...
 
 
damianrally
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2008, 23:06   

na fotkach głownie widzc koła poprzesuwane i belkę wygietą tak jakby całe zawiesznie zostalo przesuniete o 10 cm a fotki dopiero moge w niedziele zrobic bo teraz jeste w pracy 50 km od domu
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-10-2008, 10:59   

Szczerze powiedziawszy zapewne dostała porządnie geometria i nie wiadomo czy poza elementami wymiennymi (wahacz, amorki, etc.) nie wiadomo czy jak to wszystko poskładasz to będzie prosto jeździł....


P.S. Latałeś na ręcznym z dużą prędkością ? ;)
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 29-10-2008, 18:42   

Koledzy czytajcie dokładnie co kolaga damianrally napisał...
Uderzył TYLNYM kołem ... wiec o jakich wy wahachać piszecie ???

Ja na pisze tak...

Jeśli buda wytrzymała to jest to do zrobienia...

Belka oczywiście do wymiany – podejrzewam, że wraz z drążkiem penharda... bo to właśnie on jako pierwszy w zawieszeniu łomot dostał... on utrzymuje auto przy obciążeniach bocznych... drążek „penharda”- z jednej strony przykręcony do belki a z drugiej do "budy" i właśnie to mocowanie przy buzie jest tu teraz najważniejsze.... jeśli to nie jest skorodowane, urwane, rozdarte, odpowiedzialny blacharz powinien dać sobie z tym rady bez większych przeszkód.... jak spartoli sprawę auto może być czterośladem z przesunięciem osi 5cm...
jeśli chodzi o kielichy (górne mocowania amorków) to na 99% nic im nie jest...

Czyli...
- belka z „penhardem”
- amorki
najprawdopodobniej będziesz musiał dokupić jeszcze:
jeśli masz tarcze hamulcowe to tarcze (mogła oberwać, a nawet na pewno)
jeśli masz bębny to bębny gniazdo łożysko poszło na spacer w stronę jajowatego kształtu w skrajności nawet pęknięcia (choć taką skrajną masakrę widziałem tylko raz)
no i łozyska.... (uderzone bankowo szrot)...
- pomyśł nad przewodami hamulcowymi - (pamiętaj że przy demontażu i montażu je trochę zmordujesz a mają już parę łaaadnych latek)

Reszta (zaciski, jarzma itd...) powinna przeżyć

Zaznaczam na koniec, że nie widziałem auta ani jego zdjęć... więc napisałem na podstawie domysłów i jedynie opisu uszkodzeń... wiec jak cos proszę się nie "czepiać"

A niektórych kolegów którzy zapewne napiszą, że w tym i w tym roku a takich to a takich numerach VIN były montowane tylko tarcze a nie bębny..... i co ja tu piszę....
to przepraszam ale dlatego opisałem oba przypadki...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-10-2008, 22:04   

My mistake, zapomniałem że w c50 była belka a nie wahacze... chyba za dużo CA0 1.6 się ostatnio narobiło w mojej okolicy i człowiek się przyzwyczaja :)
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-10-2008, 22:09   

Przepraszam, że się tak wetnę...ale to jest drążek PAnharda :)
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-10-2008, 22:41   

Drążek Panharda -> http://en.wikipedia.org/wiki/Panhard_rod
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.