Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Reset ECU i automatyczna skrzynia biegów
Autor Wiadomość
wojtasw007 
Forumowicz

Auto: GALANT 2.0 v6 - 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 06-08-2010, 18:46   

Może i odgrzeję wątek, ale zapytam.

Mając Gala 2.0 v6 96r i jadąc we wtorek wkładać gaz, zrobić lepiej reset? Tak aby silnik na świeżych ustawieniach pojechał do instalacji?

Oraz pytanie o automatyczną skrzynię...gdzieś mi w ucho wpadło, że ona też się uczy podczas resetu:
Czy jak zrobię reset będzie po nim odrazu działała normalnie?

Dodam tylko, że jeśli samochód dostosowuje się do stylu jazdy, to chyba i tak reset by się przydał ponieważ jestem nowym właścicielem?...

Pozdrawiam
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 06-08-2010, 19:12   

Skrzynia cały czas się dostosowuje do jazdy kierowcy. Tj. przejedziesz 500km na wysokich obrotach to skrzynia zapamięta aby od razu nie przełączać biegów. Jak go zamulisz jazdą do 60km na trasie to też będzie mułowato zmieniał biegi xD

Obecnie instalacje gazowe dostosowują się do pracy silnika. Co to znaczy dostosowują się ? To znaczy tyle, że zrobisz xx km i wracasz na regulacje. :)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
wojtasw007 
Forumowicz

Auto: GALANT 2.0 v6 - 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 06-08-2010, 19:29   

Czyli nie robić resetu ecu?
 
 
 
marcin4g 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse & Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Tychy d(-_-)b
Wysłany: 08-08-2010, 14:53   

Juiceman napisał/a:
Skrzynia cały czas się dostosowuje do jazdy kierowcy. Tj. przejedziesz 500km na wysokich obrotach to skrzynia zapamięta aby od razu nie przełączać biegów. Jak go zamulisz jazdą do 60km na trasie to też będzie mułowato zmieniał biegi xD

Obecnie instalacje gazowe dostosowują się do pracy silnika. Co to znaczy dostosowują się ? To znaczy tyle, że zrobisz xx km i wracasz na regulacje. :)



Ale to co napisałeś mija się z prawdą, idąc ta drogą rozumowania to jak jeżdżę po mieście spokojne 5 miesięcy i dajmy na to wycedzam na trasę samochód powinien być mułowaty ?
( w miesicie muskam pedał gazu praktyczne nie przekraczam 3 tys obrotów, sam automat zbija na kolejny bieg miedzy 2 a 3 tys. zawsze niezalezienie czy wróciłem z trasy czy nie)



Automat dostosowuje zmiany przełożeń do twojej nogi a nie do tego jak koś jeździł wczesnej, jeśli chcesz wydusić z automatu wszystko wciskasz pedał do końca uruchamiasz przycisk KICK DOWN żeby ciągnął do końca, i tyle
– i niema to znaczenia czy i jak koś jeździł przed Tobą.

Może się mylę, ale jak by tak było jak piszesz to jak wracam z trasy np. A4 z Wrocławia i wieźdzam do mojego miasta automat powinien zbijać biegi przy 4.5 tys obrotów tak jak jest na trasie, ? bo ja uważam ze cały dostosowujący się automat to chodzi oto ze jest taki jaki chcesz danym momencie chcesz agresywne wciskasz mocnej chcesz spokojnej wciskasz lekko.

Jeśli chcesz się przemieszczać powoli i chcesz ekonomiczne jeździć po miesicie delikatne wciskaj pedał i daj skrzyni samej zmieniać przełożenia,
user szpala85 też ma może się wypowie :biggrin:

(bez wymuszania mocniejszym wciśnięciem) o ile masz zdrowy automat będzie zmieniał praktyczne niewyczuwalne, i jak nie popatrzysz na obrotomierz to nie będziesz wiedział kiedy nastąpiła zmiana i na jakim biegu śmigasz.

A konkluzja moja jest taka nie stawał bym znaku = miedzy dostosowującą się skrzynia automatyczna a instalacja LPG

Sam restart ecu może, lecz nie musi poprawić ci obroty biegu jałowego, ale jak masz Bródna przepustnice i Walentego krokowca to mało sam restart da, ja bym restart zrobił tak czy siak ale wykonaj go poprawie według instrukcji

Chyba że jestem w głębokim błędzie to mnie poprawcie :wink: [/b]
_________________
| Mitsubishi Eclipse | 4g69 (2.4l) | & Mitsubishi Galant | 4g64 (2.4l) |
 
 
wojtasw007 
Forumowicz

Auto: GALANT 2.0 v6 - 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 08-08-2010, 15:26   

Skrzynia jest w takim razie w super kondycji bo nie ma możliwości rozpoznania kiedy zmienia biegi (no chyba, że się wsłuchuję w głos silnika), obroty chodzą również bardzo równo, nie pływają ani nic.

Po Twoich wyjaśnieniach odpuszczam sobie ten reset bo nie mam go po co w takim razie robić. :)
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-08-2010, 19:33   

agentmk, muskam ...muskam :mrgreen: ..... bo jak mam zbyt ciężką nogę to Galuś sobie robi co chce z benzyną :mrgreen:

wojtasw007,

a tak w ogóle to sobie reseta rób nawet co dziennie ( ja tak miałem przez ostatni tydzień ) i tak nic to nie zmieni w pracy automata ..... u mnie cały czas pracuje tak samo ( przed resetem jak i po resecie ) nie zauważyłem różnicy ....... tylko u mnie jak jest zimny to czuć zmianę biegów :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-08-2010, 20:41   

szpala85 napisał/a:
nie zauważyłem różnicy

to zrób taki test - pojeździj agresywnie a potem włącz tempomat, ustaw 100 km/h, zahamuj do 40 i zrób resume
potem to samo z jazdą delikatną
 
 
wojtasw007 
Forumowicz

Auto: GALANT 2.0 v6 - 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 09-08-2010, 06:43   

Ja niestety nie mam tempomatu...z tego co się orientuje to powinna być dzwigienka po prawej pod dzwigienką wycieraczek...a u mnie jej nie ma xP

A teraz troszkę offtopu: Jak to jest, że niektóre gale E54A 2.0 v6 A/T mają elektroniczy Panel od klimy i nawiewu? A ja mam zwykłe pokrętła, czy można taki panel wpasować do wersji która oryginalnie go nie miaął?
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-08-2010, 08:13   

Ty masz klimę manualną a tamte gale mają climatronik Ty ustawiasz pokrętłami cieplej/zimniej a tam ustawiasz temperaturę jaką ma utrzymywać w samochodzie climatronic. Wymiana na climatronic to nie jest prosta wymiana panelu zapomnij i odpuść sobie koniec offtopa temat z klimatyzacją proszę kontynuować w temacie do tego przeznaczonym a jest tego trochę w dziale E5xA i EAxA bo to bliźniacze modele Galanta
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.