 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
przebiegi na LPG |
Autor |
Wiadomość |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-05-2011, 20:10 przebiegi na LPG
|
|
|
no to zakładam nowy temat
proszę podawać przebieg na LPG, ew. jaka instalacja, jaki silnik, problemy
ja zaczynam
silnik 1,5
instalacja BRC, bez lubryfikacji
przebieg 20.000 km na gazie, 65000 łącznie
problem - butla wystaje w bagażnikua, spalony zawór do odbijania (na jednej stacji mi przepompowali i spalili), czasem kontrolki ile gazu mi wariują |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
Ostatnio zmieniony przez bastek 28-05-2011, 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jarel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 28-05-2011, 21:48
|
|
|
silnik 1,8
instalacja BRC, z lubryfikatorem
przebieg 45.000 km
z racji tego że to sportback butla nie wystaje tylko półka bagażnika musi być uniesiona
mi również czasem kontrolki ilości gazu wariują
spalanie - jazda mieszana do 11,5 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-05-2011, 07:25
|
|
|
silnik 1.8
instalacja BRC - Sequent 24 MY07
Wilelozawór toroidalny
zbiornik toroidalny 38 l(poj. roboczej)
reduktor - Genius MB
cena 3'900
przebieg 23 kkm
spalanie 10l/100km
Problemy/wady:
- trochę mniej miejsca w bagażniku
- delikatnie gorsze osiągi (chyba)
- to koniec...?
Zalety:
-mniejsze koszty
-większy zasięg |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-05-2011, 23:23
|
|
|
RalfPi napisał/a: | silnik 1.8
instalacja BRC - Sequent 24 MY07
Wilelozawór toroidalny
zbiornik toroidalny 38 l(poj. roboczej)
reduktor - Genius MB
cena 3'900 |
Szczecin drogi jest, wlozylem do swojego instalacje - dokladnych danych nie pamietam, cos tam STAG 300, wtryski HAMA, zbiornik poj.roboczej ok.42l i za calosc zaplacilem 3200. Aha instalacja z lubryfikatorem i w najdrozszej wersji.
przebieg narazie malutki bo okolo 2tys
wady: najwiekszy to podloga bagaznika powedrowala o 7cm w gore, osiagi w sesie przyspieszenie deeeeelikatnie mniejsze
zalety: na jednym zbiorniku zalanym za okolo 100pln zasieg 400km w miescie |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 31-05-2011, 08:45
|
|
|
Witam,
prośba abyście dopisali czy macie silnik przystosowany do LPG.
Przymierzam się do dołączenia do grupy gaziarzy. (silnik 1.8 nie przystosowany do instalacji gazowej) |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-05-2011, 11:46
|
|
|
Przystosowany - dodatkowy tysiąc zł.. a od 3kkm śmigam za, niemal, pół ceny:)
Montaż gazu w nieprzystosowanym autku..? Coś więcej może Kolega Jac podpowie:) |
|
|
|
 |
megas1
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 76 Skąd: google
|
Wysłany: 31-05-2011, 12:09
|
|
|
ko5a napisał/a: | Witam,
prośba abyście dopisali czy macie silnik przystosowany do LPG.
Przymierzam się do dołączenia do grupy gaziarzy. (silnik 1.8 nie przystosowany do instalacji gazowej) |
Podłączam się do tematu - dawniej mówiło sie, że jedynym ograniczeniem są plastikowe kolektory (tzn zwiekszone ryzyko awarii). Nie chce mi się wierzyć że silnik Miska jest jakiś bardziej wrażliwy niż silniki innych producentów. |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-05-2011, 18:40
|
|
|
Suplement do wypowiedzi:
Silnik NIE zostal fabrycznie przystosowany do instalacji LPG.
