 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] obroty biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
Micz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 97 TD
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 09-09-2008, 21:52 [Cari 1.9TD] obroty biegu jałowego
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie.
Mam cari z 2 tyg. i powstał problem z obrotami biegu jałowego.
Do rzeczy. Gdy odpalam rano autko wszystko ok. Po chwili obroty rosną do 1 tys. gdy następnie zapalę światła mijania obroty spadają do 900. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów i zatrzymaniu się obroty spadają do 900 lecz gdy wyłączam światła, wentylator, radio obroty rosną do 1100-1200 i dopiero po przegazowaniu spadają na 900. Gdy odpalam klime obroty dosyć nisko spadają (tak ma byc rozumiem).
Gdy odpalam auto już rozgrzane to obroty są 850-900 przez kilka sekund po czym szybko rosną do 1100. Nie rozumiem dlaczego gdy silnik nie jest obciążony poprzez klimę czy światła obroty sobie rosną do 1100-1200. Zachowuje się tak na zimnym i na ciepłym silniku. Komputer błędów nie wykazuje. Lewego powietrza nie łapie. Proszę o sugestie i pomoc. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 10-09-2008, 19:15
|
|
|
Micz napisał/a: | gdy następnie zapalę światła mijania obroty spadają do 900. |
silnik dosteje wtedy obciążenie z alternatora i normalne że obroty lekko spadają. Wyreguluj na początek wolne obroty tak żebyś na ciepłym silniku miał 800-900. Przy włączonej klimie obroty mają spaść na ułamek sekundy o czym układ podnosi je poprzez linkę ssania sprawdź czy po włączenu klimy linka naciąga dźwigienkę ssania na pompie wtryskowej tą pod linką gazu. Falujące obroty może powodować EGR najlepiej go przeczyścić lub jeśli nie dbasz o ekologię po zaślepić na kolektorze wydechowym jakimś kawałkiem blaszki. Możesz też sprawdzić czy potencjometr na dźwigni gazu na pompie wtryskowej jest ok czyli czy równo bez skoków zmienia się jego rezystancja wciskając pedał gazu. nie pamiętam któe to piny jeden jest zasilanie +5 V a dwa pozostałe rezystancja więc miernikiem znajdź przewód zasilania i pozostałe dwa to oporowe objętne w jakiej polaryzacji będziesz mierzył. |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
|
|