To poniekat wymusilo zainstalowanie instalacji z lubryfikatorem
[ Dodano: 31-05-2011, 17:52 ]
megas1 napisał/a: | Podłączam się do tematu - dawniej mówiło sie, że jedynym ograniczeniem są plastikowe kolektory (tzn zwiekszone ryzyko awarii). |
to nie ntak do konca, plastikowe kolektory w przypadku starszych modeli instalacji - nie sekwencyjnych, czyli z "wtryskiem" montowanym za filtrem powietrza "lubily" sobie strzelic i wtedy potrafily rozerwac kolektor z plastiku, wyjsciem byl montaz instalacji sekwencyjnych ktore juz nie strzelaly. Teraz problemu nie ma poniewaz prawie wszedzie montuje sie kolektory z platiku i to wymusza niejako montaz sekwencji. Problem jedynie ze wspolpraca z komputerem czyli sondami lambda (szczegolnie tej ostatniej) czyli problem w takim doborze mieszanki i innych czynnikow zeby wyeliminowac problemy z tzw obcym paliwem lub za uboga/bogata mieszanka co spowoduje raz blad w komputerze (check engine) i w konsekwencji moze (nie musi) wprowadzic silnik w tryb serwisowy a dwa co moze spowodowac (i przy mieszance za ubogiej czesto powoduje) uszkodzenie silnika. Problemy te eliminuje sie montujac instalacje wspolpracujaca z komputerem w samochodzie i na biezaco dobierajaca parametry pracy instalacji (in real time) oraz montujac lubryfikacje co wg jednych pomaga a wg drugich udaje ze pomaga. - ja jako laik zaliczam sie do tych pierwszych i jak na razie check engine mi sie nie zaswiecilo, tyle tylko ze moja instalacja porownuje wskazania komputera ze wzorcem i koryguje je w czasach rzedu milisek. -----podobno |
|
|
|
 |
megas1
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 76 Skąd: google
|
Wysłany: 31-05-2011, 18:55
|
|
|
jac napisał/a: | Suplement do wypowiedzi:
Silnik NIE zostal fabrycznie przystosowany do instalacji LPG.
To poniekat wymusilo zainstalowanie instalacji z lubryfikatorem |
95% zagazowanych samochodów również nie jest przystosowanych do LPG, poza ostatnio wypuszczanymi seriami przystosowanymi do LPG (niby eko). i chodzi mi o to czy silnik Miska jest bardziej nieprzystosowany niż te 95 % zagazowanych. |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-05-2011, 20:33
|
|
|
ja mam plastikowy kolektor w staryszym samochodzie, i nigdy strzału nie maiłem. mam taką klapkę zamontowaną, jest OK instalacja II gen, mieszlnikowa
a tak na marginesie - o LPG dyskutujemy w innym wątku, to proszę o przebiegi, uwagi |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
Birkhof
Forumowicz
Auto: Lancer '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: DW
|
Wysłany: 21-10-2011, 17:54
|
|
|
Witam, Jak wyglądają Wasze przebiegi na gazie po kolejnym pół roku ? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-11-2011, 09:15
|
|
|
Witam, witam - odświeżam temat:)
Przebieg ogólny 33k na gazie 30kkm - póki co bez problemu:)
Pali 10.5(paliwko z Lotos'a po 2,82:) |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-01-2012, 10:07
|
|
|
kolejny mój wpis
50.000 na lpg, 94.000 ogólnie
zaczynają falować obroty na zimnym na benzynie. na ciepło - bez problemu.
spalanie mi wzrosło (miałem 7,2 teraz jest 7,8) ale i czas przejazdu do pracy się skrócił - znaczy sie mocniej pedał cisnę
przy 100.000 jadę te mityczne szkalnki/zawory sprawdzać, wymieniać - w wielu wątkach o tym jest |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
stefanski83
Forumowicz SportBack
Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 41 Skąd: Zwierzyn
|
Wysłany: 25-03-2012, 18:10
|
|
|
Bastek dawaj odrazu te niusy z zaworami jak tylko zrobisz bo ciekawość mnie zjada no bo jeszcze nie założyłem gazu a twój 1.5 ma taką samą głowice jak mój 1.8?
orientując się? |
_________________ Bakowski |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-03-2012, 08:13
|
|
|
bastek1 napisał/a: | kolejny mój wpis
50.000 na lpg, 94.000 ogólnie
zaczynają falować obroty na zimnym na benzynie. na ciepło - bez problemu.
spalanie mi wzrosło (miałem 7,2 teraz jest 7,8) ale i czas przejazdu do pracy się skrócił - znaczy sie mocniej pedał cisnę
przy 100.000 jadę te mityczne szkalnki/zawory sprawdzać, wymieniać - w wielu wątkach o tym jest |
No to przebieg na LPG zacny, zacny. I widać jakoś Lancer daje radę z gazem .. Nie?
Ja się zbieram na przegląd, ale coś się zebrać nie mogę.
Na gazie zjeździłem już.. jakieś 37kkm. Z samego rana też mi "falują obroty" - trwa to jakieś 10 sekund... Delikatne falowanie w zakresie - 1000 - 1400 rpm(jakiś 1 Hz).
A jak to u Ciebie bastek1 wygląda z tym falowaniem?
Aha - spalanie 10 l/100km LPG. (Lotos 2.83 - w Szczecinie).
Jazda - różna - czasem sportowa, a czasem eco-driving. |
|
|
|
 |
|
